דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השתלמויות לעובדי הוראה - הזדמנויות חדשות 

מאת    [ 25/07/2010 ]

מילים במאמר: 416   [ נצפה 3720 פעמים ]

במסגרת השתלמויות מורים זוכים עובדי הוראה ללמוד תחומים חדשים שאינם נחשפים אליהם באופן שגרתי במסגרת עבודתם בהוראה כגון תחומי אמנות שונים בהם גם קולנוע וצילום, או לימודי שפה חדשה.

השתתפות בקורסי השתלמויות לעובדי הוראה אינה כרוכה בעזיבת מערכת החינוך בפועל. לימודים במסגרת קורסי השתלמויות מורים נעשים תוך כדי עבודה במסגרות החינוך לפי גמישות מערכת השעות של המורה או לחלופין במסגרת שנת שבתון. 

השתלמויות מורים - מה הן מעניקות למורה?

השתלמויות לעובדי הוראה נועדו להעשיר את הידע של המורה ולהרחיב את אופקיובתחום המקצועי שלו. מעבר לכך, השתלמויות מורים יכולות להוות פתח להסבה מקצועית לתחום עניין חדש ולא מוכר. שנת השבתון המוענקת למורים בישראל הינה הזדמנות מצוינת לנצל את החופש מעבודת החינוך השגרתית, להתמקצע בתחום חדש ולזכות בהטבות שכר שהשתלמויות מורים מוכרות מקנות.

כדאי לדעת שלא כל הקורסים המוצעים לעובדי הוראה הינם קורסים המוכרים להשתלמות. כלומר, מורה יכול לקבל אישור מוועדת פיקוח להשתתף בקורסים במסלול למידה אישי אך אלו אינם מזכים את המורה בהטבות. כמו כן, קורסים במסלול למידה אישי אינם נבנים במיוחד עבור עובדי הוראה וכל אחד למעשה זכאי להשתתף בהם, בשונה מקורסי השתלמויות לעובדי הוראה המוכרים לגמול השתלמות.

בפני המורים בישראל פתוחות אופציות מגוונות בבחירת קורסי ההשתלמויות. בפני המורה עומדת בחירה אם להשתתף בקורסי העשרה אישית או בקורסים מקצועיים לקראת תעודה. קורסי השתלמויות על סוגיהם השונים מיועדים למורים, מחנכים, גננות ואנשי חינוך אחרים ומותאמים על ידי אנשי מקצוע לצרכיהם של עובדי הוראה. בבית ספר להשתלמויות מורים נבנות תוכניות ההשתלמויות השונות לעובדי הוראה כאשר קורסי ההשתלמויות מועברים על ידי צוות הוראה אקדמי ומשלבים ידע תיאורטי יחד עם יישום פרקטי בשטח.

אילו תחומים ניתן ללמוד במסגרת השתלמויות מורים?

לאלו המעוניינים להתמקצע בתחום ההוראה קיימת אפשרות להעמיק וללמוד התמחויות שונות בתחום החינוך. לדוגמא, בית הספר להשתלמויות מורים מציע קורסים בהוראה מתקנת לגיל הרך או אימון אישי ללקויי למידה, וכן זוכה המורה בהכשרה מקצועית נוספת בתחום ספציפי בחינוך.

בנוסף לכך, בית הספר להשתלמויות מורים מציע תחומים שאינם קשורים כלל לחינוך והם מיועדים להעשרה אישית, כמו אמנות ותקשורת. לאחרונה אף פורסם כי בית הספר למקצועות הטלוויזיה  המופעל מטעם זכיינית ערוץ רשת בניהולו של אברי גלעד, זכה באישור משרד החינוך להכרה בתוכניות הלימודים של בית הספר כהשתלמויות מורים המוכרות לגמול השתלמות. תוכניות הלימוד שבית הספר מציע לעובדי הוראה חושפות את הנעשה מאחורי הקלעים של תעשיית הטלוויזיה וכוללות היכרות עם תחומי תחקירנות, הפקה, עריכה ועוד.

גם החברה להגנת הטבע פותחת את שעריה לעובדי הוראה ממערכת החינוך בישראל ומציעה קורסי השתלמויות לעובדי הוראה המיועדים למורים בשנת שבתון. השתלמויות מוכרות לגמול מטעם החברה להגנת הטבע כוללות קורסים העוסקים בצומח של ארץ ישראל, תופעות טבע, היסטוריית ארץ ישראל וירושלים ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב