דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע גברים מתמידים בדיאטת חלבונים ונשים בדיאטת פחמימות. 

מאת    [ 18/07/2010 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 2843 פעמים ]

בספרות המקצועית המשווה בין דיאטות הרזייה שוות ערך מבחינה קלורית אך עשירות בחלבון לעומת עשירות בפחמימות נמצא כי מבחינת הירידה במשקל- אין הבדל. מבחינת השובע יש יתרון לדיאטה עשירה בחלבון בשל מיעוט הפחמימות יש גם פחות תנגודת לאינסולין המשפיעה על תחושת השובע לאורך זמן. לגברים הישראליים יש הרגלי תזונה שונים לחלוטין מאשר לנשים. גברים נוטים לאכול ארוחות גדולות ועשירות יותר, ממעטים לנשנש, נשים לעיתים מוותרות על ארוחות אך מנשנשות כל היום, גברים אוהבים לאכול מזונות עשירים בחלבונים במיוחד כמויות של בשרים, נשים מעדיפות מזונות עשירים בפחמימות כגון: מוצרי חלב, עוגיות, פסטות וכדומה. גברים נוטים לוותר על ארוחת הבוקר ובאופן כללי לדחות את מרבית האכילה לשעות הצהרים והערב, לעומתם הנשים שמפזרות את תזונתן במהלך היום ואוכלות לעיתים קרובות יותר. ההבדלים בין נשים וגברים הם רבים ומגוונים וגם כשמגיעים לדיאטה אין אחידות בין המינים.במקרה הזה לגברים יש יתרון מעורר קנאה הם ישילו מעליהם את הקילוגרמים המיותרים במהירות יותר. הסיבות לירידה המהירה יותר במשקל הן: ככל שיש יותר שרירים בגוף כך גם שורפים יותר אנרגיה ( אפילו אם באותו יום ישבנו במנוחה ולא ביצענו שום פעילות גופנית)
חילוף החומרים המהיר שיש לגברים נובע מכך שאחוז השרירים בגוף גבוה יותר אצל הגבר. אצל הנשים למרבה הצער אחוז השומן גבוה יותר. אחת הסיבות לכך שהשומן נחוץ למטרת כניסה להריון וקיום תקין של הריון. הבדל נוסף בין נשים וגברים שתורם לקצב שונה של הפחתה במשקל הוא מיקום שונה של תאי השומן. אצל הגברים תאי השומן ממוקמים באזור הבטן וקל יותר להשיל שומן מאזור זה.
החומר שמשפיע על מרכז השובע במוח נקרא סרטונין, הוא גורם לתחושת רגיעה להפחתת התיאבון להגברת הרצון לדברים מתוקים ופחמימות, מחקרים העלו שישנו קשר בין רמות הסרטונין לבין הורמון האסטרוגן בגוף לכן ישנה התגברות של החשק לדברים מתוקים לפני המחזור החודשי של האישה שנובע משינויים ברמות האסטרוגן והסרטונין.בתקופה שלפני המחזור ישנן נשים המוצאות את עצמן בבולמוס של אכילה מכל הבא ליד ואז העלייה במשקל היא בלתי נמנעת. הפתרון הוא הגברת הפעילות הגופנית בימים שלפני המחזור החודשי כמו כן היא מונעת עצבנות, תורמת לבזבוז רב יותר של קלוריות ולהחשת ההפחתה במשקל.דיאטת הפחמימות המבוססת על תפריט עם כמות חלבונים נמוכה מאוד ולעומת זאת הרבה פסטה, לחם וגם דברים מתוקים עשויה להוביל לעלייה ברמות הסרטונין במוח, ולכן גם להפחית את התאווה לדברים מתוקים ולפחמימות, תוך כדי הפחתת בולמוסי האכילה ויצירת תחושת רוגע.
ישנם הבדלים בין נשים וגברים בין רזים ושמנים מבחינת רמות הסרטונין. נמצא שרמת הסרטונין יותר נמוכה בנשים מאצל גברים ובשמנים יותר נמוכה מברזים לכן נשים ושמנים חשים אותה משיכה לפחמימות ולמתוק. עובדה זו מחזקת את הטיעון שדיאטת חלבונים מתאימה יותר לגברים מלנשים. מזון עתיר בחלבונים מסייע לאיזון השומנים בדם ומספק לגוף חומרים תזונתיים חשובים רבים.
מזון עתיר חלבונים יוצר תחושת שובע ארוכה יותר- אכילה של מזונות עתירי חלבון מונעת התקפי רעב.  בגלל תחושת השובע שהם מקנים תרגישו מלאים במשך זמן רב יותר, ולכן יהיה קל יותר לדבוק בדיאטה עתירת חלבונים ולא יתחשק לכם כל הזמן לצלול אל תוך קופסת העוגיות.
ברוב המקרים דיאטה שמותאמת לאישה מכילה מעט מידי קלוריות עבור גבר, גברים צריכים בדרך כלל דיאטה שמכילה מעט יותר קלוריות יותר חלבון וגם מעט יותר ויטמינים ומינרלים מסוימים.

 

המאמר נכתב על ידי מיכל גרשוביץ ואיילת נדיב, דיאטניות קליניות, מנהלות מקצועיות, מחלקת דיאטה, רשת סטודיו C.
לחומרים נוספים בנושא תזונה ופעילות גופנית http://www.studioc.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב