דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בקשה למחיקת רישום פלילי - כיצד? 

מאת    [ 21/07/2010 ]

מילים במאמר: 730   [ נצפה 3808 פעמים ]

רישום פלילי מתבצע לאחר הרשעתו של אדם בעבירה פלילית. הרישום הפלילי הוא כתם שחור בעברו של אדם, כתם אשר מקשה מאוד על השתלבות טובה בחברה, בעיקר בכל הנוגע להשתלבות במעגל העבודה.

בפתח דבריי אציין כי בכל נושא פלילי, מומלץ להתייעץ עם עורכי הדין ברשת הנותנים מענה בתחום הפלילי, באתר הפורומים המשפטיים, בפורום פלילי >>

לאור הקשיים להם גורם הרישום הפלילי, הפכה בקשה למחיקת רישום פלילי לפרוצדורה שכיחה מאוד בעולם המשפט הפלילי.

יש להבחין בין רישום פלילי לבין רישום משטרתי, שכן מחיקתם של רישומים אלו שונה. בקשה למחיקת רישום פלילי, אינה כבקשה למחיקת רישום משטרתי.

אדם בעל רישום משטרתי לא הורשע בעבירה פלילית ולא הוגש כנגדו כתב אישום. הרישום המשטרתי מכיל תיקי חקירה אשר לגביהם הוחלט כי אין מקום להגיש כתב אישום. רישום משטרתי איננו גורם לבעיות חריפות כמו הרישום הפלילי, אך הוא פוגע בשמו הטוב של האדם ועל כן, רצוי לדאוג גם למחיקתו של רישום משטרתי.

בקשה למחיקת פלילי מופנית אל נשיא המדינה, בעוד שבקשה למחיקת רישום משטרתי, תוגש למשטרה.

כיצד נגיש בקשה למחיקת רישום פלילי? מהו הסיכוי לקבלתה של הבקשה? כיצד נגיש בקשה למחיקת רישום משטרתי?

בקשה למחיקת רישום פלילי

ראשית כל, רצוי מאוד כי בקשה למחיקת רישום פלילי, תיעשה על ידי עורך דין פלילי המתמחה בהגשת בקשה למחיקת רישום פלילי. שיקוליו של נשיא המדינה הם  שיקולים משפטיים ועובדתיים כאחד ועל כן נדרשים ניסיון, זהירות ושיקול דעת רב בעת כתיבת הבקשה.

חשוב מאוד להשקיע היטב בפנייה הראשונה אל נשיא המדינה. אמנם, אם תידחה בקשה למחיקת רישום פלילי, ניתן להגישה שוב אך מטבע הדברים, ההזדמנות הראשונה היא הצ'אנס האמיתי לטעון את כל הטענות אשר מצדיקות את מחיקתו של הרישום הפלילי.

בקשה למחיקת רישום פלילי תהיה מנומקת ומפורטת ועליה להכיל טיעונים משפטיים ועובדתיים כאחד:

1. נסיבות ביצוע העבירה : יש לפרט את העבירה ונסיבותיה. בד בבד, יש להדגיש את השינוי ההתנהגותי שחל במבקש, מאז ביצוע העבירה. כאשר מדובר בעבירה פלילית קלה, ישנו סיכוי גדול יותר כי בקשה למחיקת רישום פלילי, תתקבל.

2. חלוף הזמן: אחד מן השיקולים של נשיא המדינה, הוא הזמן שחלף מאז ביצוע העבירה. למותר לציין כי ככל שחלף זמן רב יותר מאז ביצוע העבירה, ישנו סיכוי רב יותר כי בקשה למחיקת רישום פלילי, תתקבל. מדוע? כאשר חלפו שנים רבות מאז ביצוע העבירה, קל יותר למבקש, להראות כי ביצע שינוי אמיתי בחייו וכי השתלב מחדש בחברה.

3. מצב משפחתי : בקשה למחיקת רישום פלילי, צריכה לתאר את נסיבות חייו האישיים של המבקש. אדם אשר נישא והקים משפחה, עובד בעבודה מסודרת וכיוצא באלה, חי חיים נורמטיביים ועל כן, מהווה הרישום הפלילי, מטרד לחייו.

3. נימוקים משפטיים : לצד הנימוקים העובדתיים כפי שתוארו לעיל, יש לכלול גם נימוקים משפטיים רלוונטיים המבססים עילה למחיקת הרישום.

בקשה למחיקה - מתקבלת!?

בקשה למחיקת רישום פלילי המוגשת לנשיא המדינה, היא בקשת חנינה. בבואו להכריע האם לקבל בקשה למחיקת רישום פלילי או אם לאו, עומד בפני הנשיא, מגוון רחב של שיקולים.

האם ניתן להעריך מהם הסיכויים כי הבקשה תתקבל?

עורך דין בעל ניסיון בתחום בקשה למחיקת רישום פלילי, יכול לנסות ולהעריך את סיכוייה של הבקשה להתקבל, בין השאר על ידי חומרת העבירה, הזמן שחלף מאז ביצועה ונסיבות חייו של המבקש כיום. אולם, היות שהחלטותיו של הנשיא אינן מתפרסמות, הרי שקשה לדעת אילו טיעונים מתקבלים על ידו ואילו טיעונים נדחים.

אין ספק כי ככל שהעבירה שבוצעה קלה יותר, ככל שחלף זמן רב יותר מביצועה וככל שחל שינוי משמעותי בחייו של המבקש, גדל משמעותית הסיכוי כי בקשה למחיקת רישום פלילי, תתקבל. 

מחיקת רישום משטרתי

רישום משטרתי אינו רישום פלילי והוא כולל תיקי חקירה סגורים אשר הוחלט שלא להעמיד לדין בגינם. בקשה למחיקת רישום משטרתי אינה מוגשת לנשיא המדינה, כפי שמוגשת בקשה למחיקת רישום פלילי. הסמכות למחוק רישום משטרתי, נתונה למשטרה.

כאשר הוחלט לסגור תיק חקירה, יש לציין את עילת הסגירה. כאשר נקבע כי עילת הסגירה היא "העדר אשמה", אין כל בעיה לנחקר היות שעילה זו לא מותירה רישום משטרתי כלל. אולם, אם נסגר תיק בעילות של "העדר עניין לציבור" או "חוסר ראיות", נותר לנחקר, רישום משטרתי.

מחיקת רישום משטרתי יכול שתהיה על ידי בקשה לשינוי עילת סגירת תיק ל"העדר אשמה". זו תוגש ליחידה אשר חקרה את התיק. מחיקת רישום משטרתי, יכולה להיעשות גם על ידי פנייה בעילה של "חלוף הזמן". בקשה זו תוגש אל המטה הארצי, שם יבדקו קריטריונים שונים כגון הזמן שחלף מאז פתיחת התיק האחרון, סוג העבירה בה נחשד המבקש וכולי.

סוף דבר

בקשה למחיקת רישום פלילי היא בקשת חנינה המוגשת אל נשיא המדינה. שיקוליו של הנשיא מגוונים ורחבים יותר משיקוליו של בית המשפט. הסיכויים לקבלת הבקשה גדלים ככל שהעבירה שבוצעה קלה יותר, ככל שחלף זמן רב יותר מאז ביצועה וככל שישכיל המבקש להראות את דרך חייו הנורמטיבית מאז ביצוע העבירה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב