דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סרטן בחיות מחמד 

מאת    [ 11/07/2010 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 2921 פעמים ]

 

סרטן בקרב בני אדם היא מחלה נוראית, קשה ולעתים סופנית. גם אם הרפואה המודרנית מצליחה להתגבר על מרבית המקרים ולרפא אותם ביעילות, הרי שעדיין היא נחשבת לאחת המחלות הקשות ממנה סובלים בני אדם, כאשר המדע כל העת מנסה לגלות דרכים חדשות לרפא אותה.

גם חיות מחמד סובלות מסרטן, וכיום ניתן למצוא יותר מאשר וטרינר אחד המוסמך ויודע לטפל במקרים שונים של סרטן. אם בעבר, במקום לטפל במחלה היו מרדימים את בעל החיים ומונעים ממנו את הסבל והייסורים של המחלה, הרי שכיום ישנן שיטות חדשות לטיפול.

 

האם סרטן אכן נפוץ בחיות מחמד?

אכן, סרטן מתגלה על פי רוב בקרב חתולים או כלבים, ובעיקר בגילאים מבוגרים. ניתן לזהות סממנים של סרטן בקרב בעלי חיים גם באמצעות התייעצות עם וטרינר המנוסה בכך, אך יש כמה תופעות רפואיות המעידות על הופעת סרטן: אם אתם חשים בעת מישוש חיית המחמד בגוש כלשהו או בבליטה על הגוף, יש לפנות אל בית חולים וטרינרי ללא דיחוי. גם אם יתגלה כי לא מדובר בסרטן אלא בתופעה אחרת, עדיף לעשות זאת בהקדם.

סימנים נוספים לסרטן הן התנהגויות לא שגרתיות של חיית המחמד שניתן לראות ללא בדיקת וטרינר. כך למשל, אם חיית המחמד צולעת, או יורדת במשקל או מגיבה בצורה שאינה מתאימה לה או הגיונית ניתן לשייך תופעות אלה להופעת גידול. גם במקרה זה לא מומלץ להשתהות ולפנות לקבל ייעוץ של וטרינר בבית חולים וטרינרי.

 

כיצד וטרינר מאבחן סרטן?

לאחר שהבחנתם בתופעות בלתי שגרתיות בחיית המחמד ולקחת אותה לוטרינר, יבצע הוטרינר מספר של בדיקות על מנת לאבחן ולקבוע בוודאות כי מדובר בסרטן. הבדיקות יהיו בדרך כלל בדיקות דם ומשטחים שונים. לעתים הוטרינר גם ייקח מעין ביופסיה כדי לאבחן באם הגידול הוא סרטני.

ייתכן כי חיית המחמד תסבול במהלך הטיפולים השונים מתופעות לוואי שונות, הדומות באופיין לתופעות לוואי אצל בני אדם, כגון שלשולים והקאות. מפליא, אך בניגוד למה שרווח ונפוץ בקרב בני אדם, אצל חיות מחמד תופעות אלו פחות שכיחות. גם תופעת לוואי כמו נשירת שיער איננה שכיחה בקרב חיות מחמד.

התמודדות עם מחלת הסרטן בבעלי חיים

מעבר להתמודדות הקונבנציונאלית עם מחלת הסרטן בקרב בעלי חיים, ניתן גם ולעתים אף מומלץ כטיפול משלים, לטפל בחיית המחמד בטיפולים אלטרנטיביים כדוגמת דיקור סיני. מדובר בצורת טיפול שאינה קיימת רק בקרב וטרינר אחד או שניים , אלא מיושמת במרפאות וטרינריות רבות המתמחות בכך. בהגיעכם אל בית חולים וטרינרי מומלץ להתייעץ עם וטרינר גם על טיפולם משלימים לכלב או לחתול שלכם. גם אם טיפולים אלו לא יכחידו את הגידול הסרטני, הרי שהם יכולים לתרום רבות להתאוששות ולהקלה על תופעות הלוואי בקרב חיות המחמד. קראו עוד על עירנות להתנהגות חריגה של חיית המחמד שלכם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב