דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תדמיות לעיריות 

מאת    [ 04/04/2007 ]

מילים במאמר: 586   [ נצפה 4148 פעמים ]




תדמיות לעיריות

עיר היא גוף לכל דבר אשר חייב אסטרטגיה כדי להמשיך לשרוד הן בקרב הציבור הישיר שלו והן בקרב מובילי הדעה אשר משפיעים לעיתים על עתידה.
כמו כן, עיר היא מוצר לכל דבר, יש לה קהלי מטרה שונים החל ממקבלי החלטות בממשל, דרך תושבי העיר, מדיה, גופים עסקיים בהתאם למטרות של העיר.
כאשר הולכים לבנות אסטרטגיה לעיר יש להתמקד בכל אחד מקהלי המטרה ולבנות לו תכנית ספציפית המותאמת לו.
מטרת האסטרטגיה התדמיתית היא לחבר בין מספר גורמים (קהלי מטרה) ולגרום להם להכיר בערכם של הדברים החיוביים אשר נעשים בעיר. בכל עיר ישנם פרויקטים מסוגים שונים ובתחומים שונים אשר חשוב להבליט ולהביא לידיעת הציבור .


אז איך עושים זאת בערים?

חשיפת הפרויקטים החיוביים אשר יוזמת העיר - ידוע שבערים גדולות ישנם מיזמים מיוחדים וחשובים אשר נוצרים במסגרות שונות כמו חינוך, תרבות, אחריות חברתית ועוד. הכרחי ביותר להביא פרויקטים אלו הן לידיעת תושבי העיר והן לידיעת הציבור הרחב על מנת לגרום לאלו אשר שוקלים מעבר או השקעה בעיר מסוימת לדעת על העשייה החיובית המתבצעת בה.


מיצוב עיר כמובילת דעה בנושא מסוים - אימוץ תחום מסוים והתמקדות בו כפרויקט דגל לעיר יכול לשמש המון חומר תדמיתי אשר ימצב את העיר ברמה טובה ואיכותית. חיבור לנושא ספציפי והתמקדות בפרויקטים הנוגעים לנושא מבדלים עיר אחת מהשנייה וכאן בא לידי ביטוי הבידול המתבקש כדי לבלוט באופן חיובי. ( לדוגמא: אקולוגיה ואיכות סביבה.)

הדגשת הפיתוח הסביבתי אשר מתבצע בעיר - חשוב ביותר לראש עיר להבליט פרויקטים אשר מתבצעים בזמן כהונתו זאת על מנת לקשר את שמו לקידום ולהתפתחות החיובית בעיר דבר אשר יועיל מאוד בזמן הבחירות כאשר יגיעו.


יצירת תחושת גאווה ופיתוח זהות עירונית לאומית - כולנו אוהבים להיות מחוברים וקשורים לעשייה חיובית ,לקידום ולהתפתחות. ידוע שכיום לגור בעיר מסוימת מהווה סימן כלשהוא לדוגמא: תל אביב מסמלת דינאמיות ורוח צעירה, הרצלייה איכות חיים ועוד.

שינוי סטיגמה - בדיוק כמו לעסק או לאדם לפעמים נוצרת סטיגמה גם לעיר ולפעמים מדובר בסטיגמה שלילית. ע"י בנייה מחדש של מסרים והוצאת נתונים אשר יפריכו את הסטיגמה וידיעות חיוביות באופן שוטף לציבור ניתן לאט ובטוח לשקם את שם העיר וליצור לה מוניטין חיובי.

בניית תדמית יציבה וחיובית בקרב קהלי המטרה - לכל מוצר קהלי מטרה משלו וגם לעיר. החשיבות בפילוח קהלי המטרה, נועדה כדי להעביר לכל קהל ספציפי את המסרים הנכונים עבורו, וכך להשיג את המטרה: העברת מסר מסוים לציבור מסוים לדוגמא: לציבור אנשי עסקים אשר רוצים לעודד אותם לבוא ולהשקיע בעיר להוציא מסרים אשר יספרו על אופציות אטרקטיביות עבורם.

הבלטת יתרונם וחשיבותם של האגפים השונים - מערכת החינוך , התרבות, הספורט, איכות הסביבה, הרווחה וכו' כולם פועלות באופן מיוחד לקידום התחום אליו הן שייכות חשוב מאוד להבליט עשייה זו על מנת לשדר תמיד צמיחה ושגשוג בכל אגף.

בניית מערך שיווקי לאירוע מסוים - המטרה בהתייחסות לאירוע אחד בתקופה כייחודי היא ברמת בניית הצפייה עבורו. הכנות ויצירת הרבה "רעש" סביב אירוע מסוים יוצרים את הציפייה הן מצד הציבור והן מצד המדיה אשר הכרחי ליידע אותה ולהזמין על מנת להשיג חשיפה מקסימאלית.
לדוגמא: פסטיבל אישה בחולון, פסטיבל תיאטרוני רחוב בבת ים ועוד. האירועים הללו הם כלי למיצוב תדמיתי של העיר.

ראש עיר אשר רוצה להמשיך בכהונתו גם בקדנציה הבאה חייב להשכיל להבין את חשיבותם של יחסי ציבור הן עבורו והן עבור התושבים. רוב ראשי הערים עושים פרויקטים גדולים וחשובים אבל לא כולם טורחים להוציא החוצה, ולכן לא זוכים להכרה המתבקשת עבור פועלם.
הנוסחא היא להתייחס למוניטין של עיר כמו שמתייחסים לתוכנית עסקית, ולבנות את המוניטין מתוך חשיבה אסטרטגית אשר מובילה להשגת יעדים אשר הוגדרו מראש.
העסקת דובר פנימי היא הכרחית אך חשוב ביותר להפקיד את האסטרטגיה התדמיתית בידי חברת יחסי ציבור מקצועית אשר תביא נקודת מבט חדשה, רעננה וקריאייטיבית.

כל הזכויות שמורות ללוטן תדמיות בע"מ - www.lotan.org.il


יעל לוטן היא מנכל"ית חברת יחסי הציבור לוטן תדמיות בע"מ.
www.lotan.org.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב