דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התאמה בין שותפים - על פי הגרפולוגיה 

מאת    [ 16/07/2010 ]

מילים במאמר: 647   [ נצפה 2546 פעמים ]

שותפים כמו בני זוג צריכים לזהות את נקודות החוזקה והחולשה שלהם בנפרד וביחד. ידיעה מוקדמת יכולה לתרום לקבלת ההחלטה על הקמת שותפות או להיפך.

מה יש לגרפולוגיה להציע? מהי תרומתו של הגרפולוג לקבלת החלטות בין שותפים?

בבואו לנתח כתבי יד מיישם הגרפולוג טיפולוגיות פסיכולוגיות שונות. במאמר זה אדגים מקצת מן הטיפולוגיה של קרל גוסטב יונג המתייחסת להתאמה בין שותפים.

יונג מחלק את טיפוסי האנשים לשתי קבוצות יסוד: אקסטרוברטים (מוחצנים) ואינטרוברטים (מופנמים) ולארבעה תפקודים שבאמצעותם מסתגל האדם לעולם: חישה, אינטואיציה, חשיבה ורגש.

כל אדם מכיל את ארבעת התפקודים במינונים שונים, כאשר התפקוד הדומיננטי הוא זה הגובר על יתר התפקודים ומאפיין את האדם. שאר התפקודים מסייעים לתפקוד הדומיננטי. התפקודים הם הכלים בהם משתמש האדם כדי לתפוש, לזהות ולהגיב למתרחש סביבו.

החישה – מתבטאת בתפישת המתרחש סביבנו באמצעות החושים, האדם נעזר בחושיו כדי לקלוט אינפורמציה מהסביבה.

האינטואיציה – צורת תפקוד ספונטנית הנובעת מהלא מודע. התפישה מבוססת על הברקות ותובנות המתרחשות במעין הארה פנימית שאינה מעוגנת במציאות החיצונית ושאינה ניתנת להסבר ומבוססת במקרים רבים על ניסיון החיים שלנו.

החשיבה – מתאפיינת בעקביות, אובייקטיביות וביכולת להגיע למסקנות והחלטות באמצעות ניתוח נתונים. החשיבה מעניקה משמעות לוגית לדברים הנרשמים בתודעה, מאפשרת לחזות תוצאות לדברים הנעשים משום שהיא מבססת את מסקנותיה על סיבה ותוצאה.

הרגש – מעביר את הערך שיש לדבר מסוים בעבורנו, מעניק ערך סובייקטיבי לדברים שהפרט חש, חווה או רושם בתודעתו. הוא קובע את הקשר והיחס שיש לאדם כלפי דברים כמו דחייה או משיכה. יוצר מערכות יחסים שבין האובייקט והסובייקט. השיפוט מושתת על ערכים / מדדים גם אם קשה להסביר אותם באופן הגיוני, קר.

כל צורת תפקוד תימצא בהרכב עם אחת משתי הגישות : מוחצנת או מופנמת. לדוגמא: טיפוס חשיבה מוחצן, טיפוס רגש מופנם וכו'.


היחסים בין הטיפוסים:

יונג סבר כי בכל איחוד מכל סוג תמיד יש אחד שולט ואחד נשלט. תמיד קיים שותף אחד חזק יותר, נדיב יותר, מרגיע, מגן, אחראי שמשחק את הצד האימהי / אבהי. לשיטתו, דווקא כשיש פירוד הנשלט הוא זה שמפרק את ה"חבילה".

הטיפוס האינטואיטיבי זקוק לטיפוס החישה:

ביחד הם יגיעו לעובדות ענייניות, יתמודדו עם מצבים, יפתרו בעיות בעזרת ניסיון, יקראו את האותיות הקטנות, יתמקדו בדברים הזקוקים לתשומת לב מיידית, יתמודדו עם קשיים בצורה ריאלית, יהיו מודעים לאושר ולשמחה בהווה.

טיפוס הרגש זקוק לטיפוס החשיבה:

ביחד ינתחו תוצאות, מסקנות, יארגנו דברים, ימצאו את הפגמים מראש, ישפרו את הדרוש שיפור, יתמידו במדיניות, ישקלו בין החוק ובין הראיות, יעמדו בתוקף נגד אופוזיציה, יפטרו אנשים כשצריך.

טיפוס החישה זקוק לטיפוס האינטואיציה:

ביחד יבחנו אפשרויות חדשות, יקראו את הסימנים לפני התרחשות אירועים, יתכוננו לעתיד, ישימו לב לתמונה הכוללת, יראו את הכיוונים השונים, יראו שכדאי לעבוד עבור עתיד מאושר.

טיפוס החשיבה זקוק לטיפוס הרגש:

ביחד יצליחו לשכנע, לפשר, לפייס, לראות ולהבין מה מרגיש הזולת, יעריכו מהו הדבר הנכון, יתלהבו.

לכל טיפוס הסימנים הגרפולוגיים המאפיינים את כתב ידו, הגרפולוג מנתח את שני כתבי היד, מזהה את הטיפוסים וכך יכול להמליץ על אופי ופוטנציאל הקשר בין השותפים.

 

                                                                       בהצלחה!

אילת אילון - גרפולוגית מוסמכת מטעם האגודה האמריקאית לגרפולוגיה AAHA. מתמחה במתן חוות דעת גרפולוגיות לצורך הכוונה מקצועית, ייעוץ אישי ועוד.
 href="mailto:ועוד.a5105@bezeqint.neta5105@bezeqint.net">">a5105@bezeqint.net נייד: 050-6532164




מאמרים חדשים מומלצים: 


מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב