דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי משחק - המרכיבים של שחקן גדול 

מאת    [ 13/07/2010 ]

מילים במאמר: 483   [ נצפה 3814 פעמים ]

מה מבדיל בין שחקן ממוצע שחייב לעבוד בתור מלצר רוב חייב, לבין כוכב?  פעם חשבו כי אין אפשרות לדעת מה הופך כוכבים למפורסמים ואהובים כל כך, אולם בשנים האחרונות תחום מחקר המשחק ולימודי התיאטרון התפתחו מאוד, ורבים ממרכיבי השחקן הטוב נעשו גלויים לכל. במדריך זה נסביר לכם מהם המרכיבים של שחקן טוב, ואיפה תוכלו למצוא מסגרת לימודי משחק שתפתח אצלכם את התכונות הללו, עם תוצאות אמיתיות בשטח.

מרכיבי שחקן גדול

אחד המאפיינים החשובים ביותר של שחקן היא זרימה חופשית של רגשות ופעולות שמתבטאות על ידי תנועת הגוף ועל ידי ביטוי הקול. כדי להשיג זרימה חופשית זו יש צורך בהבנה עמוקה של הנושאים הבאים:


    • משחק המחובר לרגע הזה, ובו השחקן נותן מעצמו במאה אחוז.
    • יכולת דמיון מפותחת ומקורית
    • יכולת קולית וגופנית לספר סיפורים שונים ומגוונים.
    • יכולת קשב וריכוז אשר שווים אצל השחקן לרמה של מאסטר במדיטציה.

כאמור, הפיתוח של יכולות ריכוז, קשב, ספונטניות, דמיון, ביטוי, תנועה וקול מאפשרים לשחקן לבטא מה שרוב האנשים לא חולמים לבטא. השחקן איננו חופשי מסיבוכים פסיכולוגיים, להיפך. קחו למשל את רוברט דאוני ג'וניור, אחד השחקנים הבולטים בדורנו, ובחור מתוסבך למדי. השחקן יודע להשתמש בסיבוכיו הפסיכולוגיים למרות ביטוי אישי. הוא מתקשר את הסיבוכים שלו החוצה.

אם צריך לסכם את כל היכולות הללו למשפט אחד - לשחקן טוב יש יכולת מוגברת של זרימת פנימה והחוצה. הוא קולט טוב יותר ופולט טוב יותר. מקשיב טוב יותר ומתבטא טוב יותר.

מה כל כך מיוחד ביכולת הקשבה וביטוי?

אנחנו חיים בעולם מסובך, בו אנשים הינם לא רגישים, עסוקים בעצמם, ושטחיים רגשית. אנשים רבים מתקשים לתקשר עם אחרים, ורוב הפעמים הם גם לא מודעים לחוסר היכולת שלהם לתקשר. רובנו מסתובבים כמו זומביים, ועושים פחות או יותר את מה שצפוי מאיתנו לעשות. זו מחשבה קצת קודרת, אבל השחקנים מספקים לנו נקודת אור. רובנו בונים חומת מגן פסיכולוגית מסביבנו, כך שאנשים לא יוכלו לראות לתוכנו. האפשרות להתחמק מגילוי רגשות יותר מדי מושכת אותנו. אנו חיים בחברה מלאת הסחות דעת ועיסוקים שמסיחים את דעתנו מנסיון להתמודד עם הרגשות שלנו במקומות העמוקים יותר.

לימודי משחק מאפשרים לצאת ממעגל הסגירות

כאשר אנו נדרשים לפעול באותנטיות ועל פי דרכנו האישית, אין פלא שאנחנו חסומים. שחקנים גדולים, שלמדו בבתי ספר למשחק, מבינים את הנטייה האנושית להכבות, ונלמחים בה בכוח.

כיצד יתרמו לי לימודי משחק?

כדי לא ליפול למלכודת הריצוי של האחר בזמן המשחק, שחקנים צריכים לעשות הפרדה, ולהילחם במלוא העוצמה בעודם משחקים. שחקנים רבים לא יודעים איך להילחם בצורה זו. בלימודי משחק עוזרים לך להבין זאת על ידי למידת הדרמות והקונפליקטים המופיעים במחזות הקלאסיים השונים.

בלימודי משחק לומדים לשם מה אנשים נלחמים. לומדים אודות החולשות שלך, המשותפות לכלל האנושות. לומדים אודות ארכיטיפים, וסכמות שמאפיינות את כולנו. אם אתה מרגיש שאתה מוכן לתהליך, הירשם למסגרת לימודי משחק.

טיפ אחרון למתחילים ללמוד משחק

אחד הדברים הקשים ביותר לשחקן הוא להבין את החולשות שלו. נסה לראות איפה קשה לך ביותר: לספר סיפור, לשחק בפנתומימה חפצים, לדבר בקול רם. רשום לך ביומן את החולשה. במשך חודש עבוד על שיפור של חולשה אחת בלבד. בסוף החודש עקוב אחר ההתקדמות שלך ותן ציון לשיפורך.

לימודי הינו אתר לימודים מקיף המכיל מידע רב על מסלולי לימוד בישראל. באתר ניתן קבל מידע על תואר ראשון, תואר שני, מכללות, אוניברסיטאות ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב