דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מס הכנסה - מה חייב במס, החזרי מס ועוד 

מאת    [ 13/07/2010 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 3618 פעמים ]

מיסים במדינה דמוקרטית נועדו כדי לממן את תקציב המדינה, כאשר מדרגות המס הן מכשיר בידי המדינה לחלוקה סוציאלית של ההכנסה הלאומית. המס הפרוגרסיבי מטיל עול כבד יותר על העשיר ומחלקת נתח לעני. מס הכנסה הוא מס אשר יש לו השפעה על כל תושב במדינה במישור הפרטי, אך יש לו השפעה על המדינה כולה, כאשר באמצעות רווחים של מס הכנסה ומיסים נוספים יכולה המדינה לכוון פעילויות כלכליות כדי לקדם מטרות לאומיות כגון עידוד תעסוקה באזורי ספר, עידוד פיתוח תעשיות מסוג מסוים וגם מתוך כוונה לתמוך באוכלוסיות מסוימות כגון חיילים משוחררים. מס הכנסה המוטל על האדם הפרטי אינו מוחזר לו בצורה ישירה, אך כל אזרח מבין כי תשלום מס הכנסה מהווה את הבסיס לתפקודה התקין של המדינה ולסל השירותים הניתנים לציבור האזרחים. מס הכנסה מוטל במסגרת החוק המאפשר את גבייתו ומגדיר את גובהו של מס הכנסה לגבי כל אדם במדינה.

מהי הכנסה החייבת מס הכנסה?
הכנסה מעסק או ממשלח יד החייבת בתשלום מס הכנסה מוגדרת בארבע סוגי הכנסה: הכנסה ממשלח יד, הכנסה מעסקה אקראית בעלת אופי מסחרי, הכנסה מעסק אקראי בעל אופי מסחרי והכנסה מעסק קבוע. הכנסה מעסק לצורך תשלום מס הכנסה יכולה להיות בתחומים שונים, מסחר, מלאכה, תעשיה, חקלאות ועוד. אפשר להגדיר הכנסה החייבת עבור מס הכנסה אם היא עומדת בקריטריונים מסוימים כגון תדירות הפעילות, בקיאות העוסק בתחום, ייעוד הפעילות ועוד.


החזרי מס הכנסה בגין תרומות
אחת הדרכים החביבות ביותר לקבלת החזר מס הכנסה היא תרומה לאחד ממוסדות הצדקה הידועים. מוסדות הצדקה נועדו לסייע לאנשים במצוקות ובעיות וכן למימון מחקר בתחומים רפואיים שונים. כדי לעודד תרומה למוסדות הצדקה הידועים, תוקן חוק המחייב החזר של מס הכנסה בשיעור של 35% מגובה התרומה, וזאת מסכום של 380 ש"ח לפחות. רשימת המוסדות המוכרים בחוק לצורכי ההטבה של החזר מס הכנסה מתעדכנת מפעם לפעם ועל מי שמעוניין לתרום חלה החובה לעקוב אחרי רשימה זו. קבלת החזרי מס הכנסה בגין תרומה למוסדות אלו אינה מתבצעת באופן אוטומטי ועל התורם לשמור את הקבלה על התרומה ועימה לגשת אל מס הכנסה כדי לזכות בהחזר.


כמה מס אנחנו משלמים כל חודש עבור מס הכנסה
מי קובע את גובה מס הכנסה ואיך מחשבים אותו? בכל תלוש משכורת אנו תוהים לפשר הפער הגדול בין הנטו לברוטו ולאן נעלם הסכום האבוד. האמת שחוקי המס הם סבוכים מדי עבור מי שאינו מקצועי ורק שיחה עם יועץ מס או עורך המתמחה בדיני המיסים יוכלו להסביר לנו על מה בדיוק אנו משלמים ואיפה מגיע לנו, במידה שמגיע, החזר של מס הכנסה ושל מיסים נוספים. יועץ מס הוא אדם שלמד את דיני המיסים ויכול לגלות לנו את סודותיו הכמוסים של מס הכנסה.

עורך דין מיסים

אמיר כהן קידום אתרים חברת אי.קיי דיזיין www.ekdesign.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב