דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושין וזמנים 

מאת    [ 21/07/2010 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 2249 פעמים ]

גירושין יכולים להתרחש אחרי כמה ימי נישואין או אחרי עשרות שנים של חיים משותפים. מה גורם לאנשים להחליט על גירושין חפוזים? מדוע אנשים מחליטים פתאום אחרי חתונת הזהב להתגרש? האם הזמן העובר משפיע על ההחלטה? האם כמות הזמן שעברה מאז החתונה משפיעה על אנשים שמחליטים על גירושין? החיים שלנו מוכתבים על-ידי הזמן העובר שממנו אנחנו לא יכולים להתחמק. גירושין וזמן, מה הקשר המיוחד ביניהם?

לפי מחקר נשערך בארץ בשנים האחרונות ישנה קורלציה בין הזמן שחלף מאז החתונה ובין ההחלטה על גירושין. גירושין שכיחים יותר אחרי זמן קצר של נישואין וככול שהזמן עובר כך גם יורד הסיכוי שבני הזוג יתגרשו - ככול שזוג חי יותר שנים ביחד הוא נוטה פחות להחליט על גירושין. מהי הסיבה לכך? אפשר לשער שכאשר מדובר בנישואין כושלים הרי שניתן להבין זאת מהר ולא צריך לחכות הרבה שנים בשביל להבין שהפיתרון היחיד לחיי הזוגיות הוא פנייה אל עורך דין גירושין. רוב האנשים חושבים שהזמן איננו מרפא הכול ושנישואין כושלים לא ישתפרו עם הזמן אלא שכמו אוכל מקולקל הם רק יסריחו יותר.

מנקודת מבט אחרת אפשר לומר שזוג שעמד במשברים בשנים הראשונות של החיים ביחד כבר יודע איך להתגבר על המשברים בזוגיות. זוג שחצה יחדיו מכשולים ולא מיהר לשכור מיד את שירותיו של עו"ד גירושין כבר צבר ניסיון בתחזוקת הזוגיות ויוכל להתמודד יותר טוב עם המשברים שבהם נתקלים בחיים המשותפים במהלך הזמן. הזמן, מזווית ראיה זו, מסייע לזוגיות ומפחית את הסיכויים לקבלת החלטה על גירושין. הזמן מעניק חוכמה וניסיון לבני הזוג – כלים מועילים לטיפול השוטף בזוגיות ובמשפחה.

אך אפשר גם לראות את הזמן החולף לא כמחנך ומלמד אלא כהשקעה של בני הזוג שמובילה להחלטה שאיננה רגשית אלא הגיונית. הסיבה שזוגות שחיים ביחד הרבה שנים אינם מחפשים עורך דין גירושין היא שהם מרגישים שכה הרבה זמן כבר הושקע בחיי הזוגיות שלהם שחבל להשליך אותו לאשפה. כל יום שהושקע בחיי הזוגיות הוא יום שלא יחזור והזמן שעבר לא ישוב. החלטה על גירושין היא למעשה הודאה בכך ששנים ארוכות התבזבזו לשווא וירדו לטמיון; ככל שהנישואין ארוכים יותר כך יש יותר רתיעה מלהשליך מאחורי הגב את כל הזמן שהצטבר בחיים המשותפים. זו הסיבה שזוגות שחיים יותר זמן ביחד מעדיפים להישאר נשואים ולא להחליט על גירושין.

אבל לעיתים הזמן החולף מביא עימו תחושה של בהילות, של שעון חול שהולך ואוזל. גם זוגות שחיים הרבה מאוד זמן ביחד יכולים לקבל פתאום החלטה על גירושין. מדוע אחרי כל-כך הרבה שנים ביחד אדם מן הישוב מחליט לפנות אל עורך דין גירושין? כיוון שהוא מרגיש שזו ההזדמנות האחרונה שלו. הזמן החולף לא יחזור, לכן צריך לנצל את הזמן ולצאת לדרך חדשה. החלטה על גירושין היא גם החלטה על שינוי, על הרצון לחפש משהו אחר וחדש. לכן אין זה משנה עד כמה חיי הנישואין היו ארוכים; דווקא האורך שלהם הוא הסיבה לכך שפלוני מרגיש שהגיע הזמן להחליט על גירושין, לשכור את שירותיו של עורך דין גירושין ולצאת לדרך אל הרפתקאות חדשות וארצות לא ידועות לפני שהזמן אוזל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב