דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך עושה וטרינר? 

מאת    [ 25/07/2010 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 2658 פעמים ]

כבר מילדותכם אימצתם כל חיה תועה ואובדת אל לבכם. לפני השינה ישבתם וקראתם את עלילותיו של דוקטור דוליטל, וטרינר  מהולל ודובר שפת החיות, ורציתם גם אתם להיות בנעליו. לעזור לבעלי החיים, לרפא ולהציל חיות שלא שפר עליהן גורלן, ולמצוא לכם חברים כשל וטרינר ספרותי נודע זה - פולינזיה התוכית, גב-גב החזיר, טו-טו הינשוף ושאר החבורה העליזה. לדבר בשפת החיות עוד לא למדנו, אך את החלק הראשון של החלום ניתן להגשים על ידי בחירה במקצוע המתאים - וטרינר.

 

אהבת בעלי חיים אינה מספקת כדי להיות וטרינר. ככל מקצועות הרפואה, גם להיות וטרינר זו עבודה לא קלה, הכרוכה בהחלטות קשות, בעיסוק בדם ובניתוחי עיקור וסירוס. אין מדובר בעסק לרכי נפש. כן, משימת הצלת חתול או כלב היא אצילית, אך עבודת וטרינר כרוכה לעתים גם במשימות קשות ועגומות יותר, הרדמת בעל חיים גוסס, למשל. בנוסף, וטרינר צריך להצטייד בסבלנות רבה, שכן בעלי החיים בהם הוא מטפל אינם משתפים עמו פעולה בשמחה, לעתים קרובות למדי. חתול נלחץ בקלות משינוי סביבה, כל שכן כשמדובר בסביבה בה מתקרב מזרק גדול לכיוונו. וטרינר צריך להיות רגוע, עדין אך תקיף כשצריך. אם הווטרינר לחוץ ועצבני, החתול עלול להילחץ ולהיבהל עוד יותר.

 

הכשרתו של וטרינר הינה ארוכה ומפרכת - ולחשוב ששמו של דוקטור דוליטל נבע מהמילים "עשה מעט" (do little) באנגלית! לימודי וטרינר בארץ מתחילים בלימודי תואר ראשון בתחום כלשהי בביולוגיה. רק אם סיימתם את התואר בציונים גבוהים מספיק (ממוצע 85 ומעלה, וציון פסיכומטרי של 600 ומעלה), תוכלו להמשיך ללימודי וטרינר. מקצוע וטרינר נלמד אך ורק בפקולטה לחקלאות ברחובות (שהינה חלק מהאוניברסיטה העברית בירושלים). לימודים אלו אורכים ארבע שנים, והינם כוללים עבודה בבית החולים הווטרינרי בבית דגן. רק לאחר בחינות סיום לימודים אלו, מקבל התלמיד תעודת וטרינר מוסמך.

 

בשל משך הלימודים הארוך לקבלת הסמכת וטרינר בארץ, וכן דרישות הקבלה הגבוהות, רבים מהחולמים להיות וטרינר מעדיפים לפנות אל לימודי וטרינר בחוץ לארץ. בארצות אחרות המסלול הדרוש אינו כה ארוך, בעיקר בגלל שאין צורך בתואר ראשון כתנאי מקדים ללימודי וטרינר. בחוץ לארץ מסלול לימודי וטרינר אורך לרוב כחמש או כשש שנים. בסיומם הינך וטרינר מוסמך, אולם החוקים בישראל דורשים מהלומדים בארץ זרה לעבור בחינת הסמכה בישראל בתום לימודיהם, בטרם יורשו לעסוק במקצוע הווטרינריה כאן בארץ.

 

חסרונות הלימודים בחוץ לארץ כוללים את החובה ללמוד בשפה זרה, והמרחק מהבית ומהחברים בארץ. מנגד, לאדם המתאים זו יכולה להיות הזדמנות ייחודית לעבור חוויה נהדרת ומיוחדת של חיים בארץ אחרת, בסביבה שונה לגמרי. לימודי וטרינר ניתן לעשות באיטליה, ארצות הברית, אנגליה, סלובקיה, צ'כיה ומדינות נוספות.

 

בחוץ לארץ או בארץ, וטרינר הוא מקצוע לא קל, שוחק, הדורש לא מעט מהעוסקים בו. אולם וטרינר יכול להיות גם מקצוע מספק מאוד, שיצדיק את ההשקעה ארוכת השנים בהכשרה.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב