דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול סיכונים בשוק ההון 

מאת    [ 12/07/2010 ]

מילים במאמר: 349   [ נצפה 2893 פעמים ]


כאשר משקיעים במניות יש צורך לתמחר את הסיכון הכרוך בו ,כמו כל עיסוק טמון בחובו סיכון. לדוגמא,הסיכון של ספורטאים הינו פציעה שתשבית את הספורטאי לתקופה מסוימת. הסיכון של רופא הינו רשלנות רפואית שיכולה לגרום לנזק כלשהו  וכך כל מקצוע והסיכון הטמון בו. לכן,ספורטאים,רופאים וכל בעלי מקצועות אחרים יבטחו את עצמם אצל חברות הביטוח, לעומת זאת משקיע בבורסה לא יכול לבטח את עצמו והא נדרש לנהל את הסיכונים בעזרת אסטרטגית ניהול סיכונים והוראה לקטיעת הפסד (סטופ-לוס).

 

סיכון כספי של הון היסוד:

לפני שמתחילים להשקיע על הסוחר חלה חובה לקבוע כמה כסף הוא מוכן לסכן ומה הייתה מטרת הכסף אלמלא היה מיועד להשקעה בבורסה. בשום אופן אין להשקיע כסף אותו אנו מייעדים למטרות חשובות כמו רכישת בית,לימודים וכו'. ניהול כספי הוא אבן היסוד להצלחה במסחר ולכן כל משקיע חייב לקבוע לעצמו מהם הקוים האדומים שלו. כמובן שאצל כל אחד הקווים האדומים יהיו שונים ,בהתאם ליכולות הכספיות השונות של כל משקיע.

כלל 1:  שמירה על הקרן-

יותר חשוב לא להפסיד מאשר להרוויח. הנכונות לספוג הפסד אינה רק פונקציה של כמות הכסף אותה המשקיע מסוגל להתמודד כלכלית אלא היכולת המנטאלית להתמודד ולהתאושש במקרה של הפסד. כהנמן זוכה פרס נובל בכלכלה לשנת 2002 הוכיח שאנו כבני אדם יותר שונאים להפסיד מאשר אוהבים להרוויח.

       בכדי לשמור על הקרן ננקוט בשתי פעולות:


    • לסחור עם הוראה לקטיעת הפסד(סטופ-לוס).
    • לא לסחור בכמות כסף שתכביד עליכם כלכלית ומנטאלית. כסף מסוג זה נקרא "כסף פחדן". מסחר בכסף פחדן גורם לבצע פעולות לא נכונות שמעורב בהם הרבה רגש.

כלל 2:לקיחת סיכון מחושב-

הדרך הטובה ביותר לניהול כספי של תיק ההשקעות הינה לחלק את הסכום ל-5 עד 10 מנות ולא לסכן יותר מ-5% מהסכום אשר מיועד למסחר.

דוגמא:

נניח והסכום אותו הקצבתם להשקעה הינו 50000 ש"ח ,והקצבתם לכם בכל עסקה סטופ של 5% . בניהול סיכונים מסוג זה אינכם מסכנים יותר מ- 2500 ש"ח מסכום הקרן. באסטרטגית סיכונים מסוג זה נדרשים כ- 20  הפסדים כדי שהשוק יגבר עליכם דבר שהוא בעל סבירות נמוכה במידה ואתם פועלים יחד עם שיטה וידע.

משמעת עצמית גבוהה הינה אחד האלמנטים המרכזיים בהצלחתו של משקיע, לכן יהיה עליכם לדבוק באסטרטגית ניהול הכסף על מנת לשרוד את השווקים הפיננסיים לאורך זמן.

המכללה נוסדה ומנוהלת ע"י מר יניב ארביב ומר רועי ראובן שנבחרו בשנת 2007 ע"י המגזין דה-מרקר . בנוסף, רועי ראובן ויניב ארביב הם כותבי הספר "לאן נעלמו 300%?" הנמכר בהצלחה יוצאת דופן בסטימצקי ובצומת ספרים. למכללת פסגות מעל 5000 בוגרים החל משנת 2005. השיעורים מועברים על ידי מרצים מקצועיים בעלי ניסיון של שנים רבות בתחום ההשקעות ושוק ההון.מסלולי ההכשרה במכללת פסגות חושפים את התלמידים לטכניקות שונות של ניהול השקעות, הקורסים נמשכים לרוב מספר שבועות עד מספר חודשים ובסופם התלמיד רוכש הבנה ושליטה מלאה בכל סוגי ההשקעות בשוק ההון.כחלק מהלימוד  במכללה עוברים התלמידים התנסות מעשית בקניה ומכירה של מניות בכיתות ממוחשבות מה שמקנה להם ניסיון מעשי במסחר. http://www.psagot.org>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב