דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משטרת ישראל פלילי - הסתבכת? 

מאת    [ 21/07/2010 ]

מילים במאמר: 729   [ נצפה 3109 פעמים ]

ההליך הפלילי שונה מאוד מן ההליך האזרחי, במיוחד לאור השלכותיו הקשות על חופש התנועה וזכות החירות. התמודדות מול משטרת ישראל פלילי, דורשת זהירות רבה וליווי משפטי לאורך כל הדרך.

אעצור רגע ואציין כי אם הסתבכת עם המשטרה, כדי שתשאל לזכויותיך וחובותיך על פי חוק, אמליץ על פורום פלילי בו עורכי דין פליליים משיבים בתחום הפלילי, להלן קישור לפורום פלילי >>

ההליך האזרחי נשלט על ידי הצדדים לו, כך שהם אלו המכוונים אותו. בהליך הפלילי, המצב שונה כאשר הגורמים המכוונים הם המשטרה והפרקליטות. המשטרה אחראית על איסוף ראיות וגביית עדויות ואילו הפרקליטות מחליטה האם יש מקום להגשת כתב אישום או אם לאו.

בהליכים אזרחיים, התובע יכול לבטל את תביעתו אך בהליכים פליליים, עצם בקשתו של המתלונן לבטל את התלונה שהגיש במשטרה, אינה מבטיחה כי כך ייעשה. בהליך הפלילי, האינטרס הציבורי הוא שחקן ראשי. מטרתה של הענישה הפלילית היא להרתיע את הציבור מביצוע עבירות פליליות. ככל שהעבירה חמורה יותר ונסיבותיה קשות יותר, כך גדל האינטרס הציבורי להגשת כתב אישום.

מהו תפקידה של המשטרה וכיצד היא בנויה? כיצד יש להתמודד עם חקירה משטרתית? ומדוע חשוב כל כך  לקבל ייעוץ משפטי במסגרת משטרת ישראל פלילי?

המשטרה – על תפקיד ועל מבנה

בראשה של המשטרה, עומד מפכ"ל המשטרה המתמנה על ידי הממשלה. המטה הארצי של המשטרה, הוא האחראי על הנחייה מקצועית של יחידות המשטרה.

משטרת ישראל פלילי, מחלוקת לשישה מחוזות משטרה כאשר בכל מחוז, יש מרחבים ותחנות הכפופים למפקד המחוז. המרחבים והתחנות הם אלו המבצעים את עבודת המשטרה בשטח כאשר הם אחראים על איזור גיאוגרפי מסוים. 

אלו הם תפקידיה המרכזיים של משטרת ישראל פלילי:

1. מניעת עבירות – משטרת ישראל פלילי מופקדת על מניעת עבירות.

2. תפיסת עבריינים –  היכן שבוצעה עבירה, תפקידו של השוטר לתפוס את העבריין.

3. איסוף ראיות : בסמכותה של משטרת ישראל פלילי, לעצור חשודים ולחקור אותם. לאסוף ראיות ולגבות עדויות, אשר ישמשו את הפרקליטות לבניית כתב אישום.

4. פיקוח תנועתי : משטרת התנועה, תפקידה לשמור על הסדרת התנועה ועל תפיסתם של עברייני התעבורה.

באתר של משטרת ישראל ניתן למצוא כתובות ומספרי טלפון של כל מוקדי החירום הפועלים בישראל. כמו כן, מאפשר האתר לבצע פעולות שונות כגון תשלום דוחות.

חקירה במשטרה – התנהלות נכונה

התמודדות עם משטרת ישראל פלילי, כוללת בראש ובראשונה, חקירה משטרתית. הצעד הראשון להתנהלות נכונה במצב זה הוא קודם כל, קבלת ייעוץ משפטי. נחקר מוכרח לדעת מהם זכויותיו ואין לסמוך על המשטרה כי תגן על זכויות אלו. מדוע? למשטרה יש אינטרס ברור להגיע לממצאים בתום החקירה ועל כן, היא עלולה לנקוט בכל באמצעים בכדי להגיע למטרה זו.

אנשים רבים סבורים כי אין צורך בקבלת ייעוץ משפטי בשלב מוקדם זה של הליך משטרת ישראל פלילי אך זוהי טעות חמורה. החקירה המשטרתית הוא שלב מכריע בהליך הפלילי אשר קובע האם תיפתח חקירה מקיפה כנגד החשוד ובהמשך, האם יוגש כתב אישום כנגדו.

חקירת משטרה נפתחת בשל תלונה שהוגשה או בשל חשד כי בוצע מעשה פלילי. תפקידם של השוטרים הוא לבדוק את האירוע ולאסוף עדויות וראיות.

עצם העובדה כי אדם הוזמן לחקירה אין משמעותה כי הסתבך עם משטרת ישראל פלילי.

תלונות רבות המוגשות אל המשטרה, הן תלונות סרק שאין בהן ממש ועל כן, הן נסגרות מהר מאוד. אם הוגשה כנגדכם תלונה שקרית במשטרה, אל תחששו כי הסתבכתם. מי שהסתבך דווקא הוא מי ששיקר למשטרה בהגישו תלונה שקרית נגדכם.

תהיה הסיבה להזמנתכם לחקירה אשר תהיה, עליכם לקבל ייעוץ משפטי, טרם תחילת החקירה. כאשר נחקר מכיר ויודע את זכויותיו, הוא באופן אוטומטי, נהיה רגוע יותר ובטוח יותר מול משטרת ישראל פלילי. 

כאשר נחקרים אינם מודעים לזכויותיהם במסגרת משטרת ישראל פלילי, הם נוטים לעשות טעויות כאשר החוקר מנצל את העדר המודעות הזו בכדי לנסות ולהשיג הודאה מן הנחקר. 

קבלת ייעוץ משפטי

משטרת ישראל פלילי, דורשת קבלת יעוץ משפטי. כאשר אדם זומן לחקירה משטרתית, עליו להגיע עם עורך דין אשר יוודא כי כל זכויות הנחקר נשמרות. לעיתים, אנשים חושבים כי עובדת היותם חפים מפשע, פוטרת אותם מן הצורך בעורך דין אך זוהי טעות חמורה. חקירה משטרתית זהו אירוע מלחיץ אשר יכול להסתיים ללא כל נזק אך יכולות להיות לו גם השלכות מרחיקות לכת, כאשר הנחקר לא מקבל ייעוץ משפטי כיצד לנהוג.

יש לזכור כי משטרת ישראל פלילי, אינה תמיד נוהגת בצורה הגונה עם הנחקר ולכן, יש לשמור על ערנות, קור רוח ולפעול בצורה שקולה אל מול משטרת ישראל פלילי.   

התנהלות נכונה מול משטרת ישראל פלילי, דורשת זהירות רבה. אין להיכנע ללחצי החוקר ויש לנהוג בביטחון מלא אל מול רשויות החוק. זימון לחקירה משטרתית, דורש ליווי של עורך דין אשר ישמור על זכויותיו של הנחקר ואין זה משנה אם מדובר באדם חף מפשע או אשם. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב