דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להיכן פונה הנדל?ן - 1 

מאת    [ 08/07/2010 ]

מילים במאמר: 867   [ נצפה 1790 פעמים ]

רבים שואלים לאחרונה , האם זה הזמן להשקיע בנדל”ן או שהמפולת נמצאת בפתח  ונמשיך בהשכרת דירות -

ברור לכל אחד מאיתנו כי השקעה בנדל”ן דורשת משאבים גדולים. רוב האנשים שרוכשים נכסים משלימים את המחיר באמצעות הלוואות בנקאיות יקרות. מה שהופך את הרכישה ליקרה מסובכת ומסוכנת.

טבע האדם לשאוף למעלה. אם יש לו מאה ירצה לרכוש נכס במאתיים.  צריך למצא את הנכס המתאים למחיר הרצוי עם סיכוי לתשואה. יש הרבה מאוד גורמים שאינם ידועים לרוכש רגיל. גם רכישת דירה תמימה יכולה לטמון בחובה סכנה גדולה. בעלות, שעבוד, רמאות ועוד … לשם כך ש את עורכי הדין המצטיינים . אבל מה תעשה אם גם העורך דין החליט לשטף פעולה - וכבר יש תקדימים. לא פעם המחיר שנדרש לא מתאים לנכס המבוקש ובפרט בתקופה האחרונה הבילבול שולט בכל . מה יהיה מצב המשק והתעסוקה - איש אינו בטוח במקום עבודתו. ההכנסה הפנויה מצטמצמת, ולא נשאר למי לפנות לגיוס הלוואות חוץ בנקאיות. בנקים אינם חושפים בפני הלקוח את הסיכון שיש ברכישת משכנתא בריבית כזאת או אחרת. ומה יעשה הלקוח -

                                                                         

במאמר זה איני מתימר לתת מענה לכל פונה, מאחר ורכישת נכס היא החלטה גורלית. שיכולה לסדר את האדם לכל ימי חייו, או חלילה להפיל אותו לתאום עמוקה.

מאמר זה אמור רק לפקוח את עיני הקורא בלבד.

 

אחד מידידי סיפר לי כי את דירתו רכש לפני 12 שנה, במחיר שמונים אלף דולר. ולאחרונה היו מוכנים לשלם לו למעלה משני מליון ש”ח. הינה דוגמה להצלחה.

אבל לא מזמן הגיע אלי אדם ליעוץ וסיפר לי כי רכישת דירה תמימה מעורך דין. עלתה לו 750,000 ש”ח תמורת הערת אזהרה. ותשלום נוסף לכיסוי משכנתא בסך 450,000 ש”ח.

אבל את הדירה הוא כנראה לא יראה . גם אם יש לו הערת אזהרה. את החזקה הוא לא יקבל. כי החוזה לא מספיק שיהיה כתוב וחתום. צריך שיהיה גם רצון לקיימו… ומי שמכיר את המהלכים בבתי המשפט השונים, בדרך כלל היה מעדיף שלא להכנס לשם עם הרכוש של עצמו. אלא עם רכוש של אחרים.

 

אז מה עושים - קונים או מתינים ?

 

ראשית נקדים על התפתחות הנדל”ן בארץ, ובפרט ב20 שנה האחרונות.

מדינת ישראל הוקמה לאחר חורבן יהדות אירופה. עוד בזמן שלטון הטורקים והאנגלים בארץ, נרכשו קרקעות ע”י יהודים ונוצרים שבקשו נכס בארץ הקודש. בזמן ההוא הארץ היתה נראת פחות או יותר כמו קמבודיה לפני 10 שנים. קדושת הארץ משך אליה רבים וטובים אפילו שיכלו לגור במקומות מפותחים אחרים .

 

בין הרוכשים הגדולים של הקרקעות היתה הקרן הקימת לישראל . אשר רכשה קרקעות מכספי תרומות למען ישוב יהודים בארץ. לימים הוקם הגוף שנקרא מנהל מקרקעי ישראל. עם התפתחות הקשרים המסחריים בארץ נוספו גם רוכשי קרקעות פרטיים שראו ברחישת קרקעות בארץ פוטנציאל עסקי .

 

לא מעט אינטרסים יש בין בעלי הקרקעות והשילטון החוקי בארץ. גם בזמן האנגלים וגם בזמן הזה. ויש מי שיטען כי המלחמות העקובות מדם פרצו רק בעקבות האינטרסים הללו !

בזמן מלחמת העולם השניה החל זרם רב יותר של מהגרים מכל ארצות ארופה החרוכה. וניצולים רבים הגיעו להתישב בארץ.

 

הרצל חוזה מדינת היהודים השקיע ימים ולילות למען הקמת מדינה  יהודית. פנייתו לגורמים בעלי הון בעולם היהודי, אשר היו יכולים לסייע בממונם להקמת המדינה. הביאה אותו לאמירה כי בתחילה חשב שאנשי הבורסה הם הסולת אבל לאחר שנפגש עמם הבין שהם הפסולת. תגובתם של אילי ההון היהודים הצוננת, הכאיבה מאוד להרצל . אבל אוזן קשבת מצא דווקא אצל אילי ההון שאינם יהודים.

 

סיום מלחמת העולם השניה הביא זרם גדול של מהגרים לארץ. ובסיוע הסוכנות ישבו את העולים במקומות שונים. הקמת המדינה היתה פריצת דרך לעליה גדולה יותר מכל רחבי תבל. וכך עם כל הסיכון הביטחוני, הכלכלי והחברתי שהיה בארץ, רבים היו מוכנים לשלוח את ילדיהם הרכים לגדול, להתחנך ולבנות את הארץ.

 

השילטון היהודי חרת על דיגלו את סמל ההתישבות היהודית בארץ. ומאחר וקרקעות לא ניתן להביא ממדינה אחרת. קבעה הממשלה כי  על קרקעות של המנהל יבנו בתים למען היהודים. מנהל מקרקעי ישראל אינו מוכר קרקעות אלא מחכיר אותם לדורות כך שבבא היום תחזור הקרקע למנהל. וכך תשמור המדינה על ציביונה היהודי.

 

שכירות או השקעה, זה השאלה.

פורטל חדשות - בעניין כל מה שבאמת מעניין - פורטל חדשות יהדות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב