דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צמחיה מאלכותית ויתרונותיה 

מאת    [ 20/07/2010 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 2672 פעמים ]

פעמים רבות בעולמנו המודרני אנו משוועים לקצת ירוק בעיניים. אולי עציץ צומח שישבור את הקרירות המשרדית, או אדניות מלבלבות בפריחתן המכניסות צבע לנוף האורבני הלבן-אפור. צמחייה יכולה להוסיף כל כך הרבה לעיצוב הפנים, אך לא אחת נוטים לוותר עליה מטעמי הצורך בתחזוקה שוטפת ובתנאים מתאימים לגידול הצמח המיועד. צמחיה מלאכותית יכולה להיות הפיתרון לבעיה.

האסוציאציה מהמילים "צמחיה מלאכותית" היא לא תמיד חיובית. אנו זוכרים מהמאה הקודמת צמחיה מלאכותית זולה, כעורה וסינטטית, בעלת מראה מזויף הצועק את היותו מלאכותי למרחוק. אולם עם השנים נכנסו לשימוש בתעשיית הצמחיה המלאכותית חומרים חדשים וטכנולוגיות חדשות, וכיום ניתן למצוא בשוק צמחיה מלאכותית אמינה, יפה ומשכנעת. כל זאת במבחר של סוגים: אם זה פרחי משי יפנים עדינים או צמחים טבעיים שנחנטו בתהליך מיוחד, השומר עליהם מפני פגעים.

היתרונות של צמחיה מלאכותית

צמחיה מלאכותית אינה זקוקה לתנאי סביבה מיוחדים. כל מי שאי פעם גידל סחלב או צמח טורף מפונק, זוכר בוודאי את רשימת ההוראות הארוכה – בלי חשיפה לשמש ישירה אך לא במיקום נטול אור, להרחיק ממקור חום ויובש, אחוזי לחות מסוימים וכן הלאה. צמחים מלאכותיים לא מגיעים עם רשימת דרישות. הם מתאימים גם לחללים נטולי אור, ולכל מזג אוויר.

צמחיה מלאכותית אינה נובלת – היא חיה ונשארת ירוקה לנצח. אין צורך בטאטוא של עלים חומים יבשים שנשרו. אין חשש שהצמח ימות בגלל מחסור בהשקיה או תנאים לא מתאימים. העצים לא נותרים עירומים וחפים מעלים בתקופת השלכת.

אין צורך בתשומת לב וטיפוח. צמחיה מלאכותית אינה דורשת מכם הרבה כצמחים טבעיים, כמו, למשל, החלפת המצע, או ניכוש עשבים. חסל סדר בקשות מהשכנים שיכנסו להשקות את העציצים במהלך חופשתכם בחו"ל. הדבר היחיד שתדרשו לו הוא לנקות אבק מהצמחים אחת לתקופה ארוכה.

צמחיה מלאכותית אינה מושכת מזיקים. צמחים טבעיים עלולים להביא עמם דבורים, כנימות, זחלי פרפרים ושאר מזיקים. מדובר ביתרון חשוב כאשר הצמחים ניצבים בחללים כמו מסעדות או מעבדות רפואיות, שבהם עדיפה הסטריליות.

צמחיה מלאכותית מתאימה לכולם. גם עבור אנשים אלרגניים, הסובלים מבעיות רגישות לאבקנים טבעיים.

מבחינת עיצוב ותחזוקה, על צמחיה מלאכותית קל ופשוט לשלוט. עץ מלאכותי שהוצב בנקודה מסוימת לא ישלח בעוד שנתיים ענפים חדשים המפריעים לתנועה, וגם לא יכה שורשים העלולים לפגוע ברצפות. פינת גן שעיצבתם לא תתפרע ותגדל יתר על המידה. צמחיה מלאכותית נשארת בדיוק באותו מצב אידיאלי לעיצוב שלכם שבחרתם.

יותר מכל, צמחיה מלאכותית היא ידידותית לסביבה וחסכונית, במיוחד בימינו, כשהמים הם מצרך אוזל, ומחירם הולך ומתייקר. היא אינה דורשת השקיה כלל וכלל, וגם לא שימוש בריסוסים רעילים נגד מזיקים. בשנים האחרונות אפשר לראות יותר ויותר רשויות עירוניות שאפילו משתמשות בדשא מלאכותי בחוצות העיר, כדי לחסוך בעלות המים והתחזוקה.

בכל הצבעים, מכל המינים

שפע עצום של צמחיה מלאכותית קיים בשוק – סחלבים עדינים, עצי מייפל, דקלי תמר, צמחי קיסוס מטפסים, גפן משתרגת, קקטוסים, בוגנוויליה, ואפילו צמחים לגינון יפני מוקפד וצנוע. צמחיה מלאכותית היא פיתרון נהדר, פשוט וזול לעיצוב, והיא היום אותנטית מתמיד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב