דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ראיית חשבון וחשבונאות 

מאת    [ 21/07/2010 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 2894 פעמים ]

ראיית חשבון הינו תחום מורכב ומאתגר, אשר הכרחי לניהול נכון ותקין של עסק בכל תחומי התעשייה. בשל מורכבות המקצוע ישנו ביקוש רב לאנשי מקצוע איכותיים ומקצועיים בתחום, לימודי ראיית חשבון מקנים תעודה יוקרתית ומאפשרים להשתלב בתחום מרתק ומתגמל.

 

מסלול ההכשרה בדרך לקבלת דיפלומת רואה חשבון ועיסוק בתחום במדינת ישראל הינו ארוך ומפרך, ונחשב לקשה במיוחד. ראשית, יש להשלים לימודי תואר ראשון בחשבונאות באוניברסיטאות או במכללות המוכרות על ידי המועצה להשכלה גבוהה בארץ. שלב שני בדרך לדיפלומת רואה חשבון הינו הצלחה במבחני ההסמכה של מועצת רואי החשבון, אשר אחוזי ההצלחה בה אינם גבוהים. לבסוף, יש לסיים בהצלחה התמחות של שנתיים במשרד רואי חשבון, או בגופים ממשלתיים.

 

תפקידו של רואה חשבון הינו מורכב ומאתגר, וכולל אחריות רבה של מגוון תחומים. תחום עיסוקו העיקרי של רואה חשבון הוא חיווי דעת על הדוחות הכספיים של חברות פרטיות וציבוריות, ובכלל זה בדיקה, בקרה ואישור של כל הדוחות הכספיים שנערכו על ידי עסק מסוים. בנוסף, חשבונאות עוסקת בניהול חשבונות, בכדי לתת מענה כלכלי מיטבי על מנת למקסם את הרווחים של העסק. רואה חשבון נדרש להכיר בצורה מעמיקה מניפה רחבה של נושאים, ובכלל זה תחומים מעולם הכלכלה, המשפטים, מנהל עסקים, ועוד.

 

כל עסק נדרש להעסיק רואה חשבון, ובכלל זה עסק המורכב מאדם אחד בלבד, ובלבד שעסק זה מוכר בתור עוסק מורשה. כמובן שארגונים וחברות גדולים נדרשים לבצע פעולות רבות יותר בתחום החשבונאות, ולהעסיק מחלקות שלמות במיוחד לצורך זה. משום כך, ישנו ביקוש רב לאנשי מקצוע איכותיים ומקצועיים בתחום החשבונאות, והתגמול הניתן לעוסקים במקצוע זה הינו גבוה יחסית ומשקף את משך ההכשרה הארוך הנדרש עד לקבלת ההסמכה לעיסוק בראיית חשבון.

 

חשבונאות הינה תחום נרחב ומגוון, וכוללת מספר רב של מסלולי התמחות. ניתן לבחור בהתמחות בחשבונאות ניהולית, אשר עוסקת במסירת מידע כספי למנהלי החברה בעת קבלת החלטות, דבר המסייע בפעילויות עסקיות רבות. מסלול התמחות נוסף במהלך לימודי חשבונאות הוא מימון, אשר עוסק בצורות המימון השונות של הגוף הרלוונטי, והערכה של התקציבים הרצויים לשם ביצוע פרויקט מסוים. חשבונאות פיננסית, לעומת זאת, מתמקדת בביקורת ועריכת דוחות פיננסיים של חברות. חשוב לציין כי עולם החשבונאות הינו דינאמי ומתעדכן ללא הרף, ומסלולי ההתמחות המוצעים משתנים בהתאם להתפתחויות בתחום.

 

מוסדות לימוד רבים מציעים שנת השלמה להסמכה לקראת הבחינות הסופיות של מועצת רואי החשבון. שנה זו הינה לאחר סיום לימודי תואר ראשון בחשבונאות, ומהווה למעשה תחליף למספר בחינות הסמכה של מועצת רואי החשבון. שנת ההשלמה מאפשרת להשלים את כל הידע הנדרש מבוגר לימודי תואר ראשון בחשבונאות, בתחום המיסים, דינים, מנהל עסקים ועוד. חשוב לציין כי ניתן להתחיל את תקופת ההתמחות של השנתיים כבר במהלך לימודי שנת ההשלמה, טרם סיום כל הבחינות של מועצת רואי החשבון.

 

רוצים לקרוא עוד על לימודי ראיית חשבון וחשבונאות? אתר NERD  חיפוש לימודים מספק את כל המידע בנושא, ומאפשר ליצור קשר ישירות עם מוסדות הלימוד המעניינים אתכם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב