דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צלוליט 

מאת    [ 18/07/2010 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 2210 פעמים ]

הצלוליט הוא "סיוט" של כל אישה, הצלוליט הוא למעשה שומן הדוחס את העור למראה של קליפת תפוז. הסיבה לכך היא כנראה גנטית ואין בהכרח קשר לכמות השומן, אלא למבנהו. הצלוליט נגרם משקיעה בלתי אחידה וכליאה של שומן במרווחים בין השרירים במעטפת השרירים ובתוך שכבת השומן התחתונה (היפודרמיס). מעטפות השרירים והמרווחים בין השרירים אינם נמצאים בגובה אחיד לכן השומן מצטבר בהתאם לגובה השונה וזאת הסיבה ליצירת שקעים. בדרך כלל יש גם הצטברות נוזלים ההופכים לג'ל בגלל חוסר היכולת להתפנות. למרות הדמיון בשמות, אין "הצלוליט" וה"צלוליטיס" דומים, האחרון מתייחס לדלקת ברקמת השומן.
צלוליט היא בעיה בעיקר של נשים אך היא יכולה לתקוף גם גברים , באחוזים יותר נמוכים.

מהם הגורמים להופעת רקמה זו?
שני הגורמים המשפיעים על עובייה של הרקמה התת- עורית הזאת:
המאזן הקלורי – כלומר, המאזן שבין כמות הקלוריות שאנו אוכלים לבין האנרגיה שאנו מוציאים. הרקמה השומנית בגוף מהווה את המאגר הקלורי של הגוף. עודף המזון שאינו נשרף נהפך לריקמה שומנית, שמצטברת מתחת לגוף ומרפדת את גופנו.
הרקמה השומנית הזאת נבנית מוקדם מאוד בגיל הילדות והבגרות וכל אימת שהגוף מקבל עודפי קלוריות, הרקמה השומנית הזאת הולכת ותופחת.
גורמים תורשתיים – המיקום של הרקמה השומנית מושפע לא במעט מגורמים תורשתיים וגם מגורמים הורמונאליים. כולנו מכירים נשים רזות השומרות על דיאטת הרזיה כל ימיהן, שמשקלן הנמוך אינו מספיק להיפטרות מאותן "כריות" שומן באזור הירכיים. הורדת הצלוליט אפשרית ע"י הורדת אחוזי השומן בגוף, כך יורדת מסת השומן התת עורית  מכל הגוף ובתוך כך גם מהאזורי מוכי הצלוליט. הדרך הטובה והבריאה ביותר להורדת אחוזי השומן בגוף, היא כניסה לאורח חיים בריא יותר הכולל תזונה טובה ונכונה ותוכנית אימון גופני קבוע הכולל אימונים אירוביים (שיעור דינמי, הליכה ריצה...) ואימונים לחיזוק כוח השרירים.
השפעתה של הפעילות הגופנית על הצילוליט היא במניעתה והפחתתה שכן אורח חיים נכון הכולל תזונה נכונה ופעילות גופנית סדירה יעזור במניעת הצטברות השומן.
פחות שומן = פחות צילוליט.
שילוב של פעילות גופנית ואורח חיים נכון ובריא עשויים לעזור במלחמה ב"צלוליט".
הפעילות הגופנית בשיטת סטודיו C המתמקדת בחיזוק ועיצוב כל אותם אזורים בהם יש ריכוז רב יותר של  "צלוליט" (בעיקר באזור הירכיים ובעכוז) עשויה בהחלט לשוות לאזור מראה אסתטי ומוצק יותר ואף להוריד כמה סנטימטרים מן ההיקף. חשוב להתמיד ולשלב בין מגוון הפעילויות המוצעות לך בסטודיו C – שיעורים דינמיים, אימון מחזורי, שיעורי חיטוב ובנוסף כמובן לשמור ולהקפיד על תזונה נכונה ומבוקרת.
במסגרת הדיאטה הנשית – ישנה הכוונה לתזונה נכונה הכוללת התייחסות להורדה של אחוזי השומן בגוף. כחלק מההמלצות התזונתיות שעוזרות לעידוד של פירוק  רקמת השומן הינה הורדה של צריכת שומן רוי וכולסטרול בתפריט היומי, בחינה נכונה של תויות מזון, הכוונה  לצריכה מוגברת של ירקות ופירות והתבססות על דגנים מלאים ושמנים מן הצומח כגון – שמן זית, קנולה וכו'.
בנוסף , מתקיימת  ללקוחות הרשת שמשלבות את תוכנית הדיאטה הנשית של רשת סטודיו C - מדידה של  אחוזי שומן כל שבוע בארבעה מקומות מרכזים בכדי לבקר את הירידה במשקל שתהיה איכותית ונכונה.


המאמר נכתב על ידי מיכל גרשוביץ ואיילת נדיב, דיאטניות קליניות, מנהלות מקצועיות, מחלקת דיאטה. ועל ידי גלית פרי, סמנכ"ל הדרכה, רשת סטודיו C.
לחומרים נוספים בנושא תזונה ופעילות גופנית http://www.studioc.co.il/

 

המאמר נכתב על ידי מיכל גרשוביץ ואיילת נדיב, דיאטניות קליניות, מנהלות מקצועיות, מחלקת דיאטה. ועל ידי גלית פרי, סמנכ"ל הדרכה, רשת סטודיו C.
לחומרים נוספים בנושא תזונה ופעילות גופנית http://www.studioc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב