דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול מנקודת מבטו של דאוד , הדייג. 

מאת    [ 27/03/2007 ]

מילים במאמר: 746   [ נצפה 2978 פעמים ]

לא פעם שאלתי את עצמי מה המשותף לניהול מוצלח ולדיג. לא התביישתי ירדתי לנמל הקישון ועשיתי סיבוב עם הדייגים הוותיקים. הקשבתי , ראיתי ובעיקר התרשמתי מחוכמת הפשטות.

דאוד , אחד מהדייגים אמר לי : משה , חשוב שתבין שיש הבדל מהותי בין דייג חובב לדייג מקצועי.יש הבדל מהותי בין דייג הדג להנאתו לבין דייג המתפרנס מעבודתו. ההבדלים הולכים וגדלים גם בתחום הדייג המקצועי באמצעות רשתות ממשיך ומסביר לי הדייג בשפתו הציורית.אז איך לדעתך שאלתי ניתן לאתר דייג מקצועי?

דאוד , כבר שמע וראה כמעט את כולי סוגי האנשים שהחליטו לבלבל לו את המוח.... תגיד לי הוא אמר במה אתה עוסק? " אני עוסק בתחום של פיתוח וליווי ארגונים ומנהלים למימוש מלוא הפוטנציאל שלהם.... אמרתי בגאווה " . צחוק וחיוך קטן עלה על פרצופו הגמלוני של הדייג. תגיד הוא אמר : "בענף שלך , כיצד אתה מצליח לזהות מנהלים וארגונים מוצלחים"? כך בטח זה גם אצלנו הדייגים , אמר והסתובב לשחרר את סירתו מהמזח.

זכור הוא אמר: "כשתראה דייג מקצועי יושב על החוף דע לך שהוא עשה את כל ההכנות הנדרשות. הוא למד את המיקום האופטימאלי לדייג. הכין את כל הפיתיונות הנכונים , דאג לאיכותו של הציוד והשתדל להתרחק מדייגים אחרים... " האם אין הדבר נכון גם בקרב מנהלים של חברות בינוניות וקטנות שאתה מנסה למכור להם רעיונות?

תגיד הוא ממשיך ומעביר לי את אחד משיעורי הניהול הכי מעניינים : " אתה רואה את הים , הוא ענק ועצום ובו דגים מסוגים וגדלים שונים.... דייג מקצועי עם סירה או ספינה קטנה , חייב להחליט מה הוא סוג הדגים שהוא הולך לדוג , מה גודל החורים ברשת שהוא מתכונן להשליך במסעו הקרוב.. חובה עליו לקבל החלטה ולהתמקד ולתכנן , כי אחרת רשת עם חורים גדולים מידיי יכולה לגרום להפסד .... מסכם דאוד את התובנה העסקית שלו.

הבחנתי בשיחה זו שהאמרה "מרוב עצים לא רואים את היער" הייתה נכונה יותר בהיבט של הדייגים האומרים: "הים מלא בדגים... החוכמה לתכנן את הדרך היעילה והמהירה ביותר להשגתם ".

חוכמת הדייגים במעגן הקישון מלמדת שהתכנון הוא כלי רב חשיבות להצלחה. המיקוד וההתמקצעות הם כלים נוספים חשובים ביותר.

היכולת לעסוק בעיקר ולא בטפל היא המניע למצוינות הן בעולמות הדיג והן בעולמות הניהול לדרגותיו. בים הגדול ניתן ללכת לאיבוד היה ואין לנו מפה תוכנית ומצפן .

תכנון מקדים ולימוד המשימה מבטיחים יתרון לאורך זמן , ללא תמונה שמאפשרת למפות את "הים הגדול" אנו עשויים ללכת לאיבוד? היכולת לראות בברור את היעד עוד לפני שנגיע אליו תועיל הן לכולנו . מנהלים , בודדים ודייגים כאחד. זה יאפשר לכולנו להתמודד עם הקשיים בהשגת היעדים והאסטרטגיות שלנו ובניהול כלל משימותינו.

לנו כמנהלים , כמו גם לחברים של דאוד במעגן הדייג , ישנם פעמים בהם אנו חשים שהולכים לאיבוד בתוך ים הפרטים? מרוב דגים בים , לא אחת אנו חוזרים עם הרשתות ריקות... זה יכול לגרום לכם לקיפאון ואי יכולת לפעול.

מעטים מסוגלים לבחון זאת אחרת. הם מחליטים לפעול בנמרצות לבחון ולראות דרכים נכונות יותר להשגת המטרות. דאוד הדייג , אף פעם לא מתייאש , ושומר על אופטימיות ולומד כל יום דבר חדש על עצמו , על השוק על המתחרים ובעיקר לומד ומנסה לשכפל הצלחות....." כי כך למדתי מסיים דאוד בחיוך "... את השיעור שנתן לי.

משה גרימברג , עוסק בתחומי ליווי מנהלים וארגונים ,פיתוח מנהלים וכוחות מכירה. רכש ניסיון רב עם חברות מוסדות וארגונים מהמובילים במשק הישראלי,בתהליך ייחודי המותאם מראש לכל ארגון .

התוכניות שלנו מביאות תוצאות ב- 4 תחומים עיקריים שיפור מיומנויות ניהול ומנהיגות,שיפור עבודת הצוות הניהולי,שיפור התקשורת הבין אישית והארגונית , שיפור הפרודוקטיביות (ובעברית פשוטה ,"השורה התחתונה"). אנו מעבירים גם תוכנית מכירות ייחודית , למנהלי מכירות ובה אנו מתמקדים בשיפור המיומנויות ובפיתוח והגדלת אחוזי הסגירה ומכירות ההמשך.

פיתחנו מודלים ואנו מצליחים להגיע לאחוזי שיפור מדהימים. סיימנו לאחרונה פעילות מאד מוצלחות עם דור אלון , דור גז- פורום הנהלה המורחב ותוכניות למנהלים ומנהלי מכירות., מוטורולה , חברת השילוח אושפיר , דור אלון טכנולוגיות גז , תוכנית בנושא "השרות כמנוע צמיחה" , חברת מדוק מערכות רפואיות , דור אלון - תחנות דלק ותאגיד החברות של התכוף וסולאור . גלובל פקטורינג , חברת EMF למימון ציוד לשוק התעשייתי , הרצוג פוקס נאמן,קב' שפע , מלרג ,סלקום , הבורסה לניירות ערך , פלאפון , אורקל וקומברס הינם רק חלק קטן מהארגונים אותם לווינו ואנו מלווים.

לתגובות, שאלות , רעיונות ובקשות ניתן לפנות למשה גרימברג: mgrimberg@bezeqint.net נשמח לארח אותכם באתר הבית: http://www.nihul4u.com/ או http://www.nihul4u.co.il/

משה גרימברג, ושותפיו הבכירים לדרך עוסקים בתחומי ליווי מנהלים וארגונים ,פיתוח מנהלים וכוחות מכירה. רכש ניסיון רב עם חברות מוסדות וארגונים מהמובילים במשק הישראלי,בתהליך ייחודי המותאם מראש לכל ארגון . הפעילויות שלי מביאות תוצאות ב- 4 תחומים עיקריים שיפור מיומנויות ניהול ומנהיגות,שיפור עבודת הצוות הניהולי,שיפור התקשורת הבין אישית והארגונית , שיפור הפרודוקטיביות (ובעברית פשוטה ,"השורה התחתונה").
ניתן לקבל חומר מידע ומאמרים נוספים בנושא באתר הבית שלנו. שם תוכלי להכיר טוב יותר אותי ואת השותפים לדרך ולראות את "טביעות האצבע" שהשארנו בארגונים ומנהלים לאורך השנים.http://www.nihul4u.co.il/



לתגובות, שאלות, רעיונות ובקשות ניתן לפנות למשה גרימברג דרך אתר הבית http://www.nihul4u.co.il/ או ישיר למייל : mgrimberg@bezeqint.net

משה גרימברג עוסק : בפיתוח וליווי מנהלים וכוחות מכירה באמצעות : משה גרימברג | ניהול אפקטיבי| nihul4u http://www.nihul4u.co.il/ יעוץ ארגוני הנחיה והדרכה ופיתוח תוכניות למנהלים,ולכוחות מכירה, קאווצ?ינג עסקי וליווי אישי למנכ"לים ואנשי עסקים ומקצועות חופשיים .

המוטו שלנו עוסק בהנעת מנהלים וארגונים למימוש מלוא הפוטנציאל שלהם.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב