דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מנופים- מי צריך אותם? 

מאת    [ 13/07/2010 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 2623 פעמים ]

 

המתמטיקאי והפיזיקאי היווני ארכימדס אמר שאם יתנו לו נקודת משען מתאימה, הוא יוכל בעזרתה להניף את כל העולם כולו. למרות שאנו תופסים מנופים כהמצאה טכנולוגית של העולם המודרני, הקשורה לעולם התעשייה והבנייה המודרנית, בסיס פעולת המנופים היה ידוע עוד הרבה לפני כן. יותר ממאתיים שנה לפני הספירה הנוצרית, ארכימדס חקר ותיאר את הטכניקה שבעזרתה פועלים מנופים.

 

כיום מנופים הם מראה מוכר ושכיח, אותו אנו מצפים לראות באתרי בנייה גדולים. ברלין של סוף שנות התשעים ותחילת האלפיים, למשל, היתה אתר בנייה אדיר בחלקה המזרחי. באותה תקופה, מנופים חלשו על נופה של העיר, בונים ומשנים את קווי המתאר שלה מיום ליום. מנופים הם לפעמים מראה שכיח באתרי הרס, אחרי אסון טבע, כשבעזרתם מפונות במהירות הריסות בעלות משקל רב. אך יש שימושים נוספים עבור מנופים פרט לאלו.

 

למה משמשים מנופים?

 

מנופים משמשים קודם כל, כידוע, באתרי בנייה. זאת בגלל שבאתרים כאלו יש צורך בהזזת חומרי בניין כבדים מאוד, אותם מנופים מרימים בקלות ומשנעים ממקום למקום - כולל הרמה לגבהים גבוהים, כשמדובר בבניית בנייני מגורים גבוהים וגורדי שחקים. לא מדובר רק בבניית בניינים. מנופים עוזרים גם בבניית תשתיות, כמו סלילת פסי רכבת ובניית גשרים.

 

מנופים גם משמשים להובלות, אם של מכולות מלאות בסחורה בנמלים, ואם בהעברת דירות פרטיות. כן, גם עבור אנשים פרטיים יש לפעמים צורך במנוף. רק תארו לעצמכם את המשימה הבלתי אפשרית לדחוף פסנתר כנף דרך חמש קומות, מבלי להפיל את מעקה המדרגות תוך כדי, לדפוק את הפסנתר והטיח לכל אורך הדרך, שלא לדבר על לא לשבור את הגב במהלך ההובלה. מנופים יכולים לעשות עבודות שכאלו בקלות, על ידי הרמת ציוד כבד לגובה והכנסתו לבית דרך המרפסת בקומה החמישית.

 

יש מנופים שיש להם מרפסת קטנה, שבה ניתן להרים לגובה אנשים. אלו מנופים קטנים יחסית בגובהם, ומאפשרים ביצוע עבודות שונות בגובה - למשל, גיזום עצים, טיפול בתקלה בעמוד חשמל, וחילוץ.

 

סוגי מנופים

 

מנופים הם לא רק עגורני ענק מפלצתיים, שבנייתם מורכבת וממושכת יחסית. לצרכים שונים קיימים מנופים שונים, בגדלים שונים, ולעתים כאלו המותקנים על משאית כדי לאפשר שינוע מהיר ממקום למקום.

 

מנופי עגורן הם המוכרים ביותר, וגם אלו שהכי בולטים בשטח, בזכות הגודל העצום שלהם. מנופים שכאלה משמשים לבנייה בגובה, ויש להם בסיס מבטון כדי להבטיח את יציבותם בגלל המשקל הרב של המנוף ושל הציוד אותו הוא מרים. אם כי יש גם עגורנים ניידים.

 

יש מנופים הידראוליים ומנופי גלגלת. הראשונים, כמשתמע משמם פועלים על ידי בוכנות המופעלות בלחץ הידראולי, ואילו המנופים מהסוג השני פועלים על ידי גלגלים המחוברים בשרשרת (הם מיועדים למשקלים קטנים יותר, באופן יחסי).

 

להרמת אדם בדרך כלל דרוש מנוף קטן יחסית, הידראולי או מפרקי, המורכב על רכב.

 

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב