דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שלמות (או לא) 

מאת    [ 12/07/2010 ]

מילים במאמר: 967   [ נצפה 2208 פעמים ]

 

11.7.2010

ש.- הזוגיות, התפקידים השונים בזוגיות. ההשלמה.

ת.-

אין שום דבר שלם לגמרי. אין דבר שהוא שלם. כל מה ששלם כבר אינו בגדר הקיום שלו. קיום הוא סוג של חוסר שלמות. שלמות היא בעצם מציאת עצמך וחיבור עם עצמך באופן מלא. חיבור כזה באופן מובהק אינו משאיר אותך במקום שבו יש צורך - או שבו נעשית עבודה של התפתחות. לכן אין מקום לשלמות כאן. השלמות אינה נראית וגם אם תהיה כאן שלמות - או אם תופיע כאן (במקום של חוסר השלמות) לא תהיה אפשרות להבחין בה. ההבחנה הראיה התחושה כל החושים כל הרגשות כל ההבחנות וההבנות שלנו כאן נעשות מתוך מקום של חוסר שלמות. ומתוך זיהוי של חוסר השלמות. כך שגם אם הייתה או אם יש כאן שלמות היא לא יכולה להיות מובחנת. או מורגשת. הזוגיות כמו כל דבר היא חסרת שלמות. אדם לא יכול להיות שלם - מחוץ לזוגיות בתוך הזוגיות או בכלל. המצב הקיומי הוא מצב של חוסר שלמות. המטרה איננה שלמות. לא בחיים לא של הזוגיות  ולא בכלל.השלמות איננה דבר שניתן או כדאי או רצוי או אפשרי בכלל להגיע אליה. התפיסה של חוסר השלמות שהיא התפיסה שלנו שהיא מה שאנחנו  שהיא מה שאנחנו עושים כאן. מניחה באופן אינסטינקטיבי ושגוי שיש שלמות כלשהי (אם אנחנו כל הזמן מזהים את הבלתי שלם ומנסים לשנות אותו ולשפר אותו - אי לכך בסופו של דבר "נגיע" ו"תהייה" שלמות תשוב השלמות) אין שלמות - בצורה הכי פשוטה של המילה . מכוון שהשלמות איננה קיימת. אין לה קיום. (קיום הוא חוסר שלמות). מכוון שכך אין סיבה אין נגיד כך תועלת כלשהי בחיפוש או בניסיון או באשליה שלבסוף נהייה שלמים. - אנחנו- גם לא אמורים להיות שלמים. - לא זאת המטרה - לא זאת הכוונה.התהליך או יותר נכון המסע אינו מסע אל השלמות אלא להיפך מסע לגילוי חוסר השלמות. אנחנו בעצם לא מנסים ליצור או לבנות או לגלף את המושלמות שלנו או לטייב אותנו אל כדי משהו שלם.להיפך אנחנו שלמים. אנחנו שלמות כמו שהכול שלם ונכון. אנחנו בקיום שאינו שלם שהוא חוסר. והמסע הוא מסע בעצם - לגילו חוסר השלמות. אנחנו מחפשים תמיד מה שלא טוב - שמים לב למה שלא נכון מה שמיותר מה שלא מדויק מה שלא מתאים מה שחסר מה שיותר מידי. זהו המסע שלנו זוהי 'המשימה' התפקיד העבודה שבשבילה אנחנו נמצאים כאן. אנחנו נמצאים בתוך חוסר שלמות (ישויות שלמות למעשה) ובתוך חוסר השלמות הזה (שנמצא בכל ). אנחנו בעצם עושים את המסע ההפוך המסע לגילוי חוסר השלמות. בעצם מסע לגילוי כל מה שהוא לא אנחנו.החיבור שלנו האיחוד שלנו - המחודש- אל עצמנו דורש בקיום הזה בממשות ובמציאות הזו - את המסע ההפוך את המסע אל מה שאינו מחובר אמיתי מה שאינו אני מה שאינו שלם.

לשם מה נעשה המסע הזה כנראה לצורך חיבור מחדש אל תוך שלמות נקייה יותר.זיהוי המיותר זיהוי הלא מתאים הלא אמיתי הלא אנחנו הלא שלם החסר המיותר - הוא בעצם חיבור מחודש אל שלמות שלמה יותר. שלמות שאיבדה או ויתרה על החוסר שלה.שלמות שניתקה וניקתה את עצמה מכל מה שאינו שלם.

  המסע החיפוש הצמיחה הגדילה ההתפתחות שלנו של הכל של כל היקום של הבריאה היא צמיחה לא מיש לאין אלא הפוך מאין ליש. מתוך ויתור מתוך זיהוי מתוך התנתקות מתוך התנקות מתוך סירוב ומיאון ומתוך היפוך ומרד בכל מה שיש בכל מה שלא 'ממשי' ו-'אמיתי' ו-'חי' ו-'נושם' ו'-אוהב' ו-'שלם' ובעצם בכל מה שנקרא "החיים עלי-אדמות" "המציאות" "מצב הדברים" או "החיים המציאותיים". כלומר כל מה שקשור לאגו לכסף לתהילה לכוח ועוד.. לאמונה.. ועוד..ועוד..

כל דבר שאינו ממשי ממש. אלא צללים ואילוזיות וחלומות שווא וסיוטים שונים. כל זה הופך או נזרק ומורחק ובכך בעצם מאפשר את הניקוי את הסרת הדברים הלא מתאימים. השלמות אינה דורשת דבר לעצמה. השלמות אינה מחדשת דבר. אינה יוצרת דבר אינה פותחת או סוגרת - מעבירה או עושה - מקיימת - השלמות שלמה. ואין לה צורך בכלום. אנשים אינם רואים או מבינים או יכולים להבין לרוב שכל מעשיהם כל שאיפותיהם (הנעלות ביותר) אינם אלא סוג של חוסר שלמות - כולל ובעיקר החיפוש המעיק והמייסר אחר השלמות.

אין צורך אמיתי להיות שלם. אין צורך לחפש את השלמות. אין צורך (ואפשרות ודאי) ליצור שלמות - אין רצון שיש בו שלמות - אין מעשה שהוא שלם - אי אפשר - אין אפשרות בחוקים של הקוסמוס למצב של דרישה שהוא שלם. השלם אינו בר דרישה או יצירה או קיום ובטח לא רצון.  השלמות אינה תוצר או סימפטום אינה אפשרות או מטרה יעד או כל דבר השלמות איננה במלוא מובן המילה. מיכוון שאין לה קיום. אינה ברת קיום. אין צורך (יכולת, אפשרות...) ליצור אותה להגיע אליה ועוד..ועוד.. היא כבר כאן!!! וכמובן גם לא!

איננה ברת השגה אך הכל בה. אנחנו לא יכולים לוותר על הרצון השאיפה התחושה של אפשרות לשלמות - של רצון לשלמות- של שאיפה לשלמות- מיכוון שזה מה שאנחנו- מי שאנחנו- איפה שאנחנו- המודעות השלמה שלנו - המודעות שהיא אנחנו - נמצאת בשלמות- אנחנו לא יכולים לא לרצות להיות שלמים מיכוון שאנחנו לא יכולים לא לרצות להיות מה שאנחנו.

האשליה של הקיום - והקיום - הוא אשליה - היא שאנחנו לא שלמים - האשליה של הקיום נובעת מכך שאנחנו כביכול!! מנותקים מעצמנו חסרים את עצמנו. זאת האשליה - שיוצרת את הקיום. אנחנו מנסים - רוצים שואפים להרים את המסך מעל האשליה - על מנת לחזור לעצמנו - לשלמות שהיא אנחנו. אך אין בעצם שום סיבה שנעשה את זה . כלומר - האשליה - הקיום - הוא המשחק - המערכה- העמדה - הסיטואציה - הקטע- שבו אנחנו עוצמים את העיניים סוגרים את האזניים ואת הפה וחווים גן עדן -פתיחת העיניים- האזניים- והפה הם קשים - קשים מאד! אך הם ללא ספק ועם הרבה כאב - גורמים לנו להווכח - בחשיכה הגדולה - ובאשליה שבה אנחנו חיים- אין כלום - חוץ מהאשליה- וזאת כל העבודה כולה. להסתכל על-זה. לחוות את הבלוף הגדול. ולדעת ולהבין לפעמים בכאב רב שזהו בלוף!!

השלמות - המציאות השלמה, האמיתית - אף פעם לא הלכה לשום מקום - היא פה. אנחנו פה. המודעות השלמה שלנו פה - אנחנו רק צריכים לפתוח את העיניים ולראות. את הבלוף הגדול!!

כלומר שכל מה שזה - כל הקיום הזה - זה לא!!! אנחנו!!

 

 

יליד הארץ. נשוי. אבא. ספרן. מטפל ביורגונומי. משורר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב