דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חדרי קירור כנגד אויב הקיץ 

מאת    [ 26/07/2010 ]

מילים במאמר: 546   [ נצפה 2703 פעמים ]

נדמה כי משנה לשנה הקיץ הישראלי רק הופך לחם יותר ויותר. כל שנה אנו שומעים על שיאי טמפרטורות שגם זקני השבט לא זוכרים שהיו כאן. ובקיץ ישראלי רצוף ימי חמסין ושרב כל אחד מאיתנו מחפש לעצמו אמצעי קירור וצינון שונים שיהוו עבורו מפלט מהחום הכבד. ללא קירור בקיץ, החום יהיה בלתי נסבל עבורנו ועלול לגרום להתייבשות, לכוויות שמש ולתופעות רבות נוספות.

האויב הגדול של מוצרים שמצריכים חדרי קירור הוא הקיץ


אולם לא רק בני האדם סובלים מהחום. טמפרטורות גבוהות הם גם האויב הגדול של מוצרים רבים ושונים, ובעיקר של מוצרי מזון. ישנם מוצרים רבים שזקוקים לאחסון בתוך חדרי קירור בכל ימות השנה כדי לשמור על טריותם ועל איכותם. אולם בחודשי הקיץ החמים, החשיבות של אחסון מוצרי מזון בתוך חלל מקורה של חדרי קירור רק הולכת וגוברת.

שינוע בקירור

מוצרי מזון רבים, כגון מוצרי בשר וחלב, זקוקים לשמירה בקירור על מנת שלא יתקלקלו ויישארו טריים. הדבר שהכי משמש את עולם שינוע הסחורות שמצריכות קירור הן מכולות קירור. בכל ימות השנה מוצרים אלו מועברים ממקום למקום ממפעלי היצרן למשאיות ההובלה שעליהן מכולות קירור מיוחדות, אלו נוסעות למעברי הגבול, לאוניות או למטוסים, למטבחי המסעדות, לרשתות השיווק ולביתנו הפרטי. בכל תהליכי השינוע הללו חשוב להקפיד שמוצרי המזון לא יושארו זמן רב מדי בחוץ וללא קירור. אולם בחודשי הקיץ החמים, הקפדה זו חשובה שבעתיים. השארת מוצרי בשר וחלב מחוץ לחדרי קירור זמן רב מדי (ובימי חמסין מספיקות דקות ספורות בלבד) עלולה לפגוע בטריותם ובאיכותם. צריכה של מוצרי בשר וחלב שהתקלקלו כתוצאה מהשארתם שלא בתנאי קירור עשויה במידה רבה של ודאות לגרום לבעיות בריאותיות שונות.

לכן חשוב מאוד להקפיד בחודשי הקיץ שאף מוצר מזון לא יישאר מחוץ לחדרי קירור זמן רב מדי. לא רק מוצרי בשר וחלב, אלא גם ירקות ופירות, תבלינים, שלגונים ועוד. בחודשי הקיץ כדאי לשמור בקירור גם מוצרי מזון שאינם חייבים אחסון בקירור, כמו למשל משקאות. משקאות קלים וחריפים וגם מים יכולים להיות מאוחסנים ללא קירור ולא יאונה להם כל רע. הם ישמרו על איכותם וטריותם גם מחוץ לחדרי קירור, מקררים או מקפיאים. אולם שתיית משקאות בחודשי הקיץ נעימה ומרווה יותר כאשר המשקאות אוחסנו בקירור.

הקשר בין חדרי קירור וחשבון החשמל

החשיבות הגדולה של אחסון מזון בתנאי קירור מתחדדת בחודשי הקיץ גם בשל סיבה נוספת. בחודשי הקיץ צריכת החשמל עולה במאות אחוזים לעומת חודשי החורף. הדבר נובע בעיקר בשל שימוש מרובה באמצעי קירור למיניהם: מזגנים, מאווררים וגם חדרי קירור המופעלים על חשמל. וככל שצריכת החשמל עולה, כך גם גדל הסיכוי להפסקות חשמל. לעיתים חברת החשמל היא זו שיוצרת הפסקות חשמל יזומות באזורים שונים כדי למנוע עומסים חריגים שעלולים לשבש את אספקת החשמל למדינה כולה. במציאות שכזו לא אחת מופסקת פעילותם של חדרי קירור שונים, והמוצרים המאוחסנים בתוכם עלולים להתקלקל. נוסף על כך, שימוש מרובה בחדרי קירור בחודשי הקיץ גם מגביר את הסיכוי שאלו יתקלקלו.

כשם שאנו נאלצים לזרוק מוצרי מזון המתקלקלים כאשר המקרר הביתי שלנו לא עובד, כך גם מוצרי מזון אחרים נזרקים כאשר חדרי הקירור מפסיקים את פעילותם. חדרי קירור שמפסיקים לקרר בין אם בשל הפסקת חשמל ובין אם בשל תקלה טכנית, עלולים לגרום לנזקים כלכליים כבדים ליצרנים, ליבואנים, למשווקים או לצרכנים. כאשר חדרי קירור אינם עובדים מוצרי מזון רבים מתקלקלים ודינם להיזרק לפח האשפה. לכן, לפני חודשי הקיץ מומלץ לערוך בדיקת תקינות של חדרי קירור כדי לנסות ככל האפשר למנוע מצבים שכאלו.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב