דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע חשוב לרשום פטנטים 

מאת    [ 12/07/2010 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 2262 פעמים ]

בשנות ה-20 של המאה ה-19 המציא ג'ון ווקר, כימאי אנגלי, המצאה קטנה בדמות חפץ שברבות השנים (והשיפורים שנעשו בו) הפך לפריט חובה הנמצא בכל בית: גפרור החיכוך. היה ניתן לשער שילדיו נהנו מירושה מנופחת ומתמלוגים נדיבים לכל אורך חייהם, אך ווקר לא רשם פטנט על המצאתו. המצאה זו מיד אומצה על ידי אחרים, שקצרו פירות מעבודתו. שלושים שנה אחר כך המציא אנטוניו מאוצ'י את הטלפון – הוא לא רשם עליו פטנט, ושמו נשכח במהרה. שנים אחר כך, אלכסנדר בל, שהמציא המצאה דומה ורשם אותה כפטנט, זוכה במקומו בכל הקרדיט (והכסף) על המצאת הטלפון.

רישום פטנטים הוא חשוב והכרחי כשמדובר בהמצאות חדישות. לא רק בעבור הרווחים העתידיים שינבעו מאותן המצאות הרשומות כפטנטים, אלא גם למען קבלת הקרדיט הראוי. רישום פטנטים מגן על ההמצאה שלכם, ומונע מאחרים להשתמש בה ולהרוויח ממנה כסף ללא קבלת רשותו של הרשום כבעל פטנטים אלו. רישום פנטנטים הוא לפיכך מעין מסמך משפטי המעיד על זכויותיכם על אותה המצאה.

 תהליך רישום פטנטים אינו קל. רישום פטנטים הינו תהליך מורכב וארוך, ועל כן כדאי לבצע אותו בעזרתם של מומחים – עורכי דין המתמחים בתחום רישום פטנטים, או משרדים המתמחים בקניין רוחני ובעריכת והגשת פטנטים לרישום. זאת במיוחד כאשר יש ברצונכם לרשום פטנטים ביותר ממדינה אחת: כאשר נערך רישום פטנטים במדינה מסוימת, ההמצאה הרשומה מוגנת באותה מדינה בלבד. בכל ארץ ישנם חוקי רישום פטנטים אחרים, בעלויות שונות. כשמייעדים המצאה לשימוש בארצות הברית למשל, כדאי לרשום אותה כפטנט גם באמריקה, באמצעות עורך דין בעל ניסיון ברישום פטנטים בארצות הברית. הגשת בקשה עבור רישום פטנטים בחוץ לארץ היא מטבע הדברים מסובכת יותר, כי יש להכיר את חוקי רישום הפטנטים באותה מדינה, וכן להגיש את הבקשה בשפה הנהוגה באותו מקום.

 כיצד עורכים רישום פטנטים

 השלב הראשון הוא לבדוק האם אותם פטנטים שמנסים לרשום כבר קיימים ומוגנים. ייתכן שאדם אחר כבר המציא המצאה שכזו בעבר, ורשם אותה כפטנט. מאחר וקיימים פטנטים רשומים רבים, מדובר במחקר ארוך ומייגע. במידה ואתם מתכוונים להגיש בקשת רישום פטנט באופן עצמאי, עדיין תוכלו להיעזר במשרד המתמחה בתחום עבור סריקת פטנטים קיימים באופן מקצועי ומקיף.

 השלב הבא הוא הגשת בקשת הפטנט. מסמך הרישום בעצם חושף את טיבם של הפטנטים שאותם מתכוונים לרשום – במסמך זה יש לפרט אודות פטנטים אלו, כולל תיאורים טכניים ושרטוטים במידת הצורף. נשמע פשוט ומהיר, אולם פטנטים נבחנים לעתים במשך שנים בטרם יאושרו לרישום. בודקי הפטנטים חוקרים האם אותם פטנטים הם חדשניים וניתנים לשימוש, מאחר ואין אפשרות לערוך רישום פטנטים על רעיון שאין כל אפשרות ליישמו. כמו כן על פטנטים אלו להראות התקדמות המצאתית כלשהי. 

צור נבון, משרד פטנטים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב