דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נייר בטחוני להדפסת צ'קים 

מאת    [ 11/07/2010 ]

מילים במאמר: 562   [ נצפה 4290 פעמים ]

נייר צ'קים הנו נייר מיוחד שמיוצר במיוחד בשביל הדפסת צ'קים, בין אם רגילים ובין אם בנקאיים. צ'ק בנקאי הנו אמצעי תשלום בטיחותי המיוצר בדומה לשטרי מכירה כתובים. צ'קים בנקאיים מודפסים בטכניקת "אות זהות דיו-מגנטית" (MICR-encoded), והנייר שעליו מודפסים צ'קים בנקאיים מוכר בשם "נייר בטיחותי". הנייר הבטיחותי מוכר גם בשם "נייר צ'קים" והוא מיוצר בעזרת טיפול כימי מתקדם. כיום השימוש העיקרי בנייר צ'קים הוא בעיקר להפקת צ'קים בנקאיים, קופונים, כרטיסים מגנטיים, תעודות סוחרים, אגרות חוב סחירות ותעודות אחריות.

אמצעי ההגנה הייחודיים של נייר צ'קים
נייר צ'קים יכול לעמוד בלחץ המכני הנוצר מהציוד המהיר שמשתמשים בו להדפסת צ'קים, אלא אם הסיבים של הנייר אינם תקינים. המאפיין העיקרי של הנייר הבטיחותי הוא שלא ניתן לזייף אותו וזאת בזכות מספר אמצעי הגנה, ביניהם ניתן למצוא את האמצעים הבאים:
בנייר בטיחותי ניתן להטביע הולוגרמה בדומה להולוגרמות המוטבעות ברישיונות הנהיגה. לכל ארגון יש רישיון מיוחד להולוגרמה ייחודית משלו.
אלמנטים קוויים שיש על הנייר הבטיחותי ניתנים לאיתור באמצעות מכשיר זיהוי מיוחד שיש לבנקים ולמשרדים ממשלתיים. עם זאת, על אף שאלמנטים אלו הנם קשים מאוד לזיוף, במידה והם זויפו על גבי הצ'ק לא ניתן לאמוד את מידת הזיוף מאחר ולא ניתן לרכוש את המכשיר הנ"ל באף חנות.
על גבי נייר הצ'קים ישנם צבעים המשתנים בהתאם לזווית הראייה של המסתכל או בהתאם לטמפרטורת החדר. אלו פיגמנטים מיוחדים אשר מטמיעים חברות ההדפסה בנייר הבטיחותי בעת ההדפסה והם מאפשרים לבדוק האם הצ'ק מזויף או לא.
ישנם חברות שמדפיסות את הנייר הבטיחותי עם דיו הניתן לזיהוי רק כאשר מאירים אותו באור אולטרה סגול. פעמים רבות התגלו זיופים בזכות השיטה הפשוטה הזאת ונמנעו מעילות בסכומים גבוהים.
על גבי הצ'ק ישנה שורה המכילה אותיות דיו-מגנטיות שמאפשרת סליקה מממוחשבת מהירה. באופן זה צ'קים מזויפים יתגלו במהרה במהלך סליקה מאחר ואין בהם את השורה המיוחדת הזו. 
ישנו אמצעי הגנה מיוחד המודפס על הנייר הבטיחותי ומספק מידע לגבי זהותו של הנייר. אמצעי הגנה זה אינו ניתן לזיוף כלל ונמצא כיום בפיתוח בחברת טכנולוגיה בארה"ב אשר  פיתחה עשרות אמצעים טכנולוגיים בתחום הבנקאות לממשלת ארה"ב ולממשלות אחרות בעולם.
בנייר בטיחותי ניתן להשתמש בדיו חודרני אשר החדרתו לתוך הנייר נותנת אמצעי זיהוי יעיל לגילוי זיופים. זאת מאחר ובעת שפשוף הכתב המודפס בדיו המיוחד, האזור מסביבו נצבע באדום.
על גבי הצ'ק ניתן להטביע סימן מזהה מיוחד כגון לוגו החברה או כתובת כלשהי שאינה נראית במבט שטחי.
על גבי נייר צ'קים ניתן להדפיס מגוון סוגים של דיו בטיחותי ולהטביע בו חתימה חדה, אותיות דיו-מגנטיות וייצוגים ציוריים. כמו כן, בנייר צ'קים יש רקע מגן במגוון צבעים ועיצובים.

התנאים להדפסה על צ'קים
ישנם כמה תנאים להדפסת צ'קים באיכות גבוהה. התנאי החשוב מכולם הוא איכותו של הנייר. נייר בטיחותי צריך להיות עם רטיבות של ארבעה עד ששה אחוז. על מנת לקבל את התוצאות הטובות ביותר בהדפסת הצ'קים צריך לאחסן את הנייר במקום שאין בו טמפרטורות קיצוניות ושאין בו לחות. מלבד זאת, בנייר צ'קים טוב יש מאפייני בטיחות כגון מיקרו-קו ופס אזהרה לזיהוי צ'קים מזויפים.
כמו כן, נייר צ'קים חייב לעמוד בתנאי הבטיחות של משרד האוצר מכיוון שנייר העומד בתנאים אלו שומר על רמת ביטחון גבוהה ומפחית רבות את הניסיונות לזייף צ'קים.

כדי לבדוק את טיב הנייר הבטיחותי מומלץ תחילה לקרוע אותו. נייר טוב עם כיוון סיבים נכון צריך להיקרע ישר. אם הוא נקרע באופן מזוגזג אז כיוון הסיבים של הנייר הבטיחותי אינו תקין. דבר זה תקף גם כאשר נייר הצ'קים נקרע באופן מזוגזג לרוחבו. במקרים אלו ראוי ונכון לתקן זאת מיידית מאחר וכיוון סיבים שגוי בנייר הצ'קים עלול לגרום לבעיות ופגמים רבים בעתיד.

אורי יוסף




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב