דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתי נזדקק לשירותיו של מכוון פסנתרים? 

מאת    [ 25/07/2010 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 2355 פעמים ]

כל מי שהיה נוכח בכמה הופעות של ברי סחרוף בימי חייו מכיר כבר את אותם שלושה-ארבעה תווים קבועים שהוא פורט בין השירים פעם בחצי שעה, כדי לבדוק בעזרתם את כיוון הגיטרה ולכוון אותה במידת הצורך. כיוון גיטרה לנגן מיומן הוא קל ופשוט, ואורך רק רגע או שניים, בין שיר אחד למשנהו באמצע ההופעה. תיק תק, בלי צורך באביזרים מיוחדים.

כשמדובר בפסנתר, העניין נעשה הרבה יותר מסובך. לפסנתרנים חיים לא קלים. ברי סחרוף יכול לנתק את הגיטרה בתום ההופעה, לדחוף אותה לתיק שלה ולזוז הביתה. לכו תכניסו פסנתר כנף למונית. פסנתר הוא כלי נגינה מורכב יותר, כבד יותר, ופחות קל ונוח כשאנו צריכים לערוך לו כיוון פסנתרים. בגיטרה ישנם לרוב בין שישה לתריסר מיתרים, לעומת 230 מיתרים שמכיל פסנתר. גם טווח הצלילים של הפסנתר גדול בהרבה משל גיטרה, ובל נשכח את כל החלקיקים הקטנים השונים המצויים בו, והמאסה האדירה העוטפת אותם.

איך יוצאים פסנתרים מכיוון?

כיוון פסנתרים נועד למתיחת מיתרים שהתרופפו ולמען שמירה על דיוקם של הצלילים ומניעת זיופים. אך איך יוצא הפסנתר מכיוון? מתח המיתרים מתרופף מסיבות שונות. קודם כל, היא מושפעת ממזג אוויר, גם מטמפרטורה, אך בעיקר מלחות. זאת מכיוון שלחות גורמת לעץ שבתיבת התהודה של הפסנתר להתרחב, ואזי הלחץ על המיתרים גדל. וגם להיפך: מזג אוויר יבש יגרום למשיכת מיתרי הפסנתר לכיוון ההפוך בעקבות קימורו של העץ.

פסנתר נזקק לשירותי מכוון פסנתרים, גם במקרה שהוא ישן, ומזמן לא ניגנו בו. ולחילופין, פסנתר שנמצא בשימוש מסיבי על ידי נגנים מקצועיים גם הוא סובל מפעם לפעם מאיבוד מתח המיתרים. גם פסנתר חדש לחלוטין צריך כיוון פסנתרים, היות והמיתרים אינם מורגלים בשינויי המתח. נהוג להזמין כיוון פסנתרים גם לאחר הובלה של הפסנתר לדירה חדשה.

איך עושים כיוון פסנתרים?

כיוון פסנתרים אינו עסק פשוט, שכל נגן פסנתר מורגל בו. כיוון פסנתרים הוא מקצוע כשלעצמו, ועל כן כשהפסנתר מזייף או הועבר ממקומו, יש לקרוא לאיש מקצוע מיומן שידאג לכיוונו ולתיקונו. מכווני פסנתרים מצטיינים בשמיעה מעולה, שכן הם צריכים לעלות על כל זיוף קטן שבקלים בצליליו הרבים של פסנתר. במידת הצורך כיוון פסנתרים כולל כוונון מכני של מנגנון הפסנתר, וטיפול בפטישים הזעירים המרופדים, שתפקידם להקיש על המיתרים.

איך מפחיתים את הצורך בהזמנת כיוון פסנתרים?

הדרך הטובה ביותר לצמצם את הצורך בכיוון פסנתרים היא לשמור על הפסנתר ממפגעי חום, לחות ויובש. לא להציבו ליד תנור, לדאוג לטמפרטורה קבועה בחדר, ובמזג אוויר יבש מאוד (או כתוצאה מחימום המייבש את האוויר) ליצור לחות בחדר באופן מלאכותי. בכל מקרה, כדאי לדאוג לערוך כיוון פסנתרים באופן קבוע פעם בשנה, שכן אם מזניחים את הנושא הפסנתר יתחיל לזייף ויהיה קשה יותר לכוונו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב