דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חסכון הוני אחרון - קרנות השתלות 

מאת    [ 21/07/2010 ]

מילים במאמר: 471   [ נצפה 2266 פעמים ]

לפני מספר שנים זיהתה הממשלה בעייה הנוגעת לפנסיה של חלקים נרחבים מקרב תושבי המדינה. עד לשנת 2008, אף בקרב השכירים, לא היה לכל שכיר במדינה קרן פנסיה או קצבה אחרת כלשהי אשר תאפשר את קיומו ומחייתו ושמירה על רמת החיים לה הורגל. בקרב העצמאיים המצב היה בכי רע אף יותר כיוון שרובם המכריע של העצמאיים לא דאגו מבעוד מועד להבטחת אמצעי קיום בעת זיקנה.

במהלך החיים קיימות הוצאות רבות - מהן שוטפות ומהן שאינן מתוכננות. אחד מחוקי מרפי הידועים הוא כי לא משנה כמה תרוויח, מעל לגבול נמוך מסוים, תמיד יהיה צורך בכסף נוסף. מצב זה מביא לא אחת עצמאיים ושכירים, לחסוך בהשקעה באותם המקומות אשר סמויים מהעין - ובראש ובראשונה בפנסיה אשר רחוקה מאיתנו מרחק רב בעודנו צעירים.

כאשר הממשלה באה לטפל בבעיית הפנסיה לאזרחי המדינה היא חוקקה מספר חוקים ותקנות שונים אשר באו להסדיר את הנושא. כיום אנו בעיצומה של המהפכה בה כבר לכל עובד שכיר במדינה חייב המעסיק לפתוח עבורו קרן פנסיה במידה ועדיין אין לו אחת כזו, וסכומי ההפרשות לקרן זו עולים משנה לשנה וייתייצבו בשנת 2013. החל משנת 2011 ייחוייבו אף העצמאיים בפתיחת קרן פנסיה דומה וגכומי ההפרשה אשר בהם יהיו מחויבים על פי חוק יעלו בהדרגה עד לשנת 2015.

תקנה נוספת אשר נגעה לנושא הפנסיה שינתה את ייעודן של קופות הגמל אשר הפכו ממכשיר חסכון הוני לתקופה ארוכה (חמש עשרה שנים) למכשיר חסכון פנסיוני לקצבה למעשה כיוון שניתן לגלם את הכספים אשר נחסכו בקופות אלו משנת 2008 רק בעת גיל הפרישה, ורק באמצעות הפרשתן לקופה המשלמת לקצבה. אמנם, מי שהתמזל מזלו וסכומי החסכון בקופות אלו עולים על סכומי החסכון הנדרשים לצורך הקצבת קיצבה חודשית בת 3850 ש"ח יהיה באפשרותו לבחור האם להוון את יתרת הסכומים הצבורים (בעת הפרישה לגמלאות) או להוסיף להשקעה בקופה הקצבתית לצורך הגדלת ההכנסה החודשית אשר מתקבלת.

קרנות השתלמות וקופות גמל הן למעשה שני אפיקי החסכון אשר השקעה בהם מקנה הטבות מס, ומשיכה מהן במועד מקנה פטור ממס, נקודה אשר חשובה במיוחד עבור עצמאיים, אך לא רק עבורם. כאשר סגרה הממשלה למעשה את אפיק קופות הגמל כאפיק חסכון הוני, החסכון ההוני היחיד אשר נותר ועשוי לשמש ככזה הינו חסכון במסגרת קרנות השתלמות.

קרנות השתלמות - מתי אפשר למשוך את הכספים

קרנות השתלמות מאפשרות לעמיתיהן למשוך את הכספים אשר נצברו בקרן מקץ 6 שנים לכל מטרה שהיא. אין חובת משיכה מקרנות השתלמות וניתן להשאיר את הכספים בקרנות ההשתלמות ככספים נגישים אשר ניתן למשוך בכל עת לאחר 6 השנים הראשונות. גם לאחר שש השנים הכספים אשר נחסכים ממשיכים לצבור רווחים ותשואות.

קיימים מצבים בהם ניתן למשוך כספים אלו אף לפני שש השנים:


    • כאשר כספי קרנות השתלמות משמשים לצורך השתלמות מקצועית ניתן למשוך אותם מקץ 3 שנים
    • כאשר עברו שלוש שנים מיום פתיחת קרן השתלמות והחוסך הגיע לגיל הפנסיה

אין חובת משיכת כספים מקרנות השתלמות, ומרגע בו נמשכו כספים מהקרן לא ניתן עוד להפקיד לקרן זו כספים נוספים ויש לפתוח קרן השתלמות חדשה.

מרצה בענייני ביטוח




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב