דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכתב גלוי לשרהחינוך 

מאת    [ 09/07/2010 ]

מילים במאמר: 721   [ נצפה 1746 פעמים ]

09/07/10
מבלי לפגוע בזכויות
לכבוד: שר החינוך מר גדעון סער
          מאמצעות תיבת דוא"ל בכנסת ישראל

הנדון: הצעת חוק להקמת מאגר מידע ברשות הארצית למדידה והערכה במערכת החינוך

    כבוד שר החינוך.

    על פי פרסום בעיתונות הארצית בכוונתך להקים מאגר מידע שיכלול פרטים אישיים על לקוחות מערכת החינוך שאתה עומד בראשה, לרבות פרטים אינטמיים המהווים נחלת הפרט של הורי התלמידים. ולהזכירך כי כל לקוחות מערכת החינוך ,שהינך עומד בראשה, הינם קטינים על פי דין.

    יתכן וישנו צורך מערכתי לבצע מדידה של השגי המערכת שבראשה אתה עומד. השאלה שנשאלת היא מהי נחיצתם של פרטי המשתמשים וכיצד הפרטים האלה ישפיעו על שיפור ביצועי המערכת.

    אני מבקש לקבל הסבר כיצד הרגליו של תלמיד פלוני יכולים להשפיע לטובה על ביצועי מערכת החינוך הארצית. למשל: כיצד העובדה שתלמיד פלוני מתקשה לקום בבוקר ולכן הוא מאחר כרוני - כיצד ההרגל הזה ,לכשייודע למרכז למדידה והערכה, ישפיע לחיוב על ביצועיה של המערכת - ואם כן ,אדוני השר, מהי העלות?

    אני מבקש לדעת כיצד מצבי הסוציו אקונומי ישפיע על ביצועי מערכת החינוך הארצית, ומה הקשר של הבן/בת שלי ליכולות ההשתכרות שלי, וכיצד מידע זה ,ובאיזו עלות, יכול להשפיע לטובה על ביצועי מערכת החינוך הארצית?

    אני מבקש לדעת כיצד העובדה שיש לכל אחד מבני ביתי מחשב נייד, יש בבית ארבע מכשירי DVD שני מיקרוגלים שלוש טלויזיות ורכב ליסינג - כיצד ובאיזו עלות ישפיע המידע הזה על ביצועי מערכת החינוך הארצית?

   אני מבקש לדעת כיצד העובדה שאני ,מידי פעם, מעשן גרס ושהבן שלי כל שישי בערב צורך כוסית יין קידוש - כיצד ובאיזו עלות יכול  מידע זה להשפיע על ביצועי מערכת החינוך הארצית?

   אצלי בבית מדברים בשלוש שפות. כשאני רוצה להסתודד עם אישתי אנחנו מדברים אידיש. אני מדבר עם ילדי בעברית ואשתי ,בשפת אימה, רומנית. כיצד ובאיזו עלות מידע זה יתרום לשיפור ביצועיה של מערכת החינוך הארצית?

   אני בוגר מערכת החינוך שבראשה אתה עומד. אין לי תעודת בגרות ובקושי סיימתי 11 שנות לימוד, אבל: אני בעליו של עסק שמעסיק כמה מאות עובדים, מיצא במליוני דולארים לארצות הברית מערב אירופה ואפילו לסין הענקית. אשתי: יש לה שני תארים ראשונים, ותואר MA אחד והיא מעולם לא עבדה ולא עשתה שום שימוש באף לאחד מתאריה האקדמיים.כמו כן את תאריה האקדמיים ,כמו את כל השכלתה הפורמאלית, קיבלה מעבר לים והיא איננה בוגרת מערכת החינוך הישראלית. אני מבקש לדעת כיצד ,ובאיזו עלות, מידע זה יכול לשפר לטובה את ביצוע מערכת החינוך הארצית?

   ירשתי מסבא שלי ספריה ובה למעלה מ 200 ספרי קריאה עיון ושירה. כל הספרים האלה יצאו לאור לפני למעלה מארבעים שנה ושפתם איננה שפה עברית בת ימינו, כמו כן כל בני ביתי צורכים ספרים לקריאה אולם בסעיף ההוצאות שלנו על ספרים נרשם הסכום אפס כי אנחנו מנויים בספריה העירונית המספקת את כל צרכי הביתבתחום הזה. אני מבקש לדעת כיצד מידע זה ,ובאיזו עלות, ישפיע על ביצועי מערכת החינוך הארצית?

   אצלי בבית ילד שמעיז להמרות את פי חוטף משבט לשוני מכה אחת אפיים. הבן הגדול שלי מחטיף מידי פעם מכה או שתיים לאחיו ,הקטן ממנו בשנה, ומושך לאחותו בשערה ,הגינגי, לטענתו לאות חיבה. כשחולף תיקן אמרקאי בסלון שלנו אשתי צורחת עליו ומביעה מחאה על כך שהוא מבייש אותה בפני כל בני הבית וכי מותר לו להחליף פוזציות רק בלילה כשכולם ישנים. הבת הצעירה שלי דרכה על התיקן ומעכה אותו עד שנפח נשמתו. כיצד המידע הזה יכול להשפיע ,ובאיזו עלות, על שיפור ביצועיה של מערכת החינוך הארצית?

   ושאלה אחרונה, אדוני השר: בהצעת החוק אתה שולל ממני את הזכות להגן על יוצאי חלצי הקטינים באמצעות סירוב למסור מידע ,חלקי או מלא, אודות ענינים שהם פרק בזכויות הפרט וצינעת הפרט שלי ושלהם. מדוע ,אדוני השר, אתה סומך עלי שהפעיל שיקול דעת ואבחר במפלגה שלך ,בבחירות הבאות, כדי לראות אותך שר בכיר המשפיע על חיי, אבל אינך סומך עלי שאדע להפעיל שיקול דעת האם לחשוף פרטים אינטמיים של בני ביתי ושלי בפני המרכז למדידה והערכה בחינוך, ומדוע אתה חושב שעל פי חוק מותר לך לחייב אותי שלא להפעיל שיקול דעת ופשוט למסור את הפרטים כי המחוקק(קרי אתה כנבחר ציבור) רצה כך?. האין זוהי הפרה של זכויות קונסטיטוציוניות ופגיעה בזכויות הפרט שלי ושל בני ביתי?

אודה לתשובותיך ולמידע המתלווה אליהן,

שלך בהוקרה

האזרח משלם שכרך:

מנחם.   

גלוי נאות: מצאתי לנכון לעשות שימוש בחופש הבטוי הנהוג במדינה ופרסמתי מכתב זה בפורומים או בבלוגים לפי מיטב שיקול דעתי ובהתאם לזכות המוקנית לי על פי דין. במידה ותתקבל תגובתך היא תפורסם כלשונה.

למנחם לוריא תואר ראשון במנהל עסקים מטעם מכללת רופין במסגרת התוכנית "BA למנהלים".מנחם לוריא עסק בחקירת עבירות מחשב כקצין חקירות במשטרת ישראל. בחברת פלאפון עסק בחקירת מעשי הונאה,במסגרת זו הקים מערכות מידע שתפקידן לאתר ולסכל מעשי הונאה סלולרית. מתמחה בחקירת חוסנם של אתרי אינטרנט כנגד התקפות DOS או סוסים טרויאניים ובהשגת מידע עסקי מאתרי אינטרנט של לקוחות עסקיים. ניסיון רב בהקמת שרתי לינוקס הכוללים שרתי אינטרנט,הטמעת מערכות מידע עסקיות על גבי שרתי הלינוקס ומערכי גיבוי המבוססים על תוכנות קוד פתוח ובכלל. אתר האינטרנט Cyta




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב