דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקמת חברה באנגליה פתיחת חברה ב UK 

מאת    [ 15/07/2010 ]

מילים במאמר: 783   [ נצפה 6973 פעמים ]

 

אנגליה - England (ברטניה - UK - United Kingdom)

באנגליה קיימות שתי צורות התאגדות מרכזיות. 1) חברה בעירבון מוגבל (Limited Company by Shares - LTD). חברה מסוג תמוסה על כל הכנסותיה ורווחיה הן באנגליה והן בעולם כולו על פי חוק המס האנגלי. 2) צורת התאגדות חדשה יותר נוצרה בשנים 2000-2001, בעקבות חוק שהגדיר ישות משפטית חדשה "שותפות בעירבון מוגבל" - Limited Liability Partnership . שותפות זו משלבת בין ההגנה המשפטית על בעלי מניות בחברה בע"מ לבין יתרונות מיסוי הקיימים בשותפות. שיטת המיסוי החלה על מגדירה כי כל עוד פעילות השותפות איננה בתוך בריטניה עצמה ובעליה אינם מקומיים היא איננה חשופה לחוק המס האנגלי.

 

מידע כללי

אוכלוסיית אנגליה מונה  כ-60 מיליון איש, בירתה היא לונדון והיא הגדולה במדינות בריטניה. היא מהווה שני שליש מהאי הבריטי וממוקמת במרכזו ובדרומו. בנוסף, ישנם מספר איים קטנים השייכים לאנגליה, כאשר הגדול בהם הוא האי ווייט. מצפון היא גובלת בסקוטלנד וממערב בווילס.  אנגליה היא המדינה המאוכלסת ביותר בממלכה המאוחדת ובעלת הגיוון האתני הרב ביותר..

כ- 10% מתושביה הם בני מיעוטים (מהגרים מאירלנד, הודו, פקיסטן, גרמניה ואף מארה"ב). בנוסף, אנגליה היא המדינה השנייה בצפיפות האוכלוסין באירופה.

הדת המרכזית באנגליה היא הנצרות כ- 72% מתושבי אנגליה. ואולם, בעקבות התגברות מגמת ההגירה ממדינות איסלמיות ומהודו, ישנם תושבים רבים המאמינים בדתות שונות, רבים מהם מוסלמים והינדים.

השפה הרשמית והמדוברת היא האנגלית אך בעקבות גלי ההגירה הגדולים ניתן לשמוע באנגליה שפות רבות אחרות.

המרכז הפיננסי בלונדון נחשב לאחד המרכזים הפיננסיים הגדולים בעולם, עם 100 מתוך 500 התאגידים הגדולים באירופה והיקף ייצור עצום של מגוון מוצרים. כלכלתה של אנגליה מדורגת כשנייה בגודלה באירופה וכחמישית בגודלה בעולם.

המטבע המקומי הוא הפאונד / לירה שטרלינג וסימונו - GBP.

 

מיסוי חברות באנגליה:

 

אנגליה מבדילה בין שני סוגי חברות: 1) חברה מוגבלת בערבות LTD. 2) שותפות LLP

 

חברה מוגבלת בערבות LTD:

חברה בעירבון מוגבל Limited Company by Shares - LTD תמוסה על כל הכנסותיה ורווחיה הן באנגליה והן בעולם כולו על פי שיעור מס חברות (Corporation Tax) הנע בין  21% על רווחי החברה עד 300,000 GBP ועד למקסימום של 28% על רווח מעל 1,500,000 GBP (נכון לשנת 2009).

 

שותפות מוגבלת בעירבון - Limited Liability Partnership - LLP:

סוג זה של חברה הינו חדש יחסית (נוצר בשנת 2001) והוא מהווה פתרון לתכנון מס עבור תושבים זרים (שאינם תושבי אנגליה). חברה מסוג LLP משלבת את ההגנה המשפטית והגמישות הארגונית הקיימת בחברה בע"מ עם יתרון מיסוי משמעותי. החברה מוגדרת כ"חברה שקופה" (pass-through) בעיני שלטונות המס. דהיינו החברה אינה חייבת במס אלא השותפים (הבעלים) על פי מדינת התושבות. כך שאם השותפים אינם תושבי אנגליה, רווחי השותפות אינם חייבים במס באנגליה אלא במדינת התושבות של הבעלים.

היתרונות העיקריים של חברה אנגלית מסוג LLP:


    • הגנה משפטית לשותפים בדומה לחברה בערבון מוגבל. השותפים אחראים עד גובה השקעתם בשותפות.
    • לחברה חייבים להיות לפחות שני שותפים. השותפים יכולים להיות אדם פרטי או חברה, תושב אנגליה או תושב זר (Non Resident).
    • השותפות אינה חייבת במס, רווחי השותפות ממוסים ברמת הבעלים. במידה והשותפים אינם תושבי אנגליה ופעילות החברה הינה מחוץ לאנגליה, הרווחים אינם חשופים למיסוי האנגלי.
    • LLP יכולה לקבל מספר VAT ומספר EORI - יתרון לחברות המקיימות פעילות עסקית באירופה.

 

 

אמנות כפל מס

אנגליה חתומה על מספר רב של אמנות למניעת כפל מס עם מדינות רבות ברחבי העולם. הזכאות להנות מהאמנות תלויה במקום מגוריהם של בעלי התאגיד. במידה וכל בעלי התאגיד אינם תושבי בריטניה, אמנות כפל המס לא יחולו עליו.

 

סודיות וחיסיון המידע על בעלי המניות

באנגליה לא קיים חיסיון על מידע הקשור לבעלי החברה והדירקטורים. המידע אודות בעלי החברה, חבריה ומנהליה נשמר אצל רשם החברות ופתוח לעיון הציבור.

 

מינימום של הון עצמי

מינימום ההון הנדרש להקמת השותפות הוא שני פאונד.

בחברה מוגבלת לא קיימת דרישת הון מינימאלית, אך מקובל לרשום חברה עם הון מינימאלי של 1,000 פאונד ומעלה.

 

חובת הגשת דוחות כספיים ודוחות מס לרשויות

על חברה (מכל סוג שהוא) להגיש מאזן ודו"ח רווח והפסד מבוקרים לרשם החברות הבריטי מדי שנה. עם זאת, שותפות העונה על תנאים של שותפות קטנה (מחזור השותפות נמוך ממיליון פאונד ועל סך נכסיה להיות נמוך מ 1.4 מיליון פאונד), נדרשת להכנת הדו"חות אך פטורה מדרישת הביקורת.

 

מבנה הבעלות

לחברה מוגבלת בערבות יכולים להיות מינימום של בעל מניות אחד ומקסימום של 50 בעלי מניות. בחברה מוגבלת דרישת המינימום היא לדירקטור אחד, שאינו חייב להיות מקומי. דירקטור יכול להיות תאגיד ובלבד שיהיה גם לפחות דירקטור אחד שהוא בן-אדם.

 

בשותפות מוגבלת בערבות, הבעלים אינם בעלי מניות אלא שותפים. ישנה דרישה למינימום של שני שותפים ללא הגבלת מקסימום. לשותפות המוגבלת אין דירקטורים אלא ממונים. הממונים הינם שותפים עם סמכויות יתרות, כגון חתימה על דוחות כספיים, אישור רואה החשבון המבקר ועוד. ב- LLP קיימת דרישה כי בכל זמן נתון יהיו בשותפות לפחות 2 ממונים. במידה ומספרם קטן, אחד מהשותפים בחברה ייהפך לממונה על-מנת שהחברה לא תגיע למצב של ממונה אחד בלבד.

אסיפת החברים או מועצת המנהלים יכולה להתקיים בכל מקום בעולם.

 

http://taxusacapital.com


נציג חברת TAX USA INC המלווה חברות ויזמים ישראלים בפעילותם העסקית בארה"ב. החברה מספקת שרותי חשבות וניהול כספים לחברות בבעלות ישראלית הפועלות בארה"ב, ניהול שכר עובדים - Payroll, תכנון ויעוץ מס לתאגידים וסיוע והכנת החברה לגיוס הון. החברה מתמחה בהכנת דוחות מס אישיים לישראלים בארה"ב. Tax Usa Inc. Email: info@tax-usa.net Israel:+972--9-9716018 U.S. +1 [888] 9 TAX USA





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב