דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השתלמויות לעובדי הוראה - מדוע זה משתלם? 

מאת    [ 12/07/2010 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 4550 פעמים ]

אנשי חינוך והוראה זקוקים להשתלמויות כדרך קבע כדי לרענן את הידע והכלים שברשותם. מקצוע ההוראה הנו מקצוע שמתפתח ללא הרף - שיטות הלימוד מתעדכנות ונושאים חדשים נלמדים כל הזמן. אנשי הוראה בארגון חינוכי חייבים לתפקד לא רק כמלמדים אלא גם כלומדים וזאת על בסיס קבוע. השתלמויות מורים מרחיבות את השכלתו ואפיקיו של המורה ומעניקות לו הכשרה בתחומי התמחות בהוראה כגון הוראה מתקנת בגיל הרך.

הקורסים השונים בבית הספר להשתלמויות מוכוונים להתפתחות המקצועית של עובדי הוראה העובדים במסגרת החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי ולעובדי הוראה הנמצאים בשנת שבתון או בחופשה אחרת המאושרת על ידי משרד החינוך.

בית הספר להשתלמויות מציע מגוון של תכניות במסגרת ההשתלמויות לעובדי הוראה. חלק מהתכניות מעניקות הכשרה מקצועית בתחומי התמחות ספציפיים ומוכרות לאופק חדש, בעוד שאחרות מתמקדות בהעשרה אישית של המורה בתחומי עניין שונים. נסקור בקצרה את האפשריות העומדות בפני מורה בשנת שבתון מבחינת התכניות האפשריות במסגרת השתלמויות מורים.

השתלמויות מורים - הכשרה מקצועית בתחומי התמחות

תכניות רבות במסגרת השתלמויות לעובדי הוראה שואפות להעניק התמחות נוספת בתחום עיסוקו של המורה. המטרה בהשתלמויות מורים מסוג זה היא להכשיר ולהעשיר את עובד ההוראה מבחינה ידע תיאורטי, להתעדכן בנעשה במחקר ולהעניק כלים אפקטיביים להוראה בתחומי לימוד ממוקדים.

ניקח למשל את תחום ההוראה בחינוך מיוחד שמהווה דוגמא לתחום לימוד מתפתח שעובדי ההוראה חייבים להתעדכן בנעשה בו באופן תמידי. בהתחשב במגוון הרב של הקבוצות השונות באוכלוסיית בעלי צרכים מיוחדים וצורכיהן, קיים צורך ללמוד ולהכיר דרכי התמודדות ולהתעדכן בשיטות הלימוד.

בתכניות השונות להשתלמויות מורים ניתן להתמחות בתחומי הנישה המעניקים הכשרה ספציפית בהוראת קבוצות גיל ותחומים ייחודיים, למשל הוראה מתקנת באנגלית לכיתות היסוד ולחט"ב, התמודדות עם ילדים לקויי למידה בגיל הרך, ועוד.

עובדי הוראה מתחום החינוך לגיל הרך יכולים לבחור בקורסים שונים המתעדכנים בהתאם לנלמד בתחום ובהתאם לשינויים החלים בעולמנו הטכנולוגי. כך למשל יכול עובד הוראה מתחום הגיל הרך להיחשף לסביבה הממוחשבת שילד בימינו גדל לתוכה וללמוד כיצד לשלבה בתוכנית ההוראה. כמו כן במסגרת הקורסים להשתלמויות, יכולים המורים להתמחות בתחומים ספציפיים בגיל הרך, כגון כלים לזיהוי התפתחות תקינה ובלתי תקינה בקרב ילדים בגיל הרך והשיטות להתמודד עימן.

השתלמות מורים להעשרה אישית

בית ספר להשתלמויות מורים מציע גם קורסים ללימודי תעודה וכן קורסי העשרה מגוונים, במטרה לתרום לעושר חווייתי ולהעצמה אישית של עובדי ההוראה בתחומי עניין שונים שאינם קשורים ישירות לעבודתם בהוראה.

קורסי העשרה במסגרת השתלמויות לעובדי הוראה כוללים תחומים מגוונים ומהנים שעובדי הוראה אינם מתפנים אליהם באופן שגרתי, ומשום כך תקופת הלימודים מהווה תקופה של רענון והתחדשות עבורם.

בין הקורסים השונים בהשתלמויות מורים ניתן למצוא לימודי אמנות בהם קורסי צילום, פיסול ורישום. בחטיבת לימודי תקשורת ניתן למצוא קורסים בנושא אימון אישי, רטוריקה, הומור בחינוך ועוד. עובדי ההוראה יכולים ליהנות גם מקורסים ללימוד שפות שונות.

קיימות עוד אפשרויות רבות בנושאי הלימוד בקורסי העשרה בהשתלמויות ומטרתן זהה: הענקת עושר תרבותי ואישי לעובדי הוראה, תוך מימוש מדיניות משרד החינוך בנושא התפתחות מקצועית לאורך הקריירה. קבלת הזדמנות להרחבת אופקים וחזרה למערכת ההוראה עם אנרגיות מחודשות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב