דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדינה - כישלון ניהולי ומנהיגותי של העומדים בראשה 

מאת    [ 04/04/2007 ]

מילים במאמר: 529   [ נצפה 2440 פעמים ]

ברק או ביבי או איילון מה עדיף?

שנה עברה , ממועד הבחירות האחרונות. תקוות נמוגו , התגלו מנהיגינו במלוא ערוותם. המומחה לנושאי חברה פערים ותעסוקה - בחר בביטחון. איש הטפלון , אולמרט גלש בזריזות לכיסאו של שרון. שניהם יחד וכל אחד לחוד התגלו ככישלון .


אנו כאזרחים , משלמים תמיד את המחיר. לנו אין כל צורך בשום ועדות חקירה.. כל אחד מאיתנו - האזרח הפשוט יודע את התשובות. אנו יודעים מה היה צריך לעשות. הממשלה מקרטעת , זליכה , בכוחותיו האחרונים.. מסדר לעצמו את תעודת הביטוח. מבקר המדינה חושב שהוא נתמודד בתוכנית ריאליטי - ככוכב נולד. נדמה לי שהיה רוצה שנצביע עבורו
ב- sms .


תחושה של אי בהירות סובבת באוויר הפוליטי באביב 2007. בואו ונהיה יצירתיים . בואו נחשוב מה היה ניתן לעשות אחרת? מה אנו צריכים לוותר בטווח הקצר בכדי להרוויח בטווח הארוך?

בואו פעם אחת ונכין תוכנית אסטרטגית . נקבע מודל ויעדים להשגה תחת הכותרת : "ישראל 2100" בואו יחד נשרטט את העולם את האזור בו אנו חיים כפי שהיינו מבקשים שבני בנינו יחיו בו בשנת 2100? זה לא כל כך רחוק.


מהי האלטרנטיבה? למי הייתם מוכנים לתת את קולכם בסיבוב הבא? האם הייתם קונים מכל אחד מהמתמודדים בפוטנציה - מכונית משומשת?? קשה לי שלא להשוות את התוצאות של הניהול הפוליטי ושל ניהול עניני המדינה שלא בדרך המסגרות אותן אני מכיר מעיסוקי כמאמן עסקי ומוביל מנהלים וארגונים למימוש מלוא הפוטנציאל.

מתברר שעל פי תוצאות העבר, כולם נכשלו. כל אחד בתקופה כזו או אחרת... יוצא מהכלל , בשלב הזה הוא עמי איילון , שעל פי הרזומה הידוע , הכישלונות לא דבקו בו. למרות זאת , קצה נפשי בגנרלים. קצה נפשי בפוליטיקאים. קצה נפשי ביוצאי סיירות ופורצי מנעולים.


נפשי אורגת למנהיגים שהם : אנשים. קודם כל בני אדם.


הפעם הייתי , שמח לראות בתפקיד ראש הממשלה את יוסי שריד. את ציפי ליבני , את בוזי הרצוג או את אופיר פינס, את יוסי ביילין או את זה שיש לו יכולות וכישורים להנהיג ולהוביל את העם והמדינה אל עבר פסגות חדשות. הם לא פחות "ביטחוניסטים" מאמיר פרץ או אולמרט.


מנהיגים שלהם יכולת מנהיגותית וכריזמה שיהיו עסוקים בפתרון בעיות המדינה והחברה ופחות בנדל"ן ובלעשות למען ביתם...כאלה שיצליחו להוביל מהלכים חוצי מפלגות - לשבור את אותן הפרדיגמות והמחסומים הפסיכולוגיים שמקבעים אותנו כעם ואת שכנינו למעלה מ- 100 שנה במלחמות עקובות מדם. לא מעמדה של חולשה , לא מעמדה של הרמת ידיים , דווקא מעמדה האומרת די חייבת להיות דרך אחרת.


אני חוזר ומדגיש . בואו ונהיה יצירתיים . בואו נחשוב מה היה ניתן לעשות אחרת?


מה אנו צריכים לוותר בטווח הקצר בכדי להרוויח בטווח הארוך? בואו פעם אחת ונכין תוכנית אסטרטגית . נקבע מודל ויעדים להשגה תחת הכותרת : "ישראל 2100" בואו יחד נשרטט את העולם כפי שהיינו מבקשים שבני בנינו יחיו בו בשנת 2100? זה לא כל כך רחוק. ניתן להתחיל לחשוב ולהכין תוכניות , לקבוע יעדים ולהקצות משאבים.


דברים שוטפים שכל ארגון , מנכ"ל או מנהל עושה ביום יום. תפקידיו של מנהיג ובעיקר ראש ממשלה מהזן החדש - להתמודד עם שאלות קצת יותר מורכבות מאשר- איך אני שורד את המרכז הקרוב? או את הצבעת אי האמון בכנסת? קשה לי להאמין שאלה מהמתמודדים כיום מסוגלים לתת ביטוי לשאיפה הגיונית זו. האמת שגם האחרים , נדמה לי לא יהיו מסוגלים לספק את "הסחורה" ההפסד הוא שלנו.



מוגש כחומר למחשבה ודיון בנושא מנהיגות בישראל בראי של " מה היו עושים מנהלים ומנהיגים עסקיים אחרת- היה והיו ראשי ממשלה"


מועדים לשמחה ואביב נפלא.


משה גרימברג - ניהול אפקטיבי - nihul4u
משה גרימברג עוסק : בפיתוח וליווי מנהלים וכוחות מכירה באמצעות : משה גרימברג | ניהול אפקטיבי| nihul4u http://www.nihul4u.co.il/ יעוץ ארגוני הנחיה והדרכה ופיתוח תוכניות למנהלים,ולכוחות מכירה, קאווצ?ינג עסקי וליווי אישי למנכ"לים ואנשי עסקים ומקצועות חופשיים .

המוטו שלנו עוסק בהנעת מנהלים וארגונים למימוש מלוא הפוטנציאל שלהם.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב