דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איזה סוג מזגן לבחור? 

מאת    [ 11/07/2010 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 3715 פעמים ]

 

כשמגיע חודש יולי לאזור המרכז בישראל, גם הספקניים ביותר יאמינו בהתחממות כדור הארץ. נדמה שכל קיץ הוא יותר חם ובלתי נסבל מקודמו, ואנו מנסים לבלות כמה שיותר משגרת יומנו בצילו הנעים והמקרר של מיזוג אויר, הרחק מהרחובות הלוהטים והמיוזעים. קשה להעלות על הדעת חיים ללא מיזוג אויר. איך הסתדרו הדורות הקודמים ללא מיזוג אויר בבית, במקום עבודה ובכל מקום, בעצם?

 

מיזוג אויר הוא שיטת קירור פופולרית במיוחד, ולא קשה להבין מדוע. מזגנים הינם יעילים, יכולים לשמש בחורף גם לחימום, ובניגוד למאווררים אינם רק מצננים את היושב מולם, אלא את כל החדר כולו (או הדירה כולה, תלוי בסוג מערכת מיזוג האוויר המותקנת בבית). ישנם סוגי מיזוג אויר שונים, ובמאמר זה ננסה לעמוד על טיבם:

 

מיזוג אויר באמצעות מזגן חלון

 

בעוד שבמזגן מפוצל מערכת מיזוג האוויר מחולקת לשניים, במזגן חלון כל המערכת ארוזה בחתיכה אחת, שאותה מוציאים מחוץ לבית דרך חלון או חור שנעשה בקיר. התקנת מזגנים אלו קלה ואינה מחייבת בהכרח התקנת מזגנים מקצועית. יתרון זה הופך אותם לזולים יחסית, וגם נוחים לפירוק כשבעלי המזגן אינם בעלי הדירה, ולכן יכולים להעביר את המזגן במידת הצורך לדירה אחרת אותה ישכרו. אך מחירם של יתרונות אלו הוא הטרטור הרועש של מיזוג אויר זה, והיותו פחות יעיל מאמצעי מיזוג אויר מתחרים.

 

אמצעי מיזוג אויר אחרים, כמו אלו שיפורטו להלן, דורשים התקנת מזגנים מקצועית על ידי חברה אמינה ומנוסה, המתמחית בהתקנת מזגנים. מדוע? כי אמצעי מיזוג שאינם פועלים כיחידה אחת אלא מפוצלים לשניים, מחייבים התקנה חיצונית לבית ופנימית, וחיבור ביניהן. היתרון הוא שהתקנת מזגנים מפוצלים גורמת לכך שהחלקים המרעישים מופרדים מהיחידה המרכזית, ולכן המזגן שקט יותר.

 

מיזוג אויר רצפתי

 

מיזוג אויר באמצעות מזגן הממוקם נמוך, קרוב לרצפה. זהו מיזוג אויר נהדר לחללים גדולים, ובעזרת התקנת מזגנים במיקום טוב בין שני חדרים, אפשר להשתמש במזגן שכזה לקירור שני חדרים בו זמנית. מיזוג אויר רצפתי נהנה מיתרון חשוב בחורף, כשדרוש חימום בבית. חום בדרך כלל עולה למעלה, והפיזור שלו מלמטה גורם לכך שהחדר מתחמם באופן יעיל ומהיר יותר. החיסרון הוא שהתקנת מזגנים אלו בגובה נמוך מבזבזת מקום ברצפה.

 

מיזוג אויר עילי

 

ההיפך של מיזוג אויר רצפתי – כלומר, התקנים מזגנים בגובה רב, לא רחוק מהתקרה. מיזוג אויר עילי מפזר אוויר קר מלמעלה, ולכן הקירור מהיר מאוד, גם אם החימום אינו יעיל כשל מיזוג אויר רצפתי. בגלל התקנת מזגנים אלו בגובה, הם לא תופסים מקום בחדר, ובדרך כלל קטנים יותר. עם זאת, מיזוג אויר עילי מתאים לחדר אחד בלבד.

 

מיזוג אויר מיני מרכזי

 

מדובר במיזוג אויר מוצלח ביותר עבור קירור בית שלם, אולם הוא מחייב התקנת מזגנים מורכבת מאוד, וגם יקרה. זהו מיזוג אויר המיועד לדירה שלמה ואפילו בית שלם, והוא פועל בו זמנית בכמה חדרים. התקנת מזגנים אלו כוללת התקנת מערכת תעלות, שבאמצעותן מגיע האוויר הקר לכל חדר וחדר. לצורך כך, התקנת מזגנים מיני מרכזיים כרוכה בהנמכות גבס ובתכנון תשתית כולל, ומכאן היותה מסובכת יותר.

 

ישנן מערכות מיזוג אויר מיני מרכזיות שלהן יתרון נוסף – יכולת לקבוע טמפרטורה שונה עבור כל חדר, בהתאם לרצונותיהם של דיירים שונים.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב