דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לחפש את הלאום במקום אחר 

מאת    [ 18/07/2010 ]

מילים במאמר: 643   [ נצפה 2016 פעמים ]

לא אחת אני עומד ותוהה על עזות המצח של חברי הכנסת הערביים  במתן סיוע  והתמיכה המסיבי שלהם לשונאינו המוצהרים ועוד לטעון שאין כאן דמוקרטיה וזאת במקום לטפל בזכויות המיעוט של קהלם. זה הזמן להפעיל דמוקרטיה מתגוננת.

מאת:גרשון אקשטיין

מאמרים קודמים:

1.הסכנה הדמוגרפית

2.מה צריך להטריד אותנו כמדינה 

עוד לא נרגעו הרוחות  בכנסת בעניין הצטרפותה למשט הטורקי על השלכותיה ושלילת חלק מזכויותיה, וכבר ח"כ חנין זועבי הודיעה, "שאם יצא עוד משט לפריצת המצור על עזה היא תצטרף גם אליו". והיא לא היחידה מבין חברי כנסת הערביים שנוקטים  בקו פעילות אנטי- ישראלית והופכים את כנסת ישראל לזירת התגוששות עוינת ובלתי נסבלת קבל עם ועולם .

הנה עוד מספר דוגמאות: 
ח"כ א-סאנע, שימש כמתווך להעברת דבריו של איסמעיל הנייה, ראש ממשלת החמאס בעזה אל מפגינים שהתאספו בצדו הישראלי של מחסום ארז באמצעות מכשיר הטלפון הסלולרי (שבבעלות המדינה) אשר הוצמד למערכת כריזה ,הנייה  הודה להם על תמיכתם של ח"כ הערביים ועל הסולידריות שלהם במאבקם לשחרור כל פלשתין כולל ירושליים בירת פלשתין. 
ח"כ אחמד טיביא.שימש כמתווך בין כל הגורמים  למשט הספינה הלובית לפריצת המצור לעזה 

ב.הודיע שהוא מתנגד לפתיחת שרות לאומי של ערבים ישראלים בקהילה בסביבתם משום שהדבר כתחליף לשרות צבאי, ואינו עולה בקנה אחד עם שוויון הזכויות למיעוט הערבי ישראלי.

ח"כ (לשעבר) בשארה -מואשם בריגול, וכבר התקבלה בקריאה טרומית בכנסת ,שלילת זכויות הפנסיה שלו.

יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברקה -בסיור בסיור  בחברון אמר כי לדעתו על הפלשתינים להמשיך באינתיפאדה בד בבד עם המשך המאמצים לחידוש המו"מ לשלום.

אם נוסיף על כך את ביקוריהם המתריסים  של חברי כנסת ערביים בסוריה , אירן ולוב אז מה הפלא שחברי הכנסת נאלצים  להפעיל דמוקרטיה מתגוננת.

לעיתים אני תוהה ושואל , לשם מה הם נבחרו לכנסת על ידי קהלם? הרי עיקר מטרת בחירת  המנהיגים הערביים לכנסת ישראל הוא טיפול בשוויון זכויות לערבי ישראל, בשיפור בשיוויון זכויות בשרות בפרויקטים משותפים ,בתעסוקה בהקניית השכלה, ולא למטרות תמיכה בפלסטינים שהם ארגוני טרור  מחוץ לגבולות המדינה בעזה ובשטחים.

ויש  לא מעט דוגמאות נוספות לכך.

אני יכול להסכים  וגם להזדהות עם שרים וחברי כנסת מהימין באומרם "אי אפשר להשלים עם העובדה שכל אדם, ועל אחת כמה וכמה ח"כ במדינת ישראל, ישמש כצינור לארגון טרור שכל תכליתו היא השמדת מדינת ישראל. יש גבול לציניות. אכיפת החוק היא הערך העליון" .

וכאן אנו רואים עבירה בוטה כנגד מדיניותה של מדינת ישראל, בשם החסינות ושמוש בכספי משלם המיסים. אפילו חשבון הטלפון סלולרי שך ח"כ א-סאנע שממנו בוצעה השיחה במחסום ארז, משולם עלידי מדינת ישראל".

עמדתם של מומחים וכן של בוחרים ערביים -במסגרת הניסיון להבין טוב יותר את המניעים ועמדות שוחחתי עם מספר מומחים לעניין ערביי ישראל וכן עם מספר ערביי ישראל, אשר לי יש חברים בקרבם. דעת  רובם לא נוחה כלל וכלל מהתלהמות מנהיגיהם שנבחרו לכנסת העויינות שהם משדרים כנגד הציבור הערבי בישראל. והם היו מעדיפים את השקט ,הדו- קיום בשלום וקידום זכויותיהם  מאשר החרפת היחסים בין מיעוט הערבי לרב היהודי.

שאלתי את חבריי הערבים : "אז מדוע בחרתם בהם"?

תשובתם הייתה פשוטה: ראשית, הם רצו בכך בכל מאודם, אז למה לא? .שנית, הם הבטיחו לנו הרים וגבעות וגם שכנעו אותנו שהם יטפלו בזכויותינו. שלישית, לא היה רמז במצעם לפני הבחירות שבמקום זאת ,הם יחברו ויתמכו בארגוני הטרור ומדינות הסרוב?

הגבול בין  חופש הביטוי ללגיטימציה לחתרנות ובגידה?

יו"ר הכנסת,ראובן ריבלין, הביע חשש מוצדק, שאין מקום שחברי כנסת ,ישללו זכויות של חברי כנסת אחרים וזה יהיה מדרון חלקלק שאין חזרה ממנו, אך גם הוא צריך להבין, שלעיתים אין מנוס ונדרש להפעיל דמוקטיה מתגוננת עד שחברי הכנסת הערבים יבינו שאם לא ייטיבו את נוהגיהם הפרלמטריים הנלוזות, הם אשר עלולים להחליק במדרון החלקלק.והיה בחלט מקום במקום ההצגה המבישה לכולנו בהתנפלות על ח"כ חנין זועבי,פשוט לטפל בהסרת חסינותה ולהעמידה לדין פלילי.

צדקה ציפי לבני באומרה לא מכבר, שמי שאינו רואה עצמו נאמן למדינתו שיחפש את הלאום במקום אחר ואני מתחיל להבין יותר גם את השר ליברמן בנושא "אין אזרחות ללא נאמנות"

גרשון אקשטיין,רעננה

סופר ופובליציסט 

גרשון אקשטיין , ( 66 )סא"ל (בדימוס)שרות בצה"ל בסדיר בצנחנים ,בשרות קבע ,בתפקידי פיקוד,מטה והדרכה.
ביו היתר הקים ויסד את תפקיד ראש זירת העורף במטכ"ל אג"מ מבצעים.
.עם שחרורו מצה"ל, הקים את חברת "הכוון" שעסקה בייזום והקמת עסקים ,ובין היתר כתב מספר ספרים שהם מדריכים עסקיים.וכן את הספרים: סיעוד הורים בישראל" ו"קמתי ונפלתי וקמתי שוב"
בתפקידיו הציבוריים בארגון גמלאי צה"ל-"צוות" ,שימש במשך 17 שנה ,,כחבר הנהלה,יו"ר ועדת הסברה ומערכת,יו"ר ועדת ארגון ותקנון ויו"ר ועדת ביקורת ארצית וזכה לאות "יקיר צוות"
בעקבות אירוע מוחי שממנו השתקם,יצא לגימלאות בשנת 2005 ,כיום הינו סופר ופובליציסט.

אתר הספר : http://www.gershone.ios.st
אי-מייל: grshone@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב