דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איזוק אלקטרוני- מעצר בתנאי בית 

מאת    [ 18/07/2010 ]

מילים במאמר: 525   [ נצפה 3224 פעמים ]

לפני שלושה חודשים נעצר א' באשמת תקיפה מינית. במהלך המשפט נגדו הוגש תסקיר מעצר ונידונה האפשרות להשאירו במעצר מול האפשרות לשחררו למעצר בבית האם ובפיקוחה. לאחר דיון של כחודש ועיון בתיק הנאשם ובעבירות המיוחסות לו הסכים בית המשפט לקבל את האפשרות של מעצר בית ובתנאי שיעשה שימוש באיזוק אלקטרוני

איזוק אלקטרוני הוא מכשיר איתור אשר מאפשר לפקח אודות מקום הימצאו של העצור בכל עת, בהתאם להוראות בית המשפט ותנאי שחרור המעצר שלו, כך שגם אם אתה עצור עד תום הליכים או שוהה במעצר בית, אתה לא נמצא בכלא, אלא בסביבה הטבעית שלך.

נשמע נכון יותר - אין ספק שאיזוק אלקטרוני הינה חלופת מעצר הומנית יותר, הלוקחת בחשבון לא רק את הענישה אלא גם יכולתו של העצור להמשיך את חייו, ללא ההשפעה של מעצר בבית מעצר, מתוך תפיסה שלא רק גורם ההרתעה צריך להיות לנגד עינינו אלא גם פקטור השיקום.

אבל האם זה מתאים לכל עצור?
איזוק אלקטרוני מתייחס לעצורים במעצר ימים או במעצר עד תום הליכים ומהווה אלטרנטיבה בעיקר אצל עצורים בעבירות שאין בהן סכנה ממשית לציבור ואצל עצורים שלהם זו עבירה ראשונה. התפיסה המשפטית במקרה של איזוק אלקטרוני, אומרת שתנאי כליאה בבית מעצר אצל עצורים מסוג זה, עלולה להיות חוויה טראומטית אשר חסרונותיה עולים על יתרונותיה. משהו בסגנון אפשר להוציא את הבחור מהכלא, אבל אי אפשר להוציא את הכלא מהבחור.

גורם נוסף שנלקח כאן בחשבון, היא כמובן היכולת הבירוקרטית של בתי המעצר לקלוט ולטפל בעצורים רבים, אשר חלקם סביר להניח לא ירצו בסוף כל עונש מעצר ולפיכך למה להעביר אותם בצינורות הרגילים, כבר בשלב זה של מעצר ימים.

שלא תטעו, על מנת לקבל איזוק אלקטרוני, חשוב לקבל ייעוץ משפטי ולהיות מיוצגים על ידי עורך דין פלילי, אשר ידע לייצג נאמנה את המקרה שלכם, כך שאלטרנטיבת איזוק אלקטרוני תונח בכלל על השולחן.

 קחו למשל את המקרה של ש , אשר יוצג על ידי במקרה של אלימות במשפחה. כנגד ש הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום הליכים, בגין אלימות במשפחה. ע"פ כתב האישום הנאשם הכה את אשתו באגרופים בראשה ובפניה סטר לה ובעט בה ונשך אותה ולכן העבירה בגינה הוגש כתב אישום הייתה -תקיפה בנסיבות מחמירות .

נטיית בית המשפט הינה לאשר מעצר עד תום הליכים בבית מעצר,  במקרים בהם מדובר בעבירות חמורות של אלימות במשפחה,בעיקר במקרים בהם ישנן עדויות פיזיות לעבירה. אך באמצעות ייצוג מקצועי והבאת הוכחות תומכות למצבו של החשוד בעת התקיפה, הצליח משרד עו"ד נגה ויזל, למנוע מעצר עד תום הליכים ולהשיג שחרור עד להגשת כתב אישום.

בבקשה לאיזוק אלקטרוני, מעצר בית או שחרור עד תום הליכים, ישנה חשיבות מכרעת ליכולת של עורך דין פלילי, לשרטט נכון את תנאי העבירה, יחד עם המטען איתו מגיע העצור, כך שחלקי הפאזל יסודרו בצורה הגיונית ויצליחו להביא את האדם ולא רק את העבירה.

חשוב לנצל את זכותכם לעורך דין פלילי כבר בשלב בחקירה ולוודא שאתם מודעים לכל האופציות העומדות בפניכם מבחינת התייחסות החוק להאשמות, כולל חלופת מעצר של איזוק אלקטרוני.

 

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחברת אינה נושאת באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

 

 

 

נוגה ויזל עורכת דין פלילי . נייד : 052-3295296 אתר המשרד : http://nogawiesel.com/ רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב *********** המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד. ***********




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב