דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו פרופיל אלומיניום? 

מאת    [ 21/07/2010 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 4328 פעמים ]

אנו שומעים לא מעט בשנים האחרונות על עבודות אלומיניום, וכן את המושג "פרופיל אלומיניום". מהו פרופיל אלומיניום? מה כל כך טוב באלומיניום שהפך אותו למבוקש כל כך?

פרופיל אלומיניום - מה זה בכלל?

למילה פרופיל יש שימושים רבים, אם לצדודית הפנים כמו ב"תמונת פרופיל" או בצבא, כשמדובר על "פרופיל רפואי". בתעשייה יש למילה פרופיל משמעות אחרת לחלוטין - מדובר בחלק בעל חתך מוגדר, העשוי מתכת, שבו משתמשים לבנייה. פרופיל אלומיניום הוא אותו חלק עשוי אלומיניום, המשמש בהרכבת מוצרים כמו חלונות, דלתות, מקלחונים לחדר האמבטיה וכו'. פרופיל אלומיניום הוא למעשה הצדודית של אותם מוצרים, השלד או המסגרת שלהם. חברות שתחום התמחותן הוא עבודות אלומיניום מייצרות פרופיל אלומיניום בגדלים שונים לצרכים שונים. למשל, פרופיל אלומיניום לקירות זכוכית במשרדים. חברה לעיצוב חלונות לוקחת פרופיל אלומיניום המתאים לה, וממנו מרכיבה את החלונות.

יש פרופילים העשויים מחומרים אחרים, למשל, פרופיל ברזל. אולם ישנם יחסית מעט סוגי פרופילי ברזל, בעוד פרופיל אלומיניום ניתן להשגה במגוון גדול של סוגים וגדלים - זאת הודות לכך שהאלומיניום הינו חומר נוח לעיצוב, וחברת עבודות אלומיניום יכולה להכין ממנו מוצרים מסובכים ומורכבים יותר.

למה דווקא פרופיל אלומיניום?

יתרונותיו של פרופיל אלומיניום כמסגרת לחלון, לדלת או למקלחון רבים הם.

ראשית, מדובר על חומר חזק ועמיד. פרופיל אלומיניום אינו מחליד, אינו ניזוק בקלות מפגעי סביבה או מכמות הלחות בחדר האמבטיה. פרופיל אלומיניום יחזיק שנים רבות כשהוא מבריק ואיתן, בעוד מתכות וחומרים אחרים יתבלו עם הזמן.

 

פרופיל אלומיניום הוא נהדר לאיטום - תכונה חיונית ביותר לחלון ולדלת המשמשים כפתח בקיר וזקוקים לבידוד מפגעי הסביבה, כמו רעש או מזג האוויר. האיטום חשוב גם כשמדובר על פרופיל אלומיניום עבור מקלחון מזכוכית, היות ואיננו רוצים שהמים במקלחת ידלפו דרך החיבורים וירטיבו את כל החדר.

פרופיל אלומיניום הוא גם קל יחסית במשקלו. הלא דלת שמסגרתה עשויה פלדה מחוסנת וכבדה תהיה בעלת משקל רב, ועל כן פחות נוחה לפתיחה ולסגירה.

לא לשווא ישנן חברות כה רבות בתחום עבודות אלומיניום. האלומיניום הוא חומר נוח לעיבוד ולעיצוב בידן של חברות עבודות אלומיניום, ולכן אפשר להשתמש בו עבור אינספור מוצרים רבים ומגוונים.

זה מה שעושות חברות עבודות אלומיניום? רק פרופיל אלומיניום?

בהחלט לא. עבודות אלומיניום כוללות מגוון מוצרים, שכן האלומיניום כאמור הינו נוח לייצור ולעיצוב, ולו יתרונות רבים כחומר גלם שימושי. עבודות אלומיניום כוללות גם, למשל, ייצור תריסים מאלומיניום. אלו תריסים מעולים באיכותם, מבודדים, חזקים באופן ניכר מתריסי הפלסטיק הרגילים שאנו מכירים, והם גם בעלי אטימה אקוסטית מפני רעשים. עבודות אלומיניום כוללות ייצור רהיטים מהמתכת המשובחת הזו, מכשירים חשמליים, מארזים למחשב, ועוד כהנה וכהנה. האלומיניום, לפיכך, הוא חומר שימושי ביותר, מהחומרים הנפוצים בתעשייה של ימינו.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב