דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נורמות הסרת השיער בעולם 

מאת    [ 18/07/2010 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 3432 פעמים ]

תרבות היא מאפיין השייך לקבוצה אתנית מסוימת, המכילה בתוכה ערכים ונורמות המיוחדים לה. בכל תחומי החיים, מטעם באוכל ועד סגנון לבוש נמצא הבדלים בין התרבויות, וכך הדבר גם לגבי הסרת שיער. כל מדינה, מגזר או קבוצה שונים בהתנהגויותיהם בנושא.

תרבות ונורמת הסרת שיער

כל תרבות נוהגת ליחס חשיבות כזו או אחרת להסרת שיער מחלקי הגוף השונים. כך לדוגמא, החברה המערבית מכילה ברובה גברים שמגלחים את שפמם וזקנם, ורבים מהם גם גלוחי ראש. מבחינת נשות המערב נדיר מאוד להיתקל בנשים שאינן מסירות שיער, מכל אזורי הגוף חוץ מראשן. פעולה זו נחשבת כסמל ליופי, נשיות וסקס אפיל.

הסרת שיער על פי הדת

סיפורו של שמשון הגיבור בעל השיער הארוך הוא סיפור תנכי ידוע; סוד כוחו של שמשון טמון היה בשיערו. כל עוד רעמתו התבדרה ברוח היה חזק וגיבור, וברגע שדלילה גזרה אותה איבד את כוחותיו. כלומר, השיער מובא בהקשר של כוח, וגזירתו כחולשה.

למרות שבסיפור שמשון השיער מסמל חוזק, ההלכה לא מתירה גידול שיער ארוך לגברים. באשר לחלקי גוף אחרים, היא מאפשרת הסרת שיער לגברים, אך רק אם הוא מפריע להם. סיבות אחרות הקשורות באסתטיקה אסורות, שכן הן נחשבות נשיות. גבר דתי בעל גבות מחוברות, למשל, יאלץ לחיות כך כל חייו. הדבר הכי קרוב להסרה בשבילו הוא קיצוץ השיער.

הסרת שיער - לא רק לנשים

בשנים האחרונות המודעות לאסתטיקה נמצאת במגמת עליה. גם הגברים המסוקסים ביותר נכנעים לרוח התקופה ומצטרפים לקהל מסירי השיער שבעבר היה מורכב רובו מנשים. כך נוכל למצוא בקלות ספורטאים שמסירים שיער למען הנוחות בזמן הפעילות הספורטיבית, ואפילו גברים מכל סטאטוס, שמעדיפים שיער דליל יותר או חלקי גוף חלקים.

סוגי הסרת שיער

הסרת שיער בשיטה הקדומה היא גילוח. קל, מהיר וזול, אך לא אפקטיבי לטווח הארוך וגם מצמיח שיער קשה יותר. לעומת הגילוח, השעווה (שגם היא זולה יחסית) מצמיחה שיער רך שגדל רק לאחר כמה שבועות. מצד שני, השימוש בה דביק, מלכלך וכואב. כדי להשיג משטח חלק לאורך זמן ובלי להתלכלך, ישנו מכשיר להסרת שיער בצורה חשמלית, כגון אפיליידי.

לאזורים קטנים נהוג להשתמש בחוט או בפינצטה. אבל, מעל לכל קיימות היום השיטות להסרת השיער לצמיתות, לשטחי גוף גדולים כקטנים כגון: אפילציה, הסרת שיער באינפרא אדום, silk'n (מכשיר ביתי בשיטת האינפרא האדום) ולייזר, שמטרת כולן היא לשרוף את שורש השערה עד שלא תצמח שוב באותו איזור.

אהבה זה כואב - וכך גם הסרת שיער

קהל מסירי השיער קשור בטרנדים אופנתיים, אסתטיקה וגם דת וכל אלו מושרשים בחברה המערבית. אין מה לעשות: מינקות מלמדים אותנו מה אידיאל היופי ואת התפיסה לפיה כדי להיות יפים צריך לסבול. למרות זאת, תמיד יש את מי שיחשוב אחרת, אך גם זה מקובל שכן הסרת השיער או עיצובה קשורים, כמו בכל דבר אחר, גם בטעם אישי.

הסרת שיער ללא פשרות

אם החלטתם לוותר על הסרת השיער הביתית, בוודאי שמעתם בכלי התקשורת על מכונים המציעים מבצעים, הנחות ודילים מפתים. אל תשכחו שאתם מעוניינים בטיפול איכותי, כזה שאחריו תסירו מעליכם את העול של הסרת שיער ותהיו חלקים לתמיד. בחרו במרפאה מהימנה, כזאת שתהיה אחראית למעשיה וכזו שמציגה הרבה לקוחות מרוצים.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב