דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרדך הפשוטה והזולה להעסיק את ילדינו בתקופת הקיץ 

מאת    [ 21/07/2010 ]

מילים במאמר: 521   [ נצפה 1905 פעמים ]

 

 

 הורים רבים מכירים את התחושה שמשתלטת עליהם לקראת סוף חודש יוני.  תחושת ה"אוי לא, לא עוד פעם", מהולה בתקווה נואשת שהפעם זה סוף סוף יעבור בשלום ואם אפשר גם במהירות.  כן, שוב הגיע החופש הגדול, ואין לנו מושג כיצד אנו מתכוונים להעסיק את ילדינו. הפתרון המידי שעולה לנו בראש, לרוב, הוא למצוא קייטנה שתספק להם שעשוע ותגאל אותם מהשעמום, ואותנו מהצורך למצוא פתרון יומיומי לזעקת ה"משעמם לי!” הכה מעצבן. 

 

לקיטנה חסרות רבים שהבולט שבהם הוא המחיר - קיטנה תעלה  לנו לא מעט, ואף היא לא תבטיח לילדים תעסוקה מוחלטת, שהרי רוב רובן של הקייטנות מתנהלות בשעות היום בלבד. אם התמזל מזלנו ומצאנו קייטנה שמספקת פעילות לאורך כל שעות היממה ואולי אף יש לה ערך מוסף לימודי כלשהו, סביר להניח שלא נרצה לשלוח את ילדינו לזמן רב מדי, כי אז נתחיל להתגעגע... ועוד לא דיברנו על הפגיעה הניכרת בכיס. פתרון הביניים, אם כך, יהיה לשלוח אותם לזמן קצר יחסית, ולהרגיש שמילאנו את חובתנו ההורית.

 

אבל אז מגיע היום שבו הקייטנה נגמרת, ואנחנו מוצאים את עצמנו חודש לפני ה-1 בספטמבר מתמודדים עם אותה בעיה. אז נכון, המחשב והטלווזיה מספקים פתרון לעת מצוא, אבל בשלב הזה אנחנו מתחילים לדאוג שהילדים יתנוונו מרוב ריאליטי ופייסבוק, במקום שיקראו ספרים, למשל (מה שלא מאוד סביר שיקרה ממילא).

 

 אז בואו נראה. מצד אחד, הילדים רוצים להעביר את הזמן במחשב, ומצד שני, אנחנו רוצים שהם יפתחו את הכישורים ואת היכולות השכליות שלהם. הפתרון, אם כך, הוא כנראה לאתגר אותם אינטלקטואלית באמצעות המחשב, באופן שישלב בצורה מתוחכמת בין למידה להנאה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי משחקי רשת.


את משחקי הרשת ניתן למצוא באינטרנט ורובם ניתנים בחינם, מה שחוסך את עלויות הקנייה של משחקי מחשב. היתרון הגדול בהם, מלבד העובדה שהם חינמיים, הוא שפעמים רבות המשחק מתבצע מול אנשים אמיתיים מכל רחבי העולם, בניגוד לדמויות וירטואליות שמותקנות במשחק עצמו. עובדה זו הופכת את מספר אפשרויות המשחק לבלתי מוגבל, ומספקת עניין גדול בהרבה ממשחקי המחשב הרגילים. בנוסף,  משחקים רבים מאפשרים תרגול ניכר של השפה האנגלית, בין אם בדיבור, בכתיבה או אפילו בסתם שמיעה של הוראות המשחק.  ישנם משחקים המיועדים ממש ללמידה - משחקי למידה אלו נוצרו מתוך הבת צרכי ההורים והילדים ותוכננו כך שיגרמו לילד גם עיניין וגם יענו במקביל על הצרכים ההתפתחותיים של הילד.

 

משחקי רשת רבים דורשים למידה, חשיבה ואסטרטגיה. הם שמים דגש על שימוש בחשיבה שיטתית ויצירתית להשגת מטרות, לרוב על ידי תכנון מראש של הצעדים וצפייה של תגובות היריב. בנוסף, ישנם משחקים שמפתחים יכולת מילולית או ויזואלית, בין אם במכוון או בצורה עקיפה. משחקים בעלי גרפיקה מתוחכמת אף עשויים לתרום לפיתוח ראייה תלת-מימדית טובה יותר. ההתנסות ביצירת דמות וירטואלית והעולם הדמיוני שהילד לומד להכיר דרך המשחק, יפתחו אצלו את הדמיון ואת היצירתיות, ויאפשרו לו ליהנות מחווית למידה אינטראקטיבית שתספק לו אתגר אינטלקטואלי, משולב בהנאה ובעניין רב. המבחר הגדול של משחקי הרשת מאפשר גיוון מתמיד ופיתוח של יכולות שונות, מה שמבטיח תעסוקה לקיץ שתהיה גם מהנה וגם מועילה.

 

אין ספק אם כך שה"סוד" למציאת תעסוקה ראויה לילדים שלנו טמון במשחקי הרשת הללו, ואולי אף אנחנו יכולים להשתעשע בהם מפעם לפעם. מה שבטוח, "משעמם לי", כבר לא תשמעו בקיץ הזה.

efind.co.il - אינדקס מידע ועסקים בישראל המכיל אינפורמציה מגוונת על תחומים רבים בישראל - אינדקס עסקים, טיפים , משחקים, מידע על סרטים, מאמרים וכוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב