דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפואה אלטרנטיבית 

מאת    [ 12/07/2010 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 1886 פעמים ]

בשנים האחרונות ישנו ביקוש רב ללימודי רפואה משלימה ולימודי רפואה אלטרנטיבית, וכיום ישנו מגוון רחב של מוסדות לימוד המאפשרים להכיר בצורה מעמיקה תחום מרתק זה. משך לימודי רפואה משלימה משתנה במידה ניכרת, מפגישות בודדות ועד לימודי תואר של ארבע שנים, בהתאם למידת ההתמחות הרצויה. 

 

לימודי רפואה משלימה מאגדים מגוון רחב של שיטות טיפול מגוונות, אשר המשותף לכולן הוא שהן אינן מוכרות על ידי הרפואה המערבית הקונבנציונאלית. חלק משיטות הרפואה המשלימה נסמכות על מסורות וידע בן אלפי שנים מהמזרח הרחוק, דוגמת טווינה, שיאצו, דיקור סיני, סו ג'וק, צמחי מרפא והרבליזם, רפואה סינית, שיאצו. חלק נוסף של שיטות הטיפול המשתייכות לתחום הרפואה המשלימה פותח במדינות מערביות בשתי המאות האחרונות, ובכלל זה שיטות כמו כירופרקטיקה, נטורופתיה, פרחי באך, פלדנקרייז, ושיטת גרינברג.

 

מאחר ותחום הרפואה המשלימה הינו מגוון במיוחד, מספר המסלולים המוצעים בפני המבקש להשתלב בלימודי תחום זה הינו גדול אף הוא. רבים בוחרים בלימודי רפואה משלימה לצורך העשרה עצמית וטיפול בסביבתם הקרובה, ולא לשם פיתוח קריירה בתחום. שיטות טיפול המתאימות למעוניינים ברכישת ידע טיפולי פרקטי בצורה מהירה וזמינה כוללות צמחי מרפא, פרחי באך, תזונה טבעית, עיסוי הוליסטי, רייקי, שיטת פאולה, הילינג, ועוד. לימודי טיפול ברפואה משלימה בסיסיים אורכים בדרך כלל סמסטר אחד, ואינם מציבים תנאי קבלה כלשהם.

 

במקביל, בשנים האחרונות ישנה מגמה גוברת והולכת של אנשים המחפשים לעשות הסבה מקצועית לתחומי הטיפול השונים. חלקם בוחר בלימודי עבודה סוציאלית או פסיכולוגיה, בעוד שאחרים מוצאים את ייעודם באמצעות טיפול בשיטות הטיפול השונות של הרפואה האלטרנטיבית. לימודי תואר ראשון ברפואה משלימה אורכים שלוש עד ארבע שנים, וכוללים היכרות מעמיקה עם הפילוסופיה העומדת מאחורי שיטות הטיפול, לצד רכישת כלים מעשיים לטיפול.

 

תחום הרפואה המשלימה אינו מפוקח ברובו על ידי משרד הבריאות, ועל כן חשוב לבחור בקפידה את מוסד הלימודים. הגורם החשוב מכל הוא איכות צוות המרצים ומידת הניסיון שלהם, כמו גם היקף התרגול המעשי לו זוכים הסטודנטים בלימודי רפואה משלימה. גורמים חשובים נוספים הם וותק מוסד הלימודים ומגוון השיטות הנלמדות בו, כאשר מוסדות וותיקים נחשבים לאיכותיים יותר. בנוסף, מומלץ לבדוק את התעודה המתקבלת לאחר סיום הלימודים ואת הגופים המכירים בה, וכמובן את משך הלימודים, שעות הפגישות, ואופי הבחינות הדרוש על מנת לקבל תעודת הסמכה בתום הלימודים.

 

 

 

 

המאמר נכתב על ידי שחף

 

למוסדות לימוד בתחום זה ועבור חיפוש לימודים בתחומים נוספים כנסו לפורטל נרד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב