דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרגולות או דקים? למה לא שניהם!? 

מאת    [ 14/07/2010 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 2180 פעמים ]

 

אם גם אתם עומדים לפני שיפוץ הבית אתם בוודאי מעוניינים להוסיף לו מראה עדכני ומתוחכם באמצעות ריהוט ואלמנטים שונים מתחום העיצוב. המחשבה היא על פי רוב לשנות את מראהו של פנים הבית, כאשר יש מגוון אפשרויות של עיצוב מחוץ לבית. פרגולות מעוצבות יכולות לתת מראה שונה לחצר הבית ולשוות לו מראה מעוצב ומעניין. אולם, אף חצר מעוצבת אינה שלמה ללא תוספת אפשרית של דקים שנותנים מראה אחר יחד עם פרגולה תואמת.

 

פרגולות-עץ או מתכת?

פרגולות נחלקות באופן עקרוני לשני סוגים: פרגולות עץ ופרגולות מחומרים אחרים, כאשר הפרגולות השולטות בשוק הישראלי הן דווקא פרגולות העץ. יתרונן של סוג אחד של פרגולות הוא חסרונן של סוג פרגולות אחר. פרגולות העץ אמנם זולות יותר אך הן דורשות תחזוק שוטף ואינטנסיבי יותר מפרגולות מתכת. באקלים הישראלי, יגידו לכם מתקיני דקים ופרגולות כי מומלץ לחשוב על שימוש בחומרים אחרים מלבד עץ או לבחור בעצים איכותיים ביותר עבור פרגולות או דקים שאתם מתכננים לבנות בחצר הבית.

 

דקים-למה הם טובים?

בעוד שפרגולות ממלאות תפקיד פונקציונאלי בעיקרו והוא הגנה מפני שמש, דקים משמשים לריצוף אלטרנטיבי לחצר הבית לאנשים שאינם אוהבים דשא או שאינם רוצים להתעסק בטיפול בדשא ובטיפוחו. דקים הם פתרון מעולה הנותן מראה מעוצב ויוקרתי, ומשרת למעשה מטרה פרקטית ביותר.

יחד עם זאת, לא לכל בית מתאימים אותם סוגים של דקים ויש צורך להתחשב במספר פרמטרים לפני ש"רצים" להקים מספר דקים ברחבי החצר.

ראשית, כל מי שחושב על בניית דק בחצר הבית, צריך לבחון את הגודל של החצר עליה יוקם הדק המיועד. חצר קטנה או שאינה רחבת ידיים דיה אינה מתאימה לבנייה של דק גדול, ולכן חשוב לקחת זאת בחשבון. התחשבו גם בתנאי מזג האוויר באזור המגורים. אם האזור לח מאוד ברוב חודשי השנה, מומלץ לבחור בציפוי מיוחד לעץ או בסוג אחר של עץ עבור הדק אותו אתם בונים.

 

דקים ופרגולות- איך בוחרים?

לפני שאתם רצים לקנות פרגולות או דקים מתוך מחשבה שרק אתם יודעים בוודאי הכי טוב מה טוב לכם, חשוב לעצור רגע ולהתייעץ עם אנשים שמבינים דבר או שניים בפרגולות או דקים. מומלץ לראות כמה שיותר דוגמאות, לבחון כמה שיותר סוגי עץ או חומרים נוספים אפשריים. חשוב גם לקבל חוות דעת מאנשים או חברים אשר אצלם יש דק או פרגולה. אולם, הכלל החשוב ביותר הוא לבוא עם ראש פתוח לתהליך. להישאר נאמנים לעקרונות העיצוביים המנחים אתכם אך גם לאפשר לעצמכם לקבל גם רעיונות שונים מאלו שחשבתם עליהם. אל תמהרו לבחור בדק או בפרגולה שאינם מוצאים חן בעיניכם רק משום שהומלצו לכם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב