דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכולות - במה הן עוזרות לנו? 

מאת    [ 21/07/2010 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 2883 פעמים ]

רבים סבורים כי מכולות שהוא אמצעי לאחסון תכולה שנועדה לשינוע משמשות אותנו לרוב להובלה של תכולות ממקום למקום. בשתי מאות האחרונות, השימוש במכולות הפך כמעט לנחלת הכלל בעולם המסחר והתעשייה הגלובלי.

כיום מכולות מיועדות לרוב לשינוע על גבי משאיות או ספינות משא. אם זאת השימוש במכולות התרחב גם לתחומים אחרים ושודרג בצורה כזו שיוכל לשמש גם תחומים אחרים בעולם המסחר והתעשייה ולא רק אמצעי שנועד לשנע תכולות של מזון וציוד מתכלה כזה או אחר ממקום למקום. מכולה הפכה עם השנים גם לסוג מסוים של מחסן סטאטי ובכך היא שוברת את הייעוד העיקרי שלה, שאליו תוכננה מראש.

שימוש סטאטי של מכולות

השימוש הסטאטי של מכולות מתחיל כאמור מתחום אחסון דירות. אנשים רבים משכירים מכולות למטרות של אחסון תכולת דירה לתקופות קצרות וארוכות.

עוד שימוש סטאטי הוא כאמור אחסון תכולה מסוכנת, כגון חומרים רעילים או תרופות ישנות שפג תוקפן, עד שלאלו יימצא פתרון והם יסולקו או יושמדו. מכולה משמשת לאחסונים כאלו, בגלל החוזק ושכבת הברזל העבה שעוטפת את חלל המכולה.

שינוע של מכולות

שימושים נרחבים ניתן למצוא במכולות. חברות הובלות מנוף שמתמחות בעבודה עם מנופים ומשאיות, משתמשות רבות במכולות למטרות שינוע. הרעיון שמכולה תהיה סטאטית ותשנה את יעודה, עלול שלא בכוונה לגרום נזק לבית העסק. אם זאת, כרגע לא נראה כי יש פתרון ממשי או תחליף רעיוני לאחסון תכולה למטרות הובלה ושינוע של תכולות מעבר לים. הייחוד והייעוד שעליו מתבססת מכולה, נועדה בראש ובראשונה לשנע תכולות בתנאי ים. היכולת כיום להניף מכולה ולהציבה על סיפון אוניית משא ולשנע אותה מעבר לים גובר כרגע על כל שימוש אחר שאנשים מנסים לייעד למכולה. התכונות החזקות של מכולות בעמידתם בתנאי גשם, מי ים, סערות, סופות או פגיעות של בדפנות המכולה, לא באמת מהווים סכנה למכולה, כל זאת בעקבות הקשיחות והיכולת שלה לעמוד בתנאים קשים. המעטפת הקשה של מכולה מגינה על החלל הפנימי ועל התכולה המאוחסנת בה והיא אטומה למצבים של נזילות או רוח.

הובלת מכולות מעניק יתרון יחסי לעולם המסחר והתעשייה במהירות שבה ניתן לבצע העברת סחורות מעבר לים, ללא הצורך בהכנות מיוחדות של הסחורה. מכולה עושה את כל הפעולות של הגנה מעצם היותה חזקה, קשיחה ואטומה. על פניו, למרות שכיום תחומים אחדים במשק מייעדים מכולות ורוכשים מכולות עבור שימושים סטאטיים, לא ניכר כי השימוש הסטטי במכולות ישיג או יגרום למכולה לשנות את יעודה האמיתי. יש לזכור כי התחומים בהם, מכולה משמשת לאחסון סטאטי אלו משקים כלכלים מקומיים שאינם חוצים את גבולות המדינה בה הם נמצאים וכאשר מודדים שימושים בינלאומיים של מכולות אל מול משק מקומי, במקרה כזה אין סיכוי שמכולות אי פעם יפסיקו להיות השימוש המרכזי בשינוע מעבר לים.

מכולות נותרו לשימוש בינלאומי ועובדה קיימת היא במחזור הייצור שלהן עבור חברות ספנות כאלו ואחרות. חברות אלו הן המדד האמיתי לשימוש במכולות. בזמן שתחומים מקומיים אחדים רוכשים מכולות יד שנייה מחברות ספנות עבור שירותי אחסנה כאלו ואחרים. חברות הספנות ממשיכות להזמין מכולות חדשות לטובת שינוע. ניכר כי השימוש הסטאטי אינו מהווה איום עבור חברות שירותי הובלה כאלו ואחרות.זהו רק תת תחום שנותן לגיטימציה להמשך ייצור מכולות חדשות עבור שינוע.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב