דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דודי שמש, קולטי שמש 

מאת    [ 11/07/2010 ]

מילים במאמר: 578   [ נצפה 2688 פעמים ]

מדינת ישראל לא התברכה במחצבי יהלומים, זהב וכסף. באדמתה לא טמונים מאגרי נפט יקרי ערך. אך יש אוצר טבע אחד המצוי בה בשפע רב – אור השמש. אפילו בשיא עונת החורף נהנית ישראל מימי שמש מרובים. למרבה הצער, משאב טבעי נפוץ זה עדיין אינו מנוצל מספיק, למעט המצאה שימושית אחת: דודי שמש, בעלי קולטי שמש.

 

איך פועלים דודי שמש?

 

דודי שמש הם אמצעי נפלא לניצול האנרגיה הסולרית. המצאה זו הופעת את קרינת השמש לחום, ומשתמשת בו לחימום המים ללא צורך בשימוש בחשמל מזהם. דודי שמש נבנים משני חלקים מרכזיים: האחד הוא קולטי שמש – תיבות שחורות בצורת מלבן עשויות מתכת. קרני השמש פוגעות בדופן העליונה והשקופה של הקולטים. בתוך קולטי שמש אלו נקלטת האנרגיה הסולרית והצבע הכהה שלהם מסייע להפוך אותה לאנרגיית חום. בתוך קולטי שמש מצוי צינור מפותל, שהאנרגיה הנקלטת בתיבות מחממת את המים שבתוכו. כשהמים חמים מספיק הם עוברים לחלק השני האופייני לדודי שמש, הוא מיכל המים. המיכל הוא הגליל שאנו רואים פעמים רבות על גגות הבתים בישראל. בתוכו צבורים המים שהתחממו, מוכנים לצריכה, המחוברים אל מערכת המים של אותו בניין באמצעות צנרת מיוחדת (בנפרד מצנרת המים הרגילה).

 

הראש היהודי ממציא לנו פטנטים

 

הידעתם? קולטי שמש בהם אנו משתמשים כיום הם פרי פיתוח ישראלי של ד"ר צבי תבור. בעבר דודי שמש הסתייעו בקולטי שמש שיעילותם נמוכה, עד שבשנות החמישים פיתחו בישראל קולטי שמש חדשים ואפקטיביים יותר. קולטי שמש אלו מנצלים טוב יותר את השמש ולא מאבדים את האנרגיה הנקלטת בהם כפי שהיה בעבר.

 

יותר מחמישים שנה לאחר פיתוח קולטי שמש יעילים יותר, ישראל עומדת בראש מדינות העולם בשימוש בדודי שמש. החוק הישראלי מחייב התקנת קולטי שמש ודודי שמש בכל בית חדש שנבנה, וגם בבנייני מגורים. דודי שמש רבים כל כך מסייעים למדינה לחסוך יותר משלושה אחוזים מתצרוכת החשמל השנתית.

 

דודי חשמל חוסכים לך זמן וכסף

 

גם אם אתם מוטרדים מהעלות הגבוהה של התקנת קולטי שמש ומיכל מים על גג ביתכם, תשמחו בוודאי לדעת שבטווח הרחוק, ההוצאה תשתלם. ללא דודי שמש, חימום מים בעזרת דוד חשמלי ינפח את הוצאות החשמל שלכם, במיוחד אם מדובר בצריכה משפחתית. אנרגיה סולרית, לעומת זאת, לא עולה לכם שקל. שהלא אור השמש זמין לכולנו, חינם אין כסף.

 

ברגע שדוד השמש מותקן על הגג, עבודת קולטי השמש מתחילה, והמים החמים מוזרמים במהרה לדוד. לא צריך ללחוץ על מתג חשמלי ולחכות דקות ארוכות עד שהמים יתחממו ואפשר יהיה להיכנס למקלחת חמה. גם לא להתלבט אם להדליק את הדוד כדי לא לרחוץ כלים במים קפואים ביום קר. המים החמים כבר מחכים לשימושכם.

 

החיסכון בדודי שמש ניכר לא רק בחשבון הבנק שלכם. דודי שמש חוסכים שימוש באנרגיה מזהמת, והם אינם מייצרים פחמן דו-חמצני הפוגע בשכבת האוזון. אנרגיה סולרית היא טבעית וידידותית לכדור הארץ.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב