דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קונסטרוקציות 

מאת    [ 20/07/2010 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 1921 פעמים ]

קונסטרוקציות

 

קונסטרוקציות הם למעשה מתקנים הנבנים כדי לשמש בסיס למבנים מאסיביים במיוחד, כגון גורדי שחקים או גשרים. קונסטרוקציות עשויות ממתכות חזקות, ולכן יכולות לשמש בסיס יציב למפעלי בנייה עצומים כל כך. בטון הוא החומר שמשמש בדרך כלל לבנייה של מבנים רגילים, אך כשמדובר על גורדי שחקים, בטון זה לא פתרון טוב, כי הוא לא מסוגל לשאת את כל המשקל העצום הזה. מסיבה זו בדיוק פונים לכיוון של מתכת חזקה, כגון פלדה.

 

כשמדברים על גורדי שחקים, אנו נזכרים כמעט באופן אוטומטי במגדלי התאומים ובגורלם הטרגי. מבנים אלו נבנו על בסיס קונסטרוקציות של מתכת, ולמעשה היו צריכים לספוג את הפגיעה שספגו ולהישאר על כנם. יש לזכור שהתאומים קרסו לא בגלל עצם הפגיעה, אלא בגלל השריפה שפרצה בבניינים. השריפה היא שגרמה להמסה של הפלדה ובסופו של דבר המבנה לא הצליח לשאת את המשקל וקרס. המעניין הוא להסתכל על כמה זמן המבנים עוד עמדו, וכמה אנשים הצליחו להינצל תודות לקונסטרוקציות החזקות של המבנים הללו. יתרה מזאת, מומחי הבנייה טוענים שהבעיה של עצם הקריסה לא נבעה מבעיות בבנייה אלא מבעיות במערכת כיבוי האש. מאז קריסת התאומים עברו כמעט עשר שנים, ולמדנו לקח מהמקרה הזה. כעת אנו יודעים שקונסטרוקציות צריכות להיות עמידות גם בפני פגיעות חיצוניות קשות מסוג זה.

 

קונסטרוקציות משמשות כאמור גם לבניית גשרים וגם מבני מתכת. המבנה הזה צריך לפזר משקלים באופן שווה על פני כל הגשר, אחרת הוא יקרוס. מתכת זה החומר האולטימטיבי להשגת המטרה הזו. בהמשך תהליך הבנייה, חומרים כמו בטון ואספלט יעזרו להשלמת כלל התפקידים של הגשר.

 

קונסטרוקציות מרכיבות את השלד העיקרי של בריכות מקורות. הבריכות הם בדרך כלל מתקנים שאמורים להיות בחוץ, אך תנאי מזג האוויר מאלצים לסגור אותם. הכוונה היא לא רק לגשם, אלא גם לשמש, השורפת את העור ואינה בריאה לחשיפה ממושכת. שחיינים מקצועיים למשל לא יכולים להיות תלויים במזג האוויר לשם האימונים שלהם ולכן זקוקים לבריכות מקורות. מכוני הכושר ומרכזי הספורט מנסים ליצור תחושה של "בריכה מכוסה הנמצאת בחוץ" ועושים זאת באמצעות קונסטרוקציה ממתכת וזכוכית שקופה.

אולי אחת הקונסטרוקציות המפורסמות ביותר היא הקונסטרוקציה של האצטדיון האולימפי בביג'ינג, היא שאפשרה לסינים להרשים את כל העולם בטקס הפתיחה המדהים, בדגש על הדלקת הלפיד האולימפי.

 

קונסטרוקציות זה משהו שאנחנו פוגשים בגני אירועים רבים. בחודשי הקיץ הגנים פתוחים, והקונסטרוקציה אינה מתבלטת בנוף, או משמשת כסוג של דקורציה. בחודשי החורף יש לה תפקיד חשוב בכיסוי האולם מפני הקור והרטיבות שבחוץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב