מהיר ויצירתי או זול יותר.
עפ"י סקר שנערך לאחרונה בקרב 110 עסקים קטנים ובינוניים בישראל התגלה כי 43% מהעסקים מעדיפים מהירות על פני מחיר בכל הנוגע לשרותיי פרסום ועיצוב גרפי.
בסקר, שנערך ע"י חברת הייעוץ אביב יועצים בחודש אפריל השנה, התגלה כי השיקול העיקרי של עסקים בישראל בבחירת משרד פרסום או סטודיו לעיצוב גרפי הוא מהירות התגובה.
לקוחות רבים התלוננו כי רוב משרדי הפרסום הגדולים, הנותנים שרותי עיצוב גרפי, אינם מסוגלים לעמוד בלוח זמנים צפוף.
עוד מספרים העסקים, כי עקב המיתון ההולך ומחריף בחודשים האחרונים, הם מקבלים פניות ישירות מעיתונים ומגזינים ל"פילר" (המונח המקצועי למודעה ברגע האחרון במחירים הזולים משמעותית ממחירי השוק), אך למרבה הצער אינם יכולים להיענות להצעות אלו עקב סרבול נוראי של משרדי הפרסום.
הסרבול והבירוקרטיה הן תופעות מוכרות בעיקר אצל משרדי הפרסום, אשר פועלים בשיטת "מרבה ידיים". כל מודעה עוברת מסלול ארוך ומייגע, המתחילה מהתקציבאי לפלנר, מהפלנר לטרפיק, מהטרפיק למעצב הגרפי ולאחר מכן לקופירייטר, ממנו חוזר לטרפיק, המעביר את המודעה למנהל הסטודיו, שמעביר את המודעה לביצועיסט, הביצועיסט מחזיר את המודעה למנהל הסטודיו, שמעביר את המודעה שוב למעצב הגרפי לאישור סופי של העיצוב, וזאת לפני שהלקוח ראה את המודעה. התקציבאי, שעומד בקשר עם הלקוח, מקבל תיקונים והתהליך כולו חוזר חלילה....
המעצבת הילה שבתאי, בעלת הסטודיו לעיצוב בת"א מספרת כי לאחרונה חברות גדולות שעובדות שנים עם משרדי פרסום מובילים, החלו לעבוד במקביל עם מעצבות פרילנסריות או עם סטודיו לעיצוב גרפי, בכל פעם שהם מעוניינים בעיצובים מהירים של איטמים כמו מודעות בעיתון ופרוספקטים, כאשר הם זקוקים לאיטמים בדחיפות.
"לעיתים זה יוצר לחץ בסטודיו והלקוחות רוצים את המודעה או את העלון בתוך שעה עד שעתיים" אומרת שבתאי "אך בשוק תחרותי חייבים לעמוד בלוח זמנים- צפוף ככל שיהיה, יתרה מזאת שנינו את הסלוגן שלנו לסטודיו בהילוך גבוה ".
עוד עלה מהסקר, כי השיקול השני של העסקים בבחירה, הוא משרד פרסום או סטודיו לעיצוב גרפי המשלב יצירתיות וראש פתוח.
מסתבר, שעסקים מעוניינים כל הזמן לחדש את אופן העברת המסרים שלהם- להמציא את הגלגל מחדש וזאת על מנת להשיג כל פעם מחדש עניין אצל קהל היעד שלהם ובסופו של דבר להשיג עלייה במכירות.
המקום השלישי המפתיע והאחרון הוא המחיר.
מחיר תמיד היה פקטור בהחלטות כאשר אתה בוחר משרד פרסום או סטודיו לעיצוב במיוחד שאשר אתה עסק מתחיל, אתה מתחיל מנסה מהזול ביותר אבל עם התפתחות העסק פקטור זה מאבד מרמת חשיבותו ועסקים מעדיפים שירות טוב מהיר וזמין במיוחד אצל הישראלי שהכול מתבצע מהרגע לרגע בשוק תחרותי ודינאמי.
.הקונפליקט, אין ספק כי פקטור המחיר שב לשחק תפקיד בעקבות המיתון הפוקד אותנו והרצון לחסוך בהוצאות המשתנות במאזן ההוצאות של העסק, אך זהו הקונפליקט ישן נושן התופס תאוצה בחודשים האחרונים.
אין ספק כי משרדי הפרסום יהיו חייבים להתאים את עצמם למיתון החל מעמידה בלוח זמנים מהיר יותר וכן במחירי עיצוב אטרקטיביים יותר.
נכון להיום עפ"י תוצאות הסקר מהירות תגובה הוא המוביל עם 43%
יצירתיות וראש פתוח עם 30%, מחיר עם 27% .
הסקר נערך ע"י אביב יועצים כשרות ללקוחותיהם.