דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תהליך רישום פטנטים 

מאת    [ 26/07/2010 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 2191 פעמים ]

תהליך רישום פטנטים הוא תהליך ארוך אשר מצריך בראשיתו חיפוש יסודי ונרחב לצורך וידוא חדשנותה של האמצאה.

ממשקי מאגרי המידע וכן טכניקות המידענות הרלוונטיות משתנים בצורה ניכרת בין תחומים טכנולוגיים שונים. כך למשל מידען מיומן החולש ביד רמה על מאגרי המידע בתחום האלקטרוניקה ותעשיית המוליכים-למחצה, לא יעיל הרבה בחיפוש רצפי חומצות-גרעין וחומצות-אמינו הנחוצים בהמצאות בתחום הביולוגיה והרפואה. הדבר נכון כמעט לגבי כל תחום טכנולוגי ועל מנת לקבל חיפוש ממצה חשוב לוודא כי המידען הנו בעל ניסיון והבנה בתחום האמצאה.  

חיפושי ידע קודם לעולם אינם סופיים או מושלמים, לכן חשוב כי נהייה סמוכים ובטוחים במקצועיותו ומהימנותו של המידען המבצע את החיפוש. כמו כן יש להתייחס בכובד ראש להמלצות המידען באשר להמשך חיפוש או ביצוע חיפושים משלימים במאגרי מידע נוספים. חשוב שדו"ח החיפוש יפרט את אסטרטגיית החיפוש בה נקט המידען, את מאגרי המידע שנסקרו, ואת כיסוי המידע של המאגרים אלו ,או בלע"ז -Data Coverage . יודגש גם כי כל מאגרי המידע של פרסומי בקשות פטנטים, מתעדכנים בשיהוי של שמונה עשר חודשים מתאריך הבכורה (Priority Date) שלהן. כך למשל במידה והוגשה בקשת פטנט א', היא תתפרסם בעוד כשנה וחצי מתאריך הגשתה, במידה ותאריך הגשתה הוא גם תאריך הבכורה. אם בפרק הזמן האמור שבין תאריך הבכורה לתאריך הפרסום של בקשת פטנט א' הוגשה בקשה ב', הרי שכמעט בכל מקום בעולם מבקש הבקשה א' יזכה בקדימות על פניו של מבקש הבקשה ב'. בקשה א' אף יכולה להיות מצוטטת כנגד המצאתיות של בקשה ב'; על-אף כי ב' הוגשה טרם א' נתפרסמה, והמבקש של ב' לא יכול היה לדעת כלל על קיומה של א' בזמן ההגשה. לכן, עדיף לבצע חיפוש משלים נוסף בחלוף שנה עד שנתיים מחיפוש ידע קודם שמסתמכים על ממצאיו.  

רצוי מאוד שדו"ח חיפוש הידע הקודם ילווה ע"י חו"ד על פטנטביליות, אשר תנתח בשיטתיות את ממצאי הדו"ח ותסיק אודות נפקותם של ממצאים אלה לכשירות האמצאה לפטנט. זה המקום להדגיש, כי ראוי שחו"ד על פטנטביליות תינתן ע"י אדם בעל ידע משפטי רלוונטי בתחום הפטנטים; שכן גם אם המידען איתר את כל הפרסומים הרלוונטים בדו"ח חיפוש הידע הקודם, לא תמיד ידע להעריך נכונה את נפקותם לאמצאה, אם לקולא ואם לחומרה. כמו כן בחלק לא מבוטל מן המקרים חוה"ד תגלה את אי- כשרותה של האמצאה מכוח עקרון משפטי אחר שאינו תלוי בידע קודם, כגון המבחן הסטאטוטורי המוזכר לעיל, מבחן היעילות או הישימות התעשיתית, ולעתים תחשוף מגבלה כלשהי ברישום הפטנט או אכיפתו. 

צור נבון, משרד פטנטים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב