דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בין מערב למזרח 

מאת    [ 18/07/2010 ]

מילים במאמר: 325   [ נצפה 2376 פעמים ]

התקשורת מדווחת על יוזמתם הגורפת של שלטונות החמאס ברצועת עזה לאיסור הנוהג הנפוץ של עישון נרגילות. זאת במטרה לכפות על תושבי עזה אורח חיים איסלמי שמרני, להחזירם למוטב ולשוות אופי איסלמי מהוגן לחברה הערבית בתחומי הרצועה.

למשמע הידיעה הזאת, שיש בה בהחלט מסרים מעודדים בצד מרתיעים, מאליו צץ הרעיון להפקיד בידי החמאס את הטיפול התקיף בנגע העארסיות הפושה בארצנו ומשחית בה כל חלקה טובה.

שכן, העארסיות היא במקורה מוטציה מזרחית, אך המציאות הישראלית הטרופה מלמדת שגם צאצאי התפוצה המזרח-אירופאית אינם חסינים בפניה. שיעור התפשטותה של העארסיות בקרב הדור הצעיר ממחיש שמדובר במגיפה קטלנית המגלמת בתוכה פוטנציאל הרסני המסוגל להחריב אימפריות מתוך תוכן.

מאחר שהמדיניות הביטחונית של ישראל הסתגלה לדפוסי מחשבה של היערכות אסטרטגית לאיומים קיומיים של אתמול, היא אינה מסוגלת לעכל את הסכנות הקיומיות של היום ובוודאי לא את אלה של מחר. בעוד הקונספציה הביטחונית הישראלית משתעשעת בהיערכות ממלכתית אל מול איומי אירן, תורכיה והפונדמנטליזם האיסלמי, הולך ותופח הגולם העארסי אל מול עיניה האטומות, מבלי שום יכולת להבחין בו או להבין את משמעותו הפורענית.

כך שוב תשלם ישראל מחיר קיומי כבד על השעבוד המושרש לכבלי הקונספציות. הסתבכויותיה הקיומיות של מדינת ישראל נובעות מסרבול ממלכתי, קיבעון מחשבתי וקפיאה על השמרים בעולם דינמי שמסתחרר בתזזית של תהליכים, מגמות ואירועים. כך שישראל מוצאת את עצמה בפיגור פאזה מתמיד לעומת המציאות המתחדשת מידי יום.

בעוד שהציבוריות הישראלית מתגבשת באופן עקבי לחברה בעלת צביון לבנטיני, מדינת ישראל הרשמית מתכחשת למזרחיות ואינה מסוגלת לרדת לחקר נבכיה. הלבנטיניות הישראלית מתבטאת בהתחזות לחברה מערבית על ידי אימוץ מאפיינים מערביים חיצוניים אך ללא הפנמת ערכי התרבות המערבית. כך שבין השאיפה להידמות למערב ובין ההתנכרות למזרח, ישראל הרשמית ניצבת חסרת אונים לנוכח העארסיות הצומחת כמורסה מוגלתית מתוך הוואקום התרבותי שנפער כתוצאה מהתלבטויות הזהות העצמית של מדינת היהודים.

מכאן, שלשם שינוי, נראה שאין לישראל דרך אחרת כיום אלא להסתייע הפעם בשירותיו הטובים של המזרח, על מנת למגר את נגע העארסיות, שמתוך עיוורון אינטלקטואלי מוחלט ממשיכים מנהיגיה להתכחש למשמעותו ההרסנית כאיום ראשון במעלה לעצם קיומה הריבוני של המדינה היהודית.

מהנדס ופיזיקאי. בוגר הטכניון ואוניברסיטת אוקספורד. עבד כמדען במוסדות מחקר, תעשיית הייטק ואקדמיה. כיום עוסק במחקר עצמאי בפיזיקה תאורטית. מפרסם מאמרים פובליציסטיים בעיתונות המודפסת והאלקטרונית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב