דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבטחת מחשבים ניידים איתור מחשב נייד 

מאת    [ 21/07/2010 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 4601 פעמים ]

 

אבטחת מחשבים ניידים, איתור מחשב נייד 

אחד הסיוטים הגדולים של הארגון הוא בתחום איבוד מחשבים ניידים. הבעיה היא כמובן חוסר הידע של מה נשמר על הנייד בזמן שנגנב ומה יכול הגנב לעשות עם חומר זה. לצערנו, עובדים רבים נוטים לזלזל ולהשאיר את המחשבים הניידים לא מוגנים, בין אם משאירים אותם ברכב (ברור זה הרי כבד) או משאירים אותם לא נעולים פיזית במקומות שונים (אצל הלקוח, בשדה התעופה וכו').

נחלק את ההתמודדות לשני חלקים - האחד התמודדות לוגית והשני התמודדות פיזית. בתחום הלוגי הפתרון כולל התקנת תוכנת הגנה/איתור על המחשב הנייד. בתחום הפיסי - נעילה וגלאי קרבה.

נתחיל ביישומי הגנה - לשמחתנו תוכנות אלה קיימות שנים רבות, הן אמינות ומבצעות היטב את העבודה. בשורה התחתונה, יישום הגנה כזה יבצע הצפנה של כל המידע על המחשב הנייד (או על חלקים נבחרים (אני ממליץ להצפין הכל)). ברגע שהלך לאיבוד מחשב כזה, לא ניתן יהיה להיכנס לתוך המחשב הנייד ולהביט בקבצים ללא הזדהות של שמשתמש. אל תטעו עם זאת להתבלבל בין הגנה של יישום ייחודי זה אל מול ההגנה של מערכות ההפעלה. הרי גם מערכת ההפעלה יכולה להקפיץ חלון הזדהות למשתמש טרם ביצוע שימוש במחשב. לצערנו קל מאוד לפרוץ את מערכות ההפעלה, למשל ע"י הכנסה של CD ועליו היישום  CMD. התקנה של יישום הצפנת המידע תקנה רמת הגנה טובה ושקט ברגע האמת כשמחשב נייד אכן ייגנב או יאבד.

הצפנת כל הדיסק הקשיח תקנה את רמת האבטחה הטובה הנכונה. גם אם אבד נייד הרי שאיבדנו את המחשב אבל נוכל לדעת לכל הפחות כי לגנב לא תהיה כל גישה למידע הרגיש ששמור עליו.

לפני ביצוע התקנה של יישום הגנה/הצפנה על המחשב הנייד מומלץ לבצע גיבוי של הכונן הקשיח כולו למיקום זמני ורק אז לבצע את ההתקנה.

לעיתים מועלה טיעון שאומר שאם נשכחה הסיסמא הרי שלא ניתן יהיה לגשת יותר למידע. טיעון זה אינו נכון שכן בדרך כלל מוגדר גם "מנהל מערכת" על המחשב אשר יכול תמיד להיכנס למחשב ולהפעילו, לשנות את הסיסמא שנשכחה וכו'.

לגבי הגנה פיזית על המחשב הנייד. ישנם כמובן כבלים אשר מאפשרים נעילת המחשב לשולחן - טובים אבל פרימיטביים. שיטה אחרת היא גלאי קרבה. ברגע שהנייד נגנב והגנב מתרחק ממך, רכיב אשר נמצא אצלך מתריע כי הנייד רחוק ממך יותר ממספר מטרים ומעיר את תשומת ליבך.

שיטה נוספת היא איתור מחשב נייד לאחר שנגנב על בסיס העובדה שהגנב יחבר אותו לאינטרנט. בשיטה זו, מתקינים תוכנה על הנייד שמשדרת בשגרה את המיקום שלו בכל התחברות לאינטרנט למערכת ניהול מרכזית. במידה ונגנב הנייד והגנב מחברו לאינטרנט, המחשב הנייד שולח פרטים שונים אודות המחשב כגון כתובת ה IP ממנה מתחבר הגנב לאינטרנט, בעזרתה ניתן להתחקות אחר המחשב בדיוק רב. בצורה זו ניתן לאתר את כתובת ה IP לברר מול חברת האינטרנט מי השתמש בה ולאתר את הגנב בזמן קצר ביותר.

יישומי הצפנה:

http://www.sophos.com/products/enterprise/encryption/safeguard-easy/

יישומי הגנה פיזיים:

גלאי קרבה - http://www.defensedevices.com/laptop-security-alarm-monitor-notebook.html

איתור מחשב לאחר גניבתו - http://www.ztrace.com/zSecuritySuite.asp

 

 


אורן שני, מנכ"ל משותף SecAudit - כי הניסיון הוא ההבדל.  SecAudit הינו משרד המתמחה בתחום הבקרה ואבטחת המידע. למשרד התמחויות מגוונות לרבות ביקורת פנימית, ביקורת מעילות והונאות, ביקורת מערכות מידע וסקרי סיכונים, אבטחת מידע ותחקור נתונים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב