דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דשא סינטטי 

מאת    [ 26/07/2010 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 3282 פעמים ]

דשא סינטטי

דשא סינטטי הוא פתרון נהדר למי שמשתוקק לגור בלב הטבע, אך  בפועל חי בלב העיר.    הוא מתאים  גם לבעלי גינות הרוצים לחסוך לעצמם את הטרחה שבטיפוח דשא אמיתי. דשא סינטטי הוא גם חסכוני במים, ידידותי לסביבה, מאחר שאינו מהווה גורם אלרגי ותמיד שומר על מראה רענן וירוק המשובב לב ומרנין נפש. משום שאינו זקוק לדישונים וריסוסים המזהמים את הסביבה הוא מהווה מוצר אקולוגי ממדרגה ראשונה. גם אם אין לכם כלל שטח אדמה, אפשר לבחור משטח בטון או משטח מרוצף ולהקים עליו את ה"בוסתן" שלכם. כיום, פיתחו החברות לדשא סינטטי מוצרים איכותיים ביותר, הדומים לחלוטין במרקם, בצבע, ובמראה לדשא אמיתי.

ישנם סוגי שונים של דשא סינטטי. דשא נמוך במיוחד מתאים למשטחים ליד בריכות, דשא סינטטי בגובה 2.5 ס"מ משמש לגינות נוי פרטיות וציבוריות ואילו דשא סינטטי בגובה 4-5 ס"מ ברמת צפיפות מקסימלית יתאים למגרשי ספורט וגני אירועים.  ככל שהדשא הסינטטי צפוף יותר הוא איכותי יותר ודומה יותר לדשא רגיל.

למה דשא סינטטי?
דשא סינטטי הוא אסתטי ויפה ללא מאמץ מיוחד מצידכם וגם מחירו אינו גבוה במיוחד. הוא מחזיק מעמד, אם הוא איכותי ואמין, עד חמש עשרה שנה וחוסך עלויות של השקאה, זיבול וריסוס. אין צורך לנכש עשבים מדשא סינטטי ולכסח, הוא רך ונעים ומשמש כבולם זעזועים בנפילה, גם כשהוא מונח על בטון. אפילו את חדר הילדים ניתן להפוך ל"מדשאה" מרהיבה ועם קצת דמיון ויצירתיות, מוסיפים עצים ופרחים והגינה שלכם מוכנה. אפשר לבנות אוהל על הדשא הסינטטי וליצור תחושה של מחנה קיץ, אפילו בתוך הבית. מאחר ודשא סינטטי אינו זקוק לאור השמש על מנת להישאר ירוק, ניתן. להרכיבו במשטחים סגורים לגמרי. דשא סינטטי איכותי מיוצר מפוליאטילן העמיד נגד קרינה, הוא קל לניקוי ואינו דורש השקעה מיוחדת.

התקנת דשא סינטטי
במשטחים הגדולים מארבעים מטר עדיף להיעזר במתקינים מקצועיים בעלי ניסיון מאשר להתקין לבד. דשא סינטטי ניתן לפריסה ביום אחד ולא צריך להמתין לצמיחתו. כאמור אפשר להתקינו גם על משטח בטון או ריצוף, וכן אספלט וחול. השטח שעליו מתקינים דשא סינטטי מוחלק ומהודק ולאחר מכן מפוזרת שכבת חצץ דק לניקוז. בתחתית מרבדי הדשא הסינטטי קיימים חורים לניקוז שצריך לוודא שלא יסתמו בעת ההדבקה. כדי להתקין דשא סינטטי משתמשים ביריעות דבק ודבק מיוחד המחבר בין משטחי הדשא הסינטטי, ומחזקים אותו לאדמה או למשטח עם יתדות מגולוונות. לאחר פריסת הדשא הסינטטי וחיזוקו מפזרים חול סיליקט ופתיתי גומי גרוס לצורך מילוי הסיבים כדי לשמור על סיבי הדשא הסינטטי זקופים. אם צריך לבצע חפירות או החלפת צינורות מתחת למרבד הדשא הסינטטי פשוט מרימים אותו ולאחר גמר העבודה מרכיבים מחדש. וכשעוברים דירה - גם הדשא הסינטטי עובר דירה אתכם.

 

חיוך הוא קו עקום שמיישר הכל.. :)




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב