דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה כדאי ללמוד מנהל עסקים 

מאת    [ 22/07/2010 ]

מילים במאמר: 529   [ נצפה 3972 פעמים ]

מנהל עסקים הינו תחום מבוקש ומתפתח במהירות, ורבים מתעניינים בלימודי תחום זה. בעידן של שינויים כלכליים נרחבים ועליית המודעות לחשיבותו של המשאב האנושי, לימודי מינהל עסקים הופכים לפופולאריים מתמיד. לאחר סיום לימודי מינהל עסקים אפשר להשתלב במגוון רחב של מקומות תעסוקה, במשרות מפתח מאתגרות ומתגמלות.

 

כולם רוצים להיות מנהלים ולהיות אחראים על מחלקות גדולות וחשובות, אך הדרך אל כס המנהל הינה קשה ומורכבת. בעבר משרות הנהלה הועברו מאב לבן ונשמרו בתוך המשפחה, אך כיום ההעדפה היא לאדם בעל הכישורים המתאימים ביותר, ולא בהכרח לאדם עם קשרים. תופעה זו מרחיבה את מעגל ההזדמנויות העסקיות של כל אדם ומאפשרת להיכנס גם למפעלים וחברות משפחתיים, אך מנגד יש להציג יכולות ניהול בפועל ולהוכיח כי אכן יש את כל הכישורים המתאימים על מנת לנהל.

 

תפקידו של המנהל הינו מורכב ורב תחומי, ומצריך מידה גבוהה במיוחד של אחריות. לימודי מנהל עסקים כוללים היכרות עם התחומים השונים בהם עוסק המנהל במסגרת עבודתו השוטפת, ובראשם אחריות על פעילותה התקינה של החברה והבטחת המשך אספקת השירותים אותה היא מציעה. תחומים נוספים הנמצאים תחת אחריותו של המנהל כוללים קשר עם העובדים, שיתוף פעולה עם מחלקות אחרות בחברה, עבודה מול ספקים וגורמים חיצוניים אחרים, ועוד.

 

לימודי מינהל עסקים זוכים לביקוש רב בשנים האחרונות, ולא בכדי. מנהל עסקים הינו תחום אינטר דיסציפלינארי המשלב ידע מתחומים רבים, ומאפשר להשתלב במגוון רחב של משרות ומקומות תעסוקה. על מנת לרכוש את הניסיון המקצועי הנחוץ בכדי להגיע אל משרת המנהל המבוקשת יש למלא קודם תפקידים זוטרים, ולימודי מינהל עסקים לתואר ראשון או תואר שני מקנים כלים מקצועיים מתקדמים ומעניקים הכשרה מקיפה ומעמיקה למבקשים להשתלב בתחום.

 

חשוב לציין כי כיום ישנם מוסדות אקדמיים רבים המציעים לימודי מנהל עסקים, ואף במסלול של תואר ראשון. בעבר לימודי מינהל עסקים היו אפשריים במספר מצומצם של אוניברסיטאות ובמסלול של תואר שני בלבד, ותנאי הקבלה ללימודים אלו היו גבוהים במיוחד. בעקבות הביקוש הרב ללימודי מנהל עסקים פותחו תוכניות לימודים חדשניות וייעודיות ללימודי תואר ראשון, ועקב ההיצע הרב תנאי הקבלה נמוכים מבעבר ומאפשרים גם למי שאינו בעל ניסיון מקצוע בתחום להשתלב ולרכוש השכלה אקדמית בדרך אל הגשמת החלום להשתלב במשרות ניהוליות בכירות.

 

לאחר סיום לימודי מנהל עסקים ניתן להשתלב במגוון רחב של משרות, ובקשת מגוונת של מקומות תעסוקה. מנהלים נדרשים בכל הארגונים ובכל ענפי המשק, החל מעסקים עצמאיים בעלי מספר מצומצם של עובדים, ועד לארגונים ועסקים בין לאומיים המעסיקים אלפי עובדים ביבשות שונות. השכר המוצע למנהלים משתנה במידה ניכרת בהתאם לשנות הניסיון התעסוקתי, מקום העבודה ואופי המשרה עצמו, אולם בדרך כלל מדובר בשכר גבוה מהממוצע במשק המספק תמורה הולמת עבור תפקיד קשה ואחראי.

 

 

רוצים לקרוא עוד על לימודי מנהל עסקים? אתר NERD  חיפוש לימודים מספק את כל המידע בנושא, ומאפשר ליצור קשר ישירות עם מוסדות הלימוד המעניינים אתכם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב