דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפואה משלימה 

מאת    [ 12/07/2010 ]

מילים במאמר: 549   [ נצפה 1840 פעמים ]

לימודי רפואה משלימה זוכים לביקוש רב בשנים האחרונות, כחלק מהמגמה העולמית של שמירה על איכות הסביבה ומודעות לטבע. המונח רפואה משלימה מאגד קשת רחבה של שיטות טיפול שונות ולעתים סותרות, אשר מסייעות במקרים מגוונים של בעיות נפשיות ופיזיות.

 

רפואה משלימה, או רפואה הוליסטית, נחלקת לשני סוגים מרכזיים של גישות ומסורות בתחום. הרפואה המשלימה המסורתית עושה שימוש בשיטות ריפוי שבטיות הנסמכות על ידע מצטבר של אלפי שנים, אשר מקורו בדרך כלל במדינות המזרח הרחוק דוגמת סין, יפן, הודו, תאילנד, ועוד. גישה זו כוללת שיטות טיפול דוגמת טווינה, דיקור סיני, סו ג'וק, צמחי מרפא והרבליזם, רפואה סינית, שיאצו, ועוד. הגישה השנייה נסמכת על שיטות טיפול אשר פותחו במערב במהלך שתי מאות השנים האחרונות, ובכלל זה שיטות דוגמת כירופרקטיקה, נטורופתיה, פרחי באך, פלדנקרייז, ושיטת גרינברג.

 

לימודי רפואה משלימה יוצאים מתוך נקודת הנחה כי ישנו קשר הדוק בין מצבו הנפשי והרוחני של המטופל לבין מצבו הבריאותי, ועל כן מצוקה נפשית יכולה להשפיע ואף ליצור חולי פיזי. עיקרון מרכזי נוסף של הרפואה המשלימה הוא שימוש במנגנוני ההגנה והריפוי הטבעיים של המטופל, תוך הסתמכות על שיטות אבחון שונות מהמקובל ברפואה המערבית. לדוגמא, רופא סיני יבדוק את צבע הלשון של המטופל, ריח הפה שלו ואת הדופק במספר מקומות, ולא בהכרח יערוך אותן בדיקות דם כמו רופא מערבי.

 

משום שהרפואה המשלימה מאחדת בתוכה מספר כה רב של שיטות טיפוליות, לימודי התחום משתנים במידה ניכרת בהתאם לרמת ההתמחות אליה מבקשים להגיע. לימודי עיסוי תאילנדי, צמחי מרפא והרבליזם, פרחי באך או רייקי זוכים לפופולאריות רבה בשנים האחרונות, וישנם מוסדות לימוד רבים המציעים קורסים בני כמה פגישות בשיטות אלו. לעומת זאת, לימודי תואר ראשון ברפואה משלימה הינם תובעניים וברמה אקדמית גבוהה, ואורכים ארבע שנים ואף יותר.

 

רפואה משלימה מסורתית נשענת על ידע ותרבות בני אלפי שנים, ולימודי התחום כוללים בדרך כלל שילוב מרתק בין הפילוסופיה ועקרונות העולם העומדים מאחורי שיטת הטיפול הספציפית, יחד עם תרגול מעשי נרחב. לדוגמא, לימודי דיקור סיני כוללים היכרות נרחבת עם מבנה המרידיאנים ומסלוליהם בגוף, ואילו לימודי יוגה ומדיטציה כוללים לצד תרגול גם הבנת הרציונאל של השיטה, ובכלל זה עקרונות הטאואיזם והבודהיזם.

 

רפואה משלימה הינה שם המאגד תחתיו מספר רב של שיטות טיפוליות, ומומלץ ללמוד כמה תחומים במקביל על מנת להעשיר את הידע האישי ולהתפתח מבחינה מקצועית. ניתן לבחור בין לימודי נטורופתיה, רפואה יפנית, תרפיה באמצעות גינון, תזונה הוליסטית, שיטת גרינברג, זן שיאצו, רייקי, איור ודה, סו ג'וק, הידרותרפיה, ביופידבק, היוריסטיקה, עוצמת הרכות, רפואה הוליסטית, טיפול בסיוע בעלי חיים, הילינג, דמיון מודרך, רכיבה טיפולית, תרפיה באמנות, פלדנקרייז, רולפינג, פרחי באך, פסיכותרפיה, שיטת פאולה, רפלקסולוגיה או עיסוי הוליסטי, וזו רק תחילת הרשימה של שיטות טיפול מעולם הרפואה המשלימה.

 

 

 

המאמר נכתב על ידי שחף

 

למוסדות לימוד בתחום זה ועבור חיפוש לימודים בתחומים נוספים כנסו לפורטל נרד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב