דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרפרים בחופש הגדול: מסע בעקבות הפרפרים 

מאת    [ 13/07/2010 ]

מילים במאמר: 565   [ נצפה 3787 פעמים ]

פרפרים בחופש הגדול: מסע בעקבות הפרפרים

פארק הסחלבים אוטופיה יוצא בפעילות מיוחדת לחופשת הקיץ

אוטופיה – פארק הסחלבים והאטרקציות של ישראל, יוצא בפעילות מיוחדת לקיץ  בנושא פרפרים.  הפארק, הנמצא בעמק חפר, מזמין את הילדים וההורים להפנינג אטרקציות הכולל מסע צבעוני ומרגש בעקבות מגוון זני פרפרים הנצפים בעונה זו בפארק, חלקם הגדול נמצאים בסכנת הכחדה. במסגרת הפעילות פתח הפארק את מתחם הפרפרים המתעורר לחיים בחודשי הקיץ ומזמין את הקהל הרחב בהם הורים וילדים בחופשה, למסע קסום וצבעוני. בגן הפרפרים המיוחד של אוטופיה פרפרים יפיפיים החיים בבית רשת שהוקם במיוחד עבורם, בשילוב גן צמחים מרהיב, המאפשר תנאי רבייה אופטימאליים, כאשר במהלך חודשי הקיץ יערכו הרצאות וסיורים.לא מעט פרפרים בישראל מצויים היום בסכנת היעלמות. ישנם זנים רבים שתועדו על ידי חוקרים במאה ה-18 ואינם נמצאים היום בנוף ארצנו. הסיבות העיקריות להיעלמות הן הריסת בתי הגידול בעקבות הבנייה המואצת של בתים וכבישים, שימוש נרחב בשדות לעיבוד חקלאי, שימוש בחומרי הדברה לקטילת חרקים וזיהום אוויר המגיע בעיקר מפליטת מפעלים תעשייתיים וכלי תחבורה. פרפרים, בשל רגישותם, הם סמנים מעולים לשינויים סביבתיים אלו. היעלמות פרפרים מן הסביבה הטבעית, מעידה על סכנה ושמירה עליהם מסייעת לשמירה על האיזון בטבע ומנציחה את סמל החופש והיופי. פארק אוטופיה פועל להחדרת מודעות הציבור לשמירה על זני הפרפרים הקיימים בארצנו והחזרת הזנים אשר נעלמו מהנוף. באוטופיה מגדלים פרפרים ישראליים. בפארק ניתן להכיר את הזנים השונים ולצפות במחזור החיים שלהם. 

באוטופיה מגדלים מגוון זני פרפרים חלקם בסכנת הכחדה, להלן דוגמאות:

פרפר דנאית- פרפר גדול בעל צבעים בולטים: צהוב, כתום, חום, שחור ולבן. הוא מעופף בקלילות ונפוץ בארצנו בחודשים אפריל- דצמבר. באזור ים המלח הוא נפוץ כל השנה. נקבת הדנאית מזוהה על ידי שלוש נקודות שחורות בתחתית הכנפיים. זכר הדנאית מזוהה על ידי אותן שלוש הנקודות ונקודה גדולה נוספת ליד. זחלי הדנאית ניזונים משיח תפוח- סדום. בגן הפרפרים באוטופיה הזחלים ניזונים מצמח האסקליפיאס. 

 פרפר לבנין הכסיה-פרפר נודד המגיע לארצנו מארצות חמות. בחודשים החמים הוא נפוץ באזורי אילת כל השנה. בארצנו הוא הפרפר הגדול ביותר מבין הלבניניים. מוטות כנפיו הם בגודל של 55- 70 מ"מ בצבעים לבן- קרם. זחלי לבנין הכסיה ניזונים מעלי שיח הכסיה.

  פרפר זנב סנונית-פרפר גדול בצבע צהוב עם פסים שחורים. זנבו מזכיר את הציפור סנונית, ומכאן שמו. בתקופת החורף, נובמבר- מרץ, הוא נמצא בתרדמה. בשאר חודשי השנה הוא מעופף ומקים מספר דורות. בגן הפרפרים באוטופיה שתולים צמחי פגם (וצמחים נוספים ממשפחת הסוככיים) שהם מקור המזון לזחלי הזנב סנונית. זחלים אלו, בהגיעם לבגרות, מרשימים בצבעיהם הבולטים: כתום, שחור, צהוב ולבן.

אודות אוטופיה - פארק הסחלבים והאטרקציות של ישראל

פארק  הסחלבים והאטרקציות אוטופיה המשתרע  על שטח של 40 דונם  והינו הפארק האקולוגי הגדול ביותר בארץ.  בפארק, אלפי סחלבים, צמחים טורפים, בעלי כנף, גן פרפרים  ויער טרופי קסום ומקורה. זאת לצד פארק פתוח ומשתלה מרהיבה, בתי קפה, ומתחמי משחק ובילוי לכל המשפחה.  

כיצד מגיעים?

בכניסה  לקיבוץ "בחן"  אשר בשרון,  בסמוך ליציאת  "ניצני –עוז" בכביש מס  6.

שעות הפעילות: א'-ה'  08:30-17:00  שישי  וערבי  חג:  08:30-15:00  שבתות  וחגים: 08:30-18:00.  אתר  אינטרנט:  www.utopiapark.co.il 

 מחירים-  גילאי 2-12 -35 ש"ח, גמלאים- 44 ש"ח, חיילים- 44 ש"ח, מבוגר- 49 ש"ח. מבצע למחזיקי ישראכרט: כרטיס כניסה למבוגר/ ילד ב- 29 ש"ח + 100 כוכבים, מבצע למחזיקי אמריקן אקספרס: כרטיס כניסה למבוגר/ ילד ב- 19 ש"ח + 390 נקודות.

 לאתר האינטרנט של אוטופיה: www.utopiapark.co.il 

לפרטים נוספים: איילת דובקין – רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור, 052-5706268

רונן הלל הינו מנכ"ל ובעלים של משרד יחסי ציבור רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור. http://www.ronenhillel.co.il ומנכ"ל משותף של חברת מיתוג אישי http://www.mitugishi.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב