דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הופך מנהל למעולה? 

מאת    [ 11/07/2010 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 2532 פעמים ]

Robert I  Sutton כותב במאמרו שפורסם לאחרונה ב-Harvard Business Review על התפיסות שהופכות מנהל למעולה. 
רוברט ערך מחקר מקיף , בניסיון להסיק מסקנות המבוססות עובדתית ככל האפשר. לדבריו, על ידי אימוץ הדפוסים החיוביים של מנהלים והימנעות מהדפוסים השליליים שלהם, כל אחד יכול להשתפר בפיקוח על עבודתם של אחרים. במאמר זה ריכזנו עבורכם את החשובות מבין התפיסות שעל פי כותב המאמר הופכות מנהל למעולה, בשילוב הפרשנות שלנו לתפיסות אלו.

  1. אני לא מבין עד הסוף איך זה מרגיש לעבוד תחתיי.
    נסו להבין כי אין לכם באמת תחושה של איך זה להיות מנוהלים על ידיכם. אתם לא יודעים ב-100% ואולי גם לא ב-80% איך העובדים שלכם חווים את הניהול שלכם. כיצד תבינו טוב יותר? אחת הדרכים המרכזיות היא לנהל עם העובדים שלכם שיחות משוב, פורמליות וא-פורמליות. נסו להבין מהשיחות האלו כיצד הם מרגישים בעבודה ככלל ובעבודה מולכם בפרט. הקדישו לשיחות האלו זמן ותנו לעובדים שלכם את התחושה שאתם באמת קשובים. במידה והעובד שלכן מציין דברים שמפריעים לו בניהול שלכם, נסו להיכנס לעובי הקורה ולהבין כיצד תוכלו להשתפר.
  2. עליי להתמקד בנצחונות הקטנים שגורמים לצוות שלי לחוש התקדמות בכל יום ביומו. זה נכון שלכל צוות יש את היעדים, המטרות והשאיפות שלו. עם זאת, מומלץ מעבר למטרות הגדולות להתמקד גם בפרטים הקטנים, בהצלחות הקטנות. פרגנו לעובדים שלכם, והם ירגישו טוב יותר לגבי העבודה שלהם וירצו להמשיך להוכיח את עצמם. חשוב לראות את התמונה הגדולה, אך חשוב גם להתייחס לפרטים שמרכיבים אותה.
  1. אחד התפקידים שלי הוא לשמש כ"מגן אנושי" - להגן על הצוות שלי מפגיעות של אחרים והסחות דעת חיצוניות. נסו להניח כי העובדים שלכם עשו את עבודתם כראוי. מגיע גורם חיצוני וטוען אחרת? נסו לבדוק את זה מתוך אמונה שהעובד שלכם עשה את הדברים על הצד הטוב ביותר. אל תפנו אל העובד בהאשמה בסגנון "X אמר שהגשת לו דו"ח שגוי, זה נכון? צריך ממש להיזהר עם הדברים האלה". בגישה כזו אתם נותנים לעובד שלכם תחושה שאתם מאמינים יותר בצדקתו של הגורם החיצוני. בקשו מהעובד בצורה לא מאשימה לראות את החומר, בקשו ממנו שיסביר את העניין, ותנו לו הרגשה שאתם סומכים עליו.
  2. אני שואף להיות מספיק בטוח בעצמי ולעמוד על שלי כשאני צודק, ומספיק צנוע כדי להבין שלעתים אטעה. עובדים אוהבים מנהלים בטוחים בעצמם ואסרטיביים, זה נוסך בהם תחושת ביטחון. עם זאת, כולנו טועים. גם המנהלים שבינינו. אם תשדרו לעובדים שלכם שאתם מוכנים להודות בטעות, גם להם בתורם יהיה קל יותר להודות בטעויות שלהם. ביטחון עצמי היא תכונה חשובה למנהל, ואכן רוב המנהלים ניחנו בה ובעזרתה גם הגיעו לתפקיד ניהולי, אך לא כל המנהלים ניחנו בצניעות. נסו לנכס לעצמכם תכונה חשובה זו, ולהכיר בכך שגם המנהלים הבכירים ביותר לפעמים טועים.
  1. "איך" אני עושה את הדברים, חשוב בדיוק כמו "מה" אני עושה.
    נכון, כולנו נמדדים על פי עמידה ביעדים וביצוע משימות
    אתם יכולים להיות אנשי מקצוע מעולים, אסטרטגים גדולים, בעלי חזון, פורצי דרך. אתם יכולים להיות פרפקציוניסטים, אקטיביים, אפקטיביים. אבל אם לא תשכילו לעשות את הדברים בדרך הנכונה, אזי פספסתם משהו. גם אם המנהל שלכם הוא אדם שרואה לעיניו תוצאות בלבד, העובדים שלכם שמים לב לדרך. האופן שבו אתם מתייחסים לעובדים ולמשימות שלכם הוא חלק מהותי מהניהול שלכם. אז שימו לב לא רק לנתונים בדו"חות הכספיים, אלא גם לאופן בו אתם מתבטאים, מבצעים ומנהלים.
  נסו לאמץ את התפיסות האלו, ולהבין כיצד אתם ממקסמים את יכולות הניהול שלכם. ניהול טוב נמדד לא רק בדו"חות הכספיים ועמידה ביעדים, אלא גם בשיתוף הפעולה ויכולות הנעת העובדים.   למאמר המלא-לינק.

לאורה יצחק, אחראית פעילות אונליין בחברת ההשמה A-one Executive recruitment
חברת השמה לבכירים בתחומי המשפט, הכספים וניהול בכיר. אנו עוסקים בהשמת עורכי דין, אנשי כספים ומנהלים במשרדים וחברות מובילים במשק. לצפייה במשרות הפתוחות היכנסו לאתרנו www.a-one.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב