דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גיוס עובדים בצורה יעילה 

מאת    [ 22/07/2010 ]

מילים במאמר: 488   [ נצפה 5043 פעמים ]

למטבע הקרוי תהליך גיוס עובדים יש שני צדדים. מחד, המעסיקים, המעוניינים בתהליך גיוס עובדים יעיל, מהיר ונטול תקלות. מאידך, מחפשי העבודה, שהמניעים שלהם יכולים להיות שונים מאוד: ממחפשי עבודות סטודנטיאליות שמחפשים השלמת הכנסה לימי הקיץ; דרך בוגרי תואר המגששים את צעדיהם הראשונים בשוק העבודה; ועד עובדים מנוסים המחפשים עבודה טובה יותר, קרובה יותר או עם תנאים טובים יותר.

גיוס עובדים דרך מכרים

בעולם של גיוס עובדים זו הדרך הוותיקה, הפשוטה והאמינה ביותר: החברה המבצעת את גיוס העובדים פונה אל העובדים שלה ומציעה להם להציע לעבודה קרובים או מכרים. הם, במידה ויתקבלו, יזכו לתנאים טובים. העובדים שהמליצו על אותו אדם שנכנס למערכת, יכולים לזכות בבונוס.

לכן, אם אתם מחפשים עבודה – כדאי שתבדקו קודם כל דרך מכרים שלכם. זה לא חייב להיות חברים בהכרח: גם שכנים, חברי ילדות מהפייסבוק, קרובי משפחה רחוקים או חברים של אמא יכולים לעזור. הפיצו את השמועה שאתם מחפשים עבודה. מישהו, שאפילו לא העליתם בדעתכם, עוד יכול להרים את הכפפה.

גיוס עובדים דרך לוח דרושים

גיוס עובדים דרך לוחות ומודעות זו שיטה זולה יחסית, ונגישה מאוד. כל העיתונים הגדולים מחזיקים כיום לוח דרושים ומודעות דרושים ניתן למצוא גם בפורטלים גדולים ברשת האינטרנט, באתרים של אוניברסיטאות ומכללות וכמובן - באתרי חיפוש עבודה ייעודיים.

היתרון של שיטה זו הוא שמדובר באפשרות זמינה מאוד. כל מחפש עבודה יכול לאתר מודעות המתאימות לו, ולשלוח קורות חיים. חסרונה: היא מצריכה חיפוש ומעקב כמעט יומיומיים אחרי מודעות, לוחות ואתרי דרושים. בנוסף, כל מודעה כזו מקבלת עשרות פניות – כך שמומלץ לערוך את קורות החיים לפני השליחה, כך שיתאימו בדיוק למשרה המדוברת.

גיוס עובדים דרך חברות השמה

גיוס עובדים הוא תחום ההתמחות של חברות ההשמה. הרכזים באותן חברות מתמחים באיתור מועמדים פוטנציאליים, סינון קורות חיים, ראיונות ראשוניים עם המועמדים והעברת המלצות למנהלי הגיוס של החברות המגייסות.

היתרון של שיטה זו הוא שהחברות והארגונים מקבלים מועמד שכבר עבר תהליך של סינון ומיון ראשוני, ולכן הסיכויים שיתאים לתפקיד עולים בהרבה. המועמד עצמו מקבל דרך נציגי חברות השמה את התחושה שיש לו כתובת ומענה. החיסרון, כמובן, הוא שהטיפול הפרטני עורך זמן רב יותר, ועלותו גבוהה יותר. על כן, לא תמיד הוא משתלם לחברות המגייסות.

גיוס עובדים דרך רשתות חברתיות

חיפוש דרך רשתות חברתיות הוא חדש יחסית, אך זוכה לפופולאריות רבה ולא בכדי: גיוס דרך פייסבוק או לינקדין למשל, הוא שילוב של גיוס דרך מכרים עם גיוס ברשת. החברה מפרסמת משרות אטרקטיביות, מנהלי הגיוס והעובדים מפיצים זאת הלאה, לחברים שלהם, שמפיצים לחברים שלהם וכך הלאה. זה נשמע נהדר, אך יש לזכור שיעילותה של שיטה זו עדיין לא מוכחת, וגם אם היא מביאה תוצאות – תהליך הגיוס בכל זאת מתחיל מאפס.

אז מהי הדרך הטובה ביותר לגיוס עובדים? כנראה שאין דרך אחת שעולה על חברותיה. לכל אחת מהשיטות יתרונות וחסרונות ולא בכדי השוק כולל גם לוחות דרושים, גם חברות השמה וגם גיוס בין אישי. בסופו של דבר, מחפשי עבודה יכולים למצוא עבודה גם בשיטה שנראית הכי פחות בטוחה, ועובד טוב יכול להגיע אל החברה בכל אחת מהשיטות של גיוס עובדים. הכל בסופו של דבר מסתכם בהתאמה לתפקיד.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב