דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לקריאה בקלפי טארוט- חלק שני 

מאת    [ 09/07/2010 ]

מילים במאמר: 1192   [ נצפה 5150 פעמים ]

טיפ שלישי: זיקה קודמת לפירוש

זיקה של קלף הינה קשר הקיים בין הקלף לנושא שאלה. לכל קלף יש נטייה, או "העדפה" לנושאים מסוימים, וכך למשל קלף נסיך המטות קשור לנסיעות לחו"ל ולימודי תואר, גם קלף שני מטות קשור ללימודים, הקלף שישה גביעים קשור לעבר ולדברים החוזרים מהעבר והרשימה ארוכה מאד.

זיקה לקלף יכולה תוצאה של גורמים רבים: היא יכולה להיות, כמו בקלף שני מטות, תוצאה של הפירוש עצמו (הצורך ללמוד לפני שנוכל לעבור לשלב הבא). היא יכולה, כמו במקרה של נסיך המטות, להיות קשורה עם מוטיבים אסטרולוגיים (מזל קשת, מחבב לימודים ונסיעות), כמו במקרה של קלף ארבעה מטות, קשורה עם סימבולים המופיעים בקלף (החופה המצוירת בקלף) ויכולה, כמו בקלף שבעה גביעים, להיות תוצאה של קשר עם הרעיון הארכיטיפי של הקלף ולקבל זיקה למחלוקות בין חמות לכלה (הסיפור של פסיכה וקופידון).

הכלל הוא שהזיקה של הקלף קודמת לפירוש שלו. זה אומר שבמקרים בהם יש קשר בין נושא השאלה לקלף, אנו צריכים להטות את התשובה למקום של "כן" גם במקרים בהם יש סתירה בין פירוש הקלף והזיקה שלו.

כך למשל אם נתקל בקלף הירח שאינו מצייר תמונה ורודה, שלא נדבר על ברורה, כתשובה לשאלה כמו: "האם אני אצליח בלימודים?", לפני שנחרוץ את גורל הלימודים ונאמר "לא", כדאי לבדוק בכל זאת מה השואל לומד, כיוון שאם הוא לומד פסיכולוגיה, הרי שכיוון שקלף הירח קשור עם ענייני הנפש, יש לו זיקה לתחום זה ודווקא הלימודים כאן יכולים להצליח, למרות הקשיים.

 

טיפ רביעי: מה עושים עם האינטואיציה?

פעמים רבות שואלים אותי אם ניתן ללמוד לפתח את האינטואיציה ועד כמה היא חשובה בקריאת הקלפים. את תשובתי לנושא חשוב זה אחלק לשני חלקים: תחילה אדבר על פיתוח האינטואיציה ולאחר מכן על המשקל שיש לאינטואיציה בקריאה.

ראשית דעתי היא שאין דרך ישירה ללמוד לפתח את האינטואיציה. פיתוח האינטואיציה אינו תהליך מובנה ואין דרך ליניארית בה הולכים כדי ללמוד לפתח את האינטואיציה. יחד עם זאת, כיוון שהאינטואיציה היא חיבור בין שני אלמנטים: בין המודעות שלנו והיכולת האנרגטית שלנו, ניתן לדעתי לפעול כדי לעזור לה להתעורר.

את החלק הראשון, את המודעות, בהחלט ניתן לפתח: החיים הם הכלי הבסיסי הראשוני המכשיר ומאמן את יכולת המודעות שלנו: ההתנסויות שלנו בחיים, העבר שלנו וכל מי שאנו, מאפשרים לנו להיות מודעים יותר. תהליכי למידה, קורסים להתפתחות אישית והחשוב מכל-  היכרות טובה עם 78 הקלפים, שהם החלקים המאפיינים את מי שאנו, הינה המשך מצוין לפיתוח המודעות. שילוב של הכל יאפשר לנו להבין טוב יותר תהליכים ואירועים בחיינו. את הניסיון שלנו בהמשך נוכל להעביר הלאה וכך, גם אם לא ממש חווינו מקרה של עבודה בחברת היי-טק, עדיין נוכל להביע את דעתנו מתוך היכרות עם חוויות ורעיונות דומים.

החלק השני, ההתפתחות האנרגטית, הינו תהליך חוויתי, בלתי אמצעי והתעוררות חלק זה תבוא כתוצאה מפעילות שטיבה הוא אנרגטי בה יתחזקו המרכיבים והיכולות האנרגטיים שלנו. תרגול יכולות טיפוליות (הילנג, רייקי), עבודה עם החלומות שלנו ושליטה בהם, מדיטציה וכדומה מחזקים חלק זה. ככל שנתרגל יותר תהליכים אלו, כך המערכות האנרגטיות שלנו תתחזקנה ותהינה פעילות יותר. כך פתאום, בלי הסבר, נוכל לדעת, להבין ולראות את המעבר להיגיון: אז נוכל להרגיש ולדעת אינטואיטיבית דברים.

עכשיו השאלה היא כמה חשובה האינטואיציה בקריאה ואם פתאום עולה בי מידע, האם הוא זניח, חשוב יותר, או אולי בא להחליף את הפירוש הפסיכולוגי של הקלף?

דעתי היא שקריאה בקלפים היא שילוב בין השניים: החלק האינטואיטיבי, זה ש"יודע פתאום", והחלק הפסיכולוגי, זה שמבין מדוע הדברים קורים ומהו המניע של השואל.

ברוב המקרים נגלה שאין סתירה בין השניים ושהם שני מימדים שונים של הקריאה, אולם אם יש צורך בקבלת החלטה מה יותר חשוב. האלמנט הפסיכולוגי תמיד יהיה חשוב יותר והפירוש האינטואיטיבי, ממשיך את הפירוש הפסיכולוגי ולא סותר אותו.

בואו ניקח את אורית כדוגמא. אורית קבלה קידום והיא הפכה להיות מנהלת המחלקה, אולם שבוע לפני כן היא שאלה אותנו האם היא תקבל את הקידום שהובטח לה ויצא לה הקלף 3 מטבעות. הפירוש הפסיכולוגי של הקלף הוא חיובי והוא עוסק בהכרה וגמול, מה שאומר שמכירים בה, ביכולות שלה ועומדים לגמול לה על כך. אולם הצבע השחור, מצד שני, יכול אינטואיטיבית לעורר בנו תחושה שיש כאן דבר מה שלא כשורה. מה עושים? מה נכון, אם כך?

תחילה עלינו לנסות למצוא את הקשר בין שני הפירושים. הצבע השחור הוא מגן ואוטם. הוא קשור עם הגנה, פחדים ומאפשר לנו למצוא מחסה ופתרון. אולם להגנה יש מחיר והוא עוסק גם בסגירות. אנו אמנם מוגנים אך פחות מתקשרים.

צדק מי שחשב שיש כאן משהו לא כשורה, אולם לא עם הקידום, אלא עם מה שהקידום מעורר אצל אורית. אכן יש כאן בעיה, אולם היא אינה סותרת את המשמעות של הקלף. אורית תקבל את הקידום, אולם יחד עם זאת היא חוששת ודואגת והאינטואיציה שלנו מזהירה שהיא צריכה יותר לשתף ולהביע ולא לסגור את עצמה ואת רגשותיה בפני העמיתים למקצוע.

אגב, בקלף זה (בחפיסת הריידר) הצבע השחור כלל אינו קשור עם פחדים, הגנה או קושי. את משמעות הצבע השחור כאן, למדתי מאורי רז, המסביר שהסיבה שבגללה צויר הקלף כך קשורה בהחלטה של מסדר שחר הזהב לייצג את יסוד האדמה דרך הצבע השחור. כך קיבל הקלף 3 מטבעות את צבעו, הבא להראות למעשה עד כמה השואל מצליח כאן.

ההתבוננות על הקלף שייכת לשלב מאוחר יותר של הלימוד וכשאני מלמד להתבונן על הקלף חשוב לי להדגיש שלא הציור יוצר את הפירוש של הקלף. הפירוש הוא תוצאה של חיבור בין המספר, היסוד והארכיטיפ אליו הוא קשר. הציור של הקלף אמור לעורר בנו את האינטואיציה, לחבר אותנו עם משהו ובכל פעם זה צריך להיות אחרת. אם נקשור את הציור עם הפירוש, אנו נגביל את היכולת של הציור לעורר בנו בכל פעם משהו חדש.

טיפ חמישי: כאשר יש התלבטות בין כמה אופציות- כל האפשרויות נכונות

פעמים רבות כשאנו עושים קריאה נגלה שאנו מתקשים לבחור אילו מהאופציות שהקלף מייצג נכונה. כך למשל יכול להיות שבשאלה: "האם אמצא זוגיות בחצי השנה הקרובה" יהיה קשה לנו להחליט מה הקלף חמישה מטות רוצה להגיד לנו: האם הכוונה היא שיהיה כאן ניצחון (זאת-אומרת שמובטח לנו שהשואל ימצא זוגיות). האם הכוונה היא שעומד להיות מאבק מאד קשה של השואל שכדאי שהוא יתכונן לו. או אולי הקלף רוצה להראות לשואל שכדי שתהיה זוגיות עליו ללכת לטיפול ולעזור לעצמו להשתחרר ממשקעים של העבר.

מה עושים אם כך? איזו מהאפשרויות נכונה?

ובכן, התשובה היא שאם יש לנו התלבטות, אם אנו חושבים שכל האפשרויות מתאימות למקרה, אז הרי שכל האפשרויות נכונות וכפי הנראה אותו שואל ימצא זוגיות תוך חצי שנה, אך יחד עם זאת, זה יהיה קשה מאד והוא צריך ללכת לטיפול.

לרוב לא צריכה להיות לנו התלבטות, כיוון שלרוב אנו נדע אילו מהאפשרויות היא הנכונה, אולם כאשר יש לנו קושי להחליט מהו הפירוש הנכון, ננסה לראות האם כל האפשרויות יכולות להתחבר יחד. לרוב נגלה שכן.

 

קריאות נעימות,

שגיא

הכותב:

© מנדלבוים שגיא. מטפל בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של  16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

את שגיא אתם מוזמנים לפגוש באתר שלו: טארוט חלומות וקצת יותר, או בקורס מבוא לקלפי טארוט המחכה לכם כאן ללא תשלום.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, בעל ניסיון של 16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ. על הכותב בהרחבה תוכלו לקרוא באתר הבית: טארוט חלומות וקצת יותר. את שגיא והנכם מוזמנים לפגוש בהרצאת המבוא הקרובה. וכן בקורסי: טארוט ו- חלומות אותם הוא מלמד. אם ברצונכם להעמיק קצת יותר, ולקבל את קורס המבוא לקלפי טארוט של שגיא (חינם) הרשמו כאן, וישלחו אליכם שנים-עשר שיעורים במייל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב